XXL Nutrition

Cardio met Keto?

Vendel

Dutch Bodybuilder
Waardering
4
Lengte
1m88
Massa
88kg
Vetpercentage
15%
Ik hoor van iemand dat als je een keto diet volgt vooral geen cardio moet doen, omdat je teveel spieren gaat verbranden doordat je amper carbs in je lichaam hebt.
Maar hoor van andere mensen weer dat het prima te doen is, en dat je zonder Cardio niet veel verder komt dan bijv 11%.

Iemand enige input?

Als je in ketose cardio gaat doen, terwijl je geen koolhydraten hebt, gaat je lichaam vet verbranden, MAAR vetverbrandig is heel traag, dus als je zoveel verbruikt dat je vetverbranding het niest bij kan houden, zijn je spieren aan de beurt.

Cardio kan wel, maar op lage intensiteit.

idd, HIIT zonder carbs zuigt (maar dat is makkelijk opgelost door wat carbs voor je HIIT te nemen)

Maar slo mo cardio is geen probleem imo.

• Topic Starter Topic Starter
Dus bijv. na krachttraining 15min lopen 5km/h kan geen kwaad?

idd, HIIT zonder carbs zuigt (maar dat is makkelijk opgelost door wat carbs voor je HIIT te nemen)

Maar slo mo cardio is geen probleem imo.
je moet ook geen carbs nemen vlak voor je cardio en dan hit doen, dan raak je nooit in ketose

gewoon rustig cardio, en niet te ver onder onderhoud

---------- Toegevoegd om 21:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:32 ----------

Ik zou dat rekenen als een gewone beweging(werk)??? Of is Keto zo zwaar?
in het begin is het lood zwaar

Ik zou dat rekenen als een gewone beweging(werk)??? Of is Keto zo zwaar?

Je kent het gevoel wel als je te weinig hebt gegeten (lage bloedzuiker), moe, hoofdpijn, beetje afwezig.

Zelfde principe, maar dan erger en voor 2 a 3 dagen lang. Daarna raakt je lichaam 'er aan gewend'

Terug
Naar boven