XXL Nutrition

cardio in mijn schema gegooit

Bart755

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
72kg
Ik zou graag cardio in mijn schema willen gooien. Ik begin nogal aan de vette kant te worden. Nu niet overdreven hoor, maar ik zou graag toch wat vet kwijt willen geraken. Tzou wel leuk zijn mochten mijn buikspieren er een beetje doorkomen, al hoop ik daar niet te veel op want dan moet je echt heel hard op je voeding letten etc… Maarjah toch een beetje minder vet zou wel aangenaam zijn.

Normaal train ik ma-di-do-vrij. Dus 4 keer in de week.
Maandag train ik Buik – Borst – triceps
Dinsdag train ik schouders – biceps – benen – rug
Dan donderdag net hetzelfde als maandag, en vrijdag hetzelfde als dinsdag.

Het is een redelijk zwaar schema maar het gaat me goed af. Ik studeer nog = ik slaap dus veel, heb veel rust, veel tijd… Ik maak voldoende vooruitgang met mijn oefeningen dus ik ben wel tevreden over dit schema.

Maar ik wil dus mijn schema veranderen zodat ik ook cardio kan doen. Ik zat dus te denken om het zo te doen:
Maandag: Buik / schouders + 30-40 min cardio
Dinsdag: Borst / triceps + 30-40 min cardio
Donderdag: biceps / rug + 30-40 min cardio
Vrijdag: Benen + 30-40 min cardio

Ik deed normaal 12-10-8 reps met elke oefening (buiten met deadlift, 8 vindt ik precies meer dan genoeg). Ik zou dan nu met alle oefeningen 3 setjes van 15 reps doen? Zo zal ik meer kalorieen verbranden. Na mijn KT, dus net voor ik cardio ga doen kan ik eventueel een whey shake drinken zodat ik er zeker van ben dat mijn spieren hun eiwitten krijgen(heb ik ergens gelezen).

Ik wil zeker KT blijven doen zodat ik toch kan blijven nagaan dat ik niet achteruit ga met mijn spieren.

Ik zal niet minderen of vermeerderen in hoeveelheid eten (ik wil dat mijn spieren genoeg voedingstoffen krijgen om te herstellen van het fitnessen), ik zal wel regelmatiger eten (6-7 keer per dag). Dus het eten verspreiden over de dag. Het zal voor mij wel moeilijk zijn om er echt op te letten hoeveel kalorieen ik binnen krijg etc… Ik kan wel zien dat ik een minimum aantal eiwitten binnen krijg. (Ik weet dat ik in principe veel eiwitten, weinig kalorieen en vetten moet binnen krijgen)

Ik kan anders ook wel eens bijhouden wat ik precies allemaal eet op een dag. Ik ben toch van plan dit schema pas te gebruiken volgende week ;). Want ik heb echt helemaal geen idee hoeveel kalorieen ik juist binnen krijg op een dag. Ik zal dat dan morgen posten wat ik juist morgen dan heb gegeten.

Mocht er iets niet helemaal goed zitten, wijs me er dan maar op. Dit cardio is helemaal nieuw voor mij dus ik kan alle advies gebruiken. Ik heb al alle sticky’s en alles over cardio gelezen op het forum. Het is wel een hele boterham dus het kan zijn dat er hier en daar me iets is ontgaan.

Nog een vraagje: hoeveel kalorieen moet ik dan juist verbranden als ik cardio doe? 600? 700? En maakt het nu uit op welk tijdstip van de dag dat je cardio gaat doen? Meeste zeggen ’s morgends maar je eet toch de hele tijd door… wat maakt dat nu uit? Ik vraag het maar omdat ik het liefst KT later op de dag doe.

Alvast bedankt voor je moeite om me te helpen ;)

Ik vind persoonlijk borst trainen een dag na schouders niet te doen, ik druk dan geen kilo meer bij de DB press.

Ook zal ik niet proberen tijdens je kt meer cal te verbranden door 3X15 te doen. Gewoon eerst kt, van tijd tot tijd reps en sets veranderen. Daarna gewoon cardio om cal te verbranden.

• Topic Starter Topic Starter
ok bedankt, heeft er iemand nog tips in verband met de cardio? Je moest dat opbouwen zeker? in het begin nog niet te intensief cardio doen... zo opbouwen. Maar het is dan wel ok als ik begin met 30 min cardio? en hoeveel kalorieen zou ik dan in die 30 min moeten verbranden? een richtlijn zou wel handig zijn.

probeer interval training.. schijnt veel beter te werken :) misschien ff googlen: interval training

succes!

• Topic Starter Topic Starter
zou nogal raar zijn denk ik... Zit iedereen daar rustig te fietsen... In een keer schiet ik daar in actie, alles te geven voor 15 seconden op da veloke. Na die 15 seconden doe ik ineens zo heel rustig verder met fietsen... Mensen gaan denken dat ik adhd aanvallen heb :p

want daarbij moet je dan gedurende een korte tijd (15-30 seconden) alles geven, dan weer rustig doen zodat je recupereert... Daarna weer hetzelfde. Heb ik zo toch gelezen :o

Terug
Naar boven