MuscleMeat

Cardio in de ochtend??

Heb jezelf enige ervaring met cardio op een "nuchtere" maag? Zo niet dan raadt ik het je echt aan. Je verlies is zo minimaal tenminste wanneer je je aan de belangrijke dingen houdt zoals glutamine etc.
Het is het proberen waard.

Helemaal mee eens ik doe het ook al een paar maand zo met glutamine ..echt een aanrader!

lol waar haal jij deze info weg ? het gaat om je totaal calorie innamme en het maakt niet uit of je snacht smorgen savond of smiddags cardio doet als je meer eet dan je verbruikt val je niet af, eet je minder dan wel.

Waarom zou je dan nog aan cardio moeten doen als het zo simpel is. Gewoon minder eten dan je nodig hebt en verders in de bank blijven liggen heeft dan hetzelfde effect en je wordt er niet moe van!

Duursporters trainen nuchter om de motor te vergroten en sterker te worden, dus met spierverlies zal het allemaal wel meevallen denk ik dan maar.

Waarom zou je dan nog aan cardio moeten doen als het zo simpel is. Gewoon minder eten dan je nodig hebt en verders in de bank blijven liggen heeft dan hetzelfde effect en je wordt er niet moe van!

Duursporters trainen nuchter om de motor te vergroten en sterker te worden, dus met spierverlies zal het allemaal wel meevallen denk ik dan maar.

heb jij de fysiek van een duursporter al eens bekeken ?

Omdat met alleen diëten het metabolisme vertraagt en je uiteindelijk in spaarstand komt terwijl je met cardio het metabolisme opdrijft en de verbranding op volle toeren laat draaien. Het is uiteraard altijd een evenwicht tussen voeding en cardio. Ik ben het helemaal eens met Elderson.

Bedankt voor het meedenken krist, alleen 'n kleine opmerking.

Omdat met alleen diëten het metabolisme vertraagt en je uiteindelijk in spaarstand komt

Als ik dit zo lees bestaan de volgende mensen niet;
1. mensen in hongerstaking.
2. mensen met anorexia.
3. mensen met ondervoedingsverschijnselen zoals in de Nederlandse verzorgingstehuizen.

Omdat ongeacht de weinige hoeveelheid voedsel die men tot zich neemt, men toch op 'n bepaald moment in de spaarstand komt en men niet verder meer afvalt!

Persoonlijk denk ik dat de spaarstand 'n andere naam is voor verkeerde leefgewoontes, zoals;

Denken dat je meer arbeid verzet dan in werkelijkheid en daardoor 'n verkeerd voedingsschema hanteert, afnemende activiteiten door je dieet, trage stofwisseling van nature enz..

Als je voeding in evenwicht is met je activiteiten (je valt niet af en komt niet aan) zal je bij het volgen van ‘n dieet of bij het verhogen van de activiteiten altijd ’n negatieve balans krijgen waardoor je afvalt. Daarbij opmerkend dat ieder voedingsschema herzien moet worden bij iedere kilo die je verliest.

Het is uiteraard altijd een evenwicht tussen voeding en cardio. Ik ben het helemaal eens met Elderson.

Er zijn er die uitstekende resultaten hebben bereikt zonder cardio, dus die twee "voeding en cardio" zijn niet onlosmakkelijke met elkaar verbonden.

Overigens duurt het zo lang voor eiwit verteerd is en als aminozuren in je bloed komt, dat je de eiwitten die je voor of tijdens een training inneemt nooit in diezelfde training kan verbranden. Ja, óók die zogenaamd snelle shake.

[Link niet meer beschikbaar]

Quote website:
De ideale verhouding van koolhydraat en eiwit in sportdrank is 4 staat tot 1. In deze hoeveelheid heeft eiwit geen invloed op de maaglediging. In een aantal studies is al aangetoond dat sportdrank met een verhouding van 4:1 een prestatiebevordering oplevert van 24 % ten opzicht van alleen dranken waar alleen koolhydraten in zaten.

