AndroidHealthClinic

Nieuws Cardioloog wil dat België eerste rookvrije land wordt

• Topic Starter Topic Starter
en kijk eens naar alle weekend drinkers, jong en oud, die takelen niet af op een enkeling na.

:eek:Dat meen je niet!

Het gaat over het aantal verslaafden, maar goed dat je geen bronnen wil zoeken is natuurlijk een verkapte zin voor geen bronnen hebben.;)
En ja voor mij is een avondje drinken ook minder erg dan een avondje XTC, alleen blijft het bij enorm veel mensen niet bij een avondje.

Voor mij mogen ze alle mensen die denken over een totaal rookverbod tegen de muur plaatsen.
Dergelijke mensen kunnen niets van toegevoegde waarde zijn in een samenleving.

Wel, een algemeen rookverbod zal nog beter zijn voor de staatskas want de ziektekosten zullen spectaculair dalen."

Reden genoeg om het af te schaffen eigenlijk. Rokers zijn hetzelfde als mensen met obesitas die de staat miljoenen kosten alleen maar omdat zij het vertikken om gezond te leven.

Verder zie ik het nog niet snel gebeuren. Ik weet niet hoe het zit in Belgie, maar in Nederland zijn er wel zo belachelijk veel rokers (waarvan het grootste gedeelte dus ook tegen het verbod zal zijn).

Dat is uiteraard onmogelijk, want dan zou je bij mensen thuis moeten gaan controleren en dat is onaanvaardbaar. Bovendien zou een verbod op sigaretten alles verschuiven naar de zwarte markt, zodat de overheid er helemaal niks meer aan verdient.
De enigste oplossing lijkt mij de prijs drastisch verhogen en het publiek duidelijk maken hoe schadelijk roken is. Ik rook zelf af en toe een sigaretje op stap, maar dat kost helemaal niks. Als ik de hele avond zit te roken, kost dat 5 euro en als ik de hele avond zit te drinken, kost dat 6x keer zoveel. Laat die prijs maar naar de 15 euro gaan ofzo. Een hoop mensen zouden een pak minder roken.

oke ga een gelijk belachelijk antwoord geven.
Laat mensen die graag uit eten gaan met boter en room vijfvoud betalen,
laat mensen die graag drinken ook maar vijfvoud betalen.
ach laat alles wat luxe is maar x10
fitniss ook

Man laat mensen die willen roken hun gang gaan:mad:

Ik zeg ook niet wat anderen niet mogen:mad:

Laat me koud, ik rook en drink niet. Ze mogen van mij part alles verbieden :) Minder doden op de weg, minder longkankers door passief roken.

---------- Toegevoegd om 11:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:55 ----------

Voor mij mogen ze alle mensen die denken over een totaal rookverbod tegen de muur plaatsen.
Dergelijke mensen kunnen niets van toegevoegde waarde zijn in een samenleving.

Iemand die praat over mensen te executeren omwille van hun gedachtengoed is een grote toevoeging voor de maatschappij.

Laat me koud, ik rook en drink niet. Ze mogen van mij part alles verbieden :) Minder doden op de weg, minder longkankers door passief roken.

Longkanker door passief roken? Dan moet je ofwel de rook expres gaan inademen dagelijks of anders ben je gewoon sowieso een genetische faler. Ken mensen die bijna hun hele leve roken zonder longkanker.

typisch een drugsgebruiker ;)

en ik heb geen zin om bronnen op te zoeken, maar iedereen met een beetje verstand snapt toch wel dat je van harddrugs meer en sneller aftakelt en verslaafder wordt. en kijk eens naar alle weekend drinkers, jong en oud, die takelen niet af op een enkeling na.

harddrugs is een label, een label dat ook op alcohol hoort te staan

ben het wel eens met je eerdere post dat cocaine wel een hele erge stof is, maar het punt was dat ook dat met mate kan worden gebruikt net als alcohol. Dat dat geen goed argument is om een stof niet te hoeven verbieden, en juist de beschikbaarheid van alcohol zorgt er ook voor dat het zo'n wijd verspreid probleem is.

Cutler zien discussiëren moet je eigenlijk gewoon zien als kijken naar Jiskefet of Monty Python of zo, vanaf dat moment is het best te doen.

harddrugs is een label, een label dat ook op alcohol hoort te staan

ben het wel eens met je eerdere post dat cocaine wel een hele erge stof is, maar het punt was dat ook dat met mate kan worden gebruikt net als alcohol. Dat dat geen goed argument is om een stof niet te hoeven verbieden, en juist de beschikbaarheid van alcohol zorgt er ook voor dat het zo'n wijd verspreid probleem is.

+1

Dat is uiteraard onmogelijk, want dan zou je bij mensen thuis moeten gaan controleren en dat is onaanvaardbaar. Bovendien zou een verbod op sigaretten alles verschuiven naar de zwarte markt, zodat de overheid er helemaal niks meer aan verdient.
De enigste oplossing lijkt mij de prijs drastisch verhogen en het publiek duidelijk maken hoe schadelijk roken is. Ik rook zelf af en toe een sigaretje op stap, maar dat kost helemaal niks. Als ik de hele avond zit te roken, kost dat 5 euro en als ik de hele avond zit te drinken, kost dat 6x keer zoveel. Laat die prijs maar naar de 15 euro gaan ofzo. Een hoop mensen zouden een pak minder roken.

dit gebeurd al jaren, weerhoudt niemand, behalve sloebers, ervan om lekker door te gaan, het is niet voor niets verslavend. Niet echt eerlijk tegenover de minder bedeelden.

dit gebeurd al jaren, weerhoudt niemand, behalve sloebers, ervan om lekker door te gaan, het is niet voor niets verslavend. Niet echt eerlijk tegenover de minder bedeelden.

Prijsverhogingen van 10 cent per jaar is niet echt wat ik in gedachte heb. Eerder ineens drastische stijgingen van 50-75%.

• Topic Starter Topic Starter
Cutler zien discussiëren moet je eigenlijk gewoon zien als kijken naar Jiskefet of Monty Python of zo, vanaf dat moment is het best te doen.

Klaaswitz wederom met een zeer goede onderbouwing, echt een waardevolle toevoeging deze kraker.

Die gast is serieus? Ik dacht dat hij gewoon met succes grappig probeerde te zijn.

---------- Toegevoegd om 12:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:55 ----------

Longkanker door passief roken? Dan moet je ofwel de rook expres gaan inademen dagelijks of anders ben je gewoon sowieso een genetische faler. Ken mensen die bijna hun hele leve roken zonder longkanker.

uhu. Weet je wat ik graag doe? In het ziekenhuis longkankerpatienten uitlachen omdat ze genetische falers zijn. Ze moesten maar beter hun best gedaan hebben in de baarmoeder, stelletje losers.

belgie is wel wat kleiner en dichtbevolkter dan de verenigde staten van de jaren 30, als er goede sociale controle en hard optreden van authoriteiten zou zijn wordt het veel moeilijker. Ik vraag mij af of er over 100 jaar nog steeds verwezen wordt naar die "1930 drooglegging".
Ah ja, vandaar dat uit onderzoek blijkt dat er jaarlijks tonnen cocaïne gesnoven worden in den Belziek. Nu is alcohol wel wat anders dan cocaïne, maar wees maar zeker dat een alcoholverbod veel minder goed werkt dan een verbod op harddrugs. Je denkt toch niet dat mensen gaan stoppen met het drinken van iets dat zo sterk ingeburgerd is? Overigens zoals gezegd is het niet alcohol wat slecht is, maar het misbruik ervan.

pardon? hebben we het hier over pure alcohol om te ontsmetten dan misschien? :o of gaat dit weer over 1 glaasje wijn per dag, eet dan gewoon druiven :rolleyes:
Ja wat nou pardon, beter je huiswerk doen;) Met druiven heeft dat niets te maken, het gaat hier over pure alcohol.

Die gast is serieus? Ik dacht dat hij gewoon met succes grappig probeerde te zijn.

---------- Toegevoegd om 12:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:55 ----------

uhu. Weet je wat ik graag doe? In het ziekenhuis longkankerpatienten uitlachen omdat ze genetische falers zijn. Ze moesten maar beter hun best gedaan hebben in de baarmoeder, stelletje losers.

Het is toch zo, als je van meeroken longkanker krijgt dan is er al iets niet ok met je longen of weerstand. Dan heb ik het over meeroken in de zin van 1x per week in de kroeg ofzo. Als je 10 uur per dag in een witte rookwalm zit is het anders ja.

Ik denk dat je in menig file meer k*nkerzooi inademd dan wanneer je passief rookt.
De dosis rook die een meeroker inademt is nihil.

Ik zou me echt meer zorgen maken om al het fijnstof wat rond snelwegen zweeft dan om meeroken.
Uitlaatgassen zijn ongezond, dat weet iedereen. Maar hoe ongezond is ongezond? Op de website van het Ministerie van Verkeer (VROM) staat te lezen dat het wonen bij een drukke snelweg vergeleken kan worden met het meeroken van 17 sigaretten per dag. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) schat dat in Nederland zo’n 5000 mensen vervroegd overlijden door het inademen van vervuilde lucht door het verkeer.

Uit Utrechts onderzoek van Institute of Risk Assesment Sciences (IRAS) blijkt dat mensen die dicht bij een drukke weg wonen, een 2 keer zo grote kans hebben om te overlijden aan hart- of longaandoeningen. Verschillende onderzoeken toonden aan dat kinderen die in steden wonen – vooral diegenen die bij drukke straten wonen – meer luchtwegaandoeningen als astma hebben dan kinderen die in een schonere omgeving wonen.

De belangrijkste ongezonde stoffen die via de uitlaat van vrachtwagens en personenauto’s de lucht in worden geblazen zijn het zogenaamde fijnstof (hele kleine roetdeeltjes) en stikstofoxiden (NOx). Omdat fijnstof een verzamelnaam is voor stofdeeltjes van verschillende grootte onderscheidt de literatuur 3 verschillende maten. Dat is nuttig want zo kan bekeken worden of juist grote deeltjes schadelijker zijn voor de gezondheid of juist de kleintjes. Het is zo dat de kleinste deeltjes waarschijnlijk het gevaarlijkst zijn voor de gezondheid omdat ze het diepst in de longen dringen en daar longschade veroorzaken. Bovendien kunnen deeltjes kleiner dan 0,5 micrometer zelfs door het longweefsel heendringen en zo in het bloed terechtkomen.

Roken of niet roken, kanker krijgen we tegenwoordig toch bijna allemaal wel.

Ps. Ik heb geen last van rokers en ik ben zelf geen roker.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven