MuscleMeat

Centraal Zyzz topic (10 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

"Empathie is een ander woord voor inlevingsvermogen, de kunde of vaardigheid om je in te leven in de gevoelens van anderen. Het woord empathie is afgeleid van het Griekse woord ἐμπάθεια (empatheia), of invoelen."

met mijn empathisch vermogen is niets mis mee. Ik kan het volledig begrijpen als mensen huilen wanneer iemand op sterven ligt en pijn lijdt, ik kan het volledig begrijpen wanneer mensen flippen na het zien van een filmpje waarin iemand