2. mensen met anorexia.
3. mensen met ondervoedingsverschijnselen zoals in de Nederlandse verzorgingstehuizen.

Omdat ongeacht de weinige hoeveelheid voedsel die men tot zich neemt, men toch op 'n bepaald moment in de spaarstand komt en men niet verder meer afvalt!

Persoonlijk denk ik dat de spaarstand 'n andere naam is voor verkeerde leefgewoontes, zoals;

Denken dat je meer arbeid verzet dan in werkelijkheid en daardoor 'n verkeerd voedingsschema hanteert, afnemende activiteiten door je dieet, trage stofwisseling van nature enz..

Als je voeding in evenwicht is met je activiteiten (je valt niet af en komt niet aan) zal je bij het volgen van ‘n dieet of bij het verhogen van de activiteiten altijd ’n negatieve balans krijgen waardoor je afvalt. Daarbij opmerkend dat ieder voedingsschema herzien moet worden bij iedere kilo die je verliest.

Er zijn er die uitstekende resultaten hebben bereikt zonder cardio, dus die twee "voeding en cardio" zijn niet onlosmakkelijke met elkaar verbonden.

Je lichaam raakt weliswaar in de spaarstand.. Maar de anorexia patient ondervoed zichzelf zodanig lang en ernstig, dat zijn spier- en vetweefsel op den duur verdwijnt, er komt immers veeel en veeel te kort binnen, na lange tijd word je lichaam leeg gevreten (er komt nl niets meer binnen), ondanks de vertraagde Metabolisme!

Maar wij willen net iets te weinig eten, spieren behouden, en het vet weg laten smelten..
Tja, dan is een vertraagde metabolisme een ramp!

Die webpagina (wat een beroerd slecht vertaald engels is dat zeg) gaat specifiek over duursporten en lange duurtrainingen. 15% eiwitverbranding vinden ze normaal!

De naam Chris Brands klinkt mij anders behoorlijk Nederlands in de oren.

Het topic is "Cardio in de ochtend??" dus ja we praten over duursport.

De vraag was of het zinvol was om eiwitten tijdens training in te nemen en het antwoord was ja. Waarbij onder andere de volgende factoren (hoog insuline gehalte en afname van spiervermoeidheid) worden genoemd, die van belang zijn voor de krachtmens;

Quote website:
Een aantal studies hebben verschillende dranken waar koolhydraten en eiwitten in een 4:1 verhouding zijn gemixt vergeleken. De resultaten van deze studies geven aan dat een koolhydraat eiwit drank het insuline niveau 70 procent doet toenemen en laat een afname van spiervermoeidheid van 36% zien. Belangrijker is dat er een nettowinst van 55% te behalen valt ten opzicht van een koolhydraat rijke drank.

Daarnaast blijkt dat "nick Reus" gelijk had wat betreft het trainen op nuchtere maag en daarbij het innemen van glutamine om mogelijk spierverlies te voorkomen.

is dat duursport dan ? explosiviteit is daar vooral van belang

Ik denk dat iedere vorm van cardio (lopen, fietsen en schaatsen) ongeacht de tijdsduur het beoefenen van duursport is. Daarbij gaat het niet alleen om de uitvoering, maar ook aan de trainingen vooraf.

Zou Rambo (Nico Eckhout) en consorten nu ineens geen duursporters meer zijn, omdat ze er anders uitzien dan de afgetrainde Keniaan aan de start van 'n marathon? Dacht het niet, maar meningen kunnen verschillen natuurlijk.

Ik denk dat iedere vorm van cardio (lopen, fietsen en schaatsen) ongeacht de tijdsduur het beoefenen van duursport is. Daarbij gaat het niet alleen om de uitvoering, maar ook aan de trainingen vooraf.

Zou Rambo (Nico Eckhout) en consorten nu ineens geen duursporters meer zijn, omdat ze er anders uitzien dan de afgetrainde Keniaan aan de start van 'n marathon? Dacht het niet, maar meningen kunnen verschillen natuurlijk.

