Fitness Seller

Cardio in de ochtend??

indo29

Cool Novice
Waardering
1
Hallo mensen,

Zijn er wat mensen die mij wat duidelijkheid kunnen geven.
Naast de krachttaining wil ik op andere dagen 'sochtends cardio doen.

Wel of niet op nuchtere maag??.Heb een aantal topics gelezen maar iedereen spreekt elkaar weer tegen.

Zat zelf te denken om alleen een whey shake te nemen en dan te knallen?:D
Of toch beter een goed onbijt en dan cardio??

Zeker niet op nuchtere maag.
Verbrand je direct vet, maar ook veel spiermassa.
Neem een shake en best ook wat koolhydraten, eet een paar boterhammen ofzo

Niet op nuchtere maag als je, je spieren lief hebt. Als je echt vet wilt verliezen en je niet druk maakt om spiermassa dan kun je het natuurlijk wel doen

Altijd doen, het verlies aan spieren is echt zo minimaal! Vooraf 5 gr Glutamine en direct na ook 5 gr Glutamine.
Ik spreek uit eigen ervaring en ook over vele andere bodybuilders, bekend als niet bekend. Succes

Altijd doen, het verlies aan spieren is echt zo minimaal! Vooraf 5 gr Glutamine en direct na ook 5 gr Glutamine.
Ik spreek uit eigen ervaring en ook over vele andere bodybuilders, bekend als niet bekend. Succes

Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik zou het zeker niet doen of toch op zijn minst een eiwitshake vooraf

• Topic Starter Topic Starter
In elk geval duidelijke antwoorden :D

Ik ga er maar 'tussen in zitten' door een klein onbijtje en een wheyshake te nemen voor m'n cardio.

In elk geval duidelijke antwoorden :D

Ik ga er maar 'tussen in zitten' door een klein onbijtje en een wheyshake te nemen voor m'n cardio.

Een klein ontbijtje? Waarop wordt dit nu gebaseerd? Dan fiets je voor niks, ook leuk natuurlijk wanneer je wielrenner wil worden. Trappuh dan maar....:mad:

Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik zou het zeker niet doen of toch op zijn minst een eiwitshake vooraf

Heb jezelf enige ervaring met cardio op een "nuchtere" maag? Zo niet dan raadt ik het je echt aan. Je verlies is zo minimaal tenminste wanneer je je aan de belangrijke dingen houdt zoals glutamine etc.
Het is het proberen waard.

Tijdens cut: Train cardio nu geruime tijd op nuchtere maag. 3x in de week. Voelt prima aan. KT s'avonds 5x in een goede split. Ideale oplossing, alleen ja... Vroeg het bedje uit he. Maar ik zou zeggen; "Probeer het idd"
Succes. Grtz :cool:

• Topic Starter Topic Starter
Thanx is zeker het proberen waard!!

Heb jezelf enige ervaring met cardio op een "nuchtere" maag? Zo niet dan raadt ik het je echt aan. Je verlies is zo minimaal tenminste wanneer je je aan de belangrijke dingen houdt zoals glutamine etc.
Het is het proberen waard.

Ja, heb ervaring mee.. Moet zeggen, word er kots-misselijk van!
Ik eet liever wel iets voor mn cardio..
Moet zeggen dat een uur hardlopen zwaarder is, dan een halfuurtje op een fietsje in de gym.. Misschien dat je in de gym wel nuchter kan starten, maar mijn voorkeur heeft het niet!

Ik neem een shake: 250ml magere melk + 10gram Whey + 125gram magere kwark, 30min erna start ik de sessie.

Echter na de sessie, geniet ik van de naverbranding, neem pas een uur daarna mn voeding (rijst+kip).

Laatst bewerkt:
Het ligt er gewoon aan hoe zwaar je je cardio sessie doet.
Als je een uur of half uur gaat hardlopen is het idd aan te raden
dat je een ontbijt neemt dat doe ik ook.
Ik loop altijd maar een half ur maar ik moet er niet aan denken dat op mijn nuchtere maag te moeten doen.

Wat cardio met een lage hartslag beneden de 140 ofzo kan wel op een nuchtere maag.Maar dat moet je ook maar een half uurtje doen he.

Let wel:Als je cardio doet met lage intensiteit dan verbrand je alleen op het moment zelf.
Bij HIT heb je idd naverbranding.

Ik neem een ampul "Liquid Amino Explode" van MDY op de nuchtere maag en ga dan een uurtje fietsen. Ik doe dit dan 4 keer per week alleen tijdens het cutten. Anders fiets ik twee keer per week op de dagen dat ik niet train

Arms doet het wel op een nuchtere maag. En laat ik arms nou iets meer serieus nemen dan de meesten hier....

Ik zou het ook eens graag willen uittesten om wat aftevallen, maar dan vraag ik men eigen af of het wel zin heeft als je na het ochtend cardio koolydraatrijk gaat ontbijten? Ik eet smorgens 50gr brinta met 30gr whey en 300ml melk en 1 appel. Na je cardio blijf je normaal toch nog wat verbranden, wat gebeurt er dan als je dit onbijt eet?

Op nuchtere maag kan ik zeker wel aanraden.
Ten eerste verlies je dan het meeste vet. (helaas ook een beetje spierweefsel, maar dit is nihil als je het met het vetgehalte vergelijkt wat je verbrand). Ten tweede ben je ook de rest van de dag lekker fit en voel je je veel lekkerder dan dat je smiddags of savonds cardio doe.
Ik adviseer wel heel veel water te drinken tijdens je ochtend cardio. Om zo min mogelijk stoffen uit te zweten. En je hartslag tussen de 130-140 en dat ongeveer 45 minuten lang. De eerste week 30 minuten. 2e week kan je 45 minuten doen.

Je kan wel ongeveer 20-30gr eiwit voor je cardio nemen.. maar absoluut geen KH of vetten.. want dan sta je voor niks te cardioën.
Een half uurtje na je cardio kan je kieze voor een maaltijd met nit teveel KH (max 50gr) en veel eiwit en ee beetje onverzadigd vet.

Succes

Op nuchtere maag kan ik zeker wel aanraden.
Ten eerste verlies je dan het meeste vet. (helaas ook een beetje spierweefsel, maar dit is nihil als je het met het vetgehalte vergelijkt wat je verbrand). Ten tweede ben je ook de rest van de dag lekker fit en voel je je veel lekkerder dan dat je smiddags of savonds cardio doe.
Ik adviseer wel heel veel water te drinken tijdens je ochtend cardio. Om zo min mogelijk stoffen uit te zweten. En je hartslag tussen de 130-140 en dat ongeveer 45 minuten lang. De eerste week 30 minuten. 2e week kan je 45 minuten doen.

Je kan wel ongeveer 20-30gr eiwit voor je cardio nemen.. maar absoluut geen KH of vetten.. want dan sta je voor niks te cardioën.
Een half uurtje na je cardio kan je kieze voor een maaltijd met nit teveel KH (max 50gr) en veel eiwit en ee beetje onverzadigd vet.

Succes

lol waar haal jij deze info weg ? het gaat om je totaal calorie innamme en het maakt niet uit of je snacht smorgen savond of smiddags cardio doet als je meer eet dan je verbruikt val je niet af, eet je minder dan wel.

sochtends op nuchtere maag cardio,eiwitten vind ik vrij nutteloos voor het
fietsen aangezien je deze toch verbrand.kan je beter na je cardio eten,
de spierafbraak blijft sowieso zeer klein,je zal eerder je vet aanspreken.

Terug
Naar boven