Dus 100 meter sprinters zijn in jouw ogen ook duursporters :roflol:

.... maar dat gaat pas werken als je langdurig traint. Wil je er bv in het eerste half uur (bij ochtendtraining voor afvallen is dat meestal ook het enige halfuur!) van profiteren, dan zul je de drank dus ruim van tevoren moeten nemen. Het gaat er niet om dat het in je maag zit, maar dat het in voldoende mate in je bloed komt. Koolhydraten+eiwit in de ochtend = ontbijt.

Dus het devies blijft: geen nuchtere ochtendkardio.

Eens, lijk me persoonlijk ook nog eens ongezond...
Ik heb geen onderbouwing hiervoor, is gevoelsmatig op mijn eigen persoon gericht.

2. mensen met anorexia.

De toestand van een atleet die door middel van cardio probeert zijn verpercentage te verlagen zonder spierverlies vergelijken met een anorexia-patient of een hongerstaker is niet ernstig. Mijn argument is dat je niet zomaar kunt ophouden met eten en op de bank blijven liggen en zo hetzelfde resultaat halen als een combinatie van cardio en voeding. Beweren dat voeding en cardio in dit kader los van elkaar kunnen gezien worden is evenmin ernstig.

Laatst bewerkt:
.... maar dat gaat pas werken als je langdurig traint. Wil je er bv in het eerste half uur (bij ochtendtraining voor afvallen is dat meestal ook het enige halfuur!) van profiteren, dan zul je de drank dus ruim van tevoren moeten nemen. Het gaat er niet om dat het in je maag zit, maar dat het in voldoende mate in je bloed komt.

Nee, je glycogeenbuffer is in de ochtend nog voldoende groot, door tijdens het sporten te drinken vul je het buffer gewoon weer aan. Geen enkel probleem.

Denk daarbij ook aan die 1½ liter water met 100gr kcal die je zelf naar binnengooit bij ’n cardio-sessie!

Dus het devies blijft: geen nuchtere ochtendkardio.

Elderson met jouw cardio-skills heb je alle redenen om niet nuchter te trainen, dit besluit van je kan ik alleen maar toejuichen.

Dus 100 meter sprinters zijn in jouw ogen ook duursporters :roflol:

:rolleyes:

Ik schreef eerder:

Ik zocht op Kim Gevaert en vond:

[Link niet meer beschikbaar]

Hoe zag een doorsnee dag van een dubbele training eruit?

,,Opstaan om kwart voor negen, iets na negenen ontbijten. Om tien uur vertrekken naar de piste, van kwart over tien tot halféén trainen. Dan terugkeren naar het guesthouse , eten, een halfuur of drie kwartier slapen.''

,,Van vier tot zes dan de tweede training, daarna weer terug en eten. Soms gaan we dan nog iets drinken, het centrum van Stellenbosch is minder dan tien minuten wandelen.

Ruim vier uur trainen per dag en dit zou uitsluitend uit sprinten bestaan! Dan vegen ze je bij elkaar na 'n week. Dus we zochten verder.

Interview 2:

Momenteel vertoef ik in een opbouwende periode naar het zomerseizoen toe. En die zomer staat dit jaar natuurlijk in het teken van Athene. Naast snelheidstrainingen staat er momenteel ook langer werk op het programma en vertoef ik frequent in de powerzaal om op kracht te trainen, aldus de hardloopster.

Langer werk noemt men in Nederland ook wel duurtraining. Zou Kim de enige zijn met duurtraining in haar programma?

De toestand van een atleet die door middel van cardio probeert zijn verpercentage te verlagen zonder spierverlies vergelijken met een anorexia-patient of een hongerstaker is niet ernstig. Mijn argument is dat je niet zomaar kunt ophouden met eten en op de bank blijven liggen en zo hetzelfde resultaat halen als een combinatie van cardio en voeding. Beweren dat voeding en cardio in dit kader los van elkaar kunnen gezien worden is evenmin ernstig.

Bedankt voor je uitleg.

Terug
Naar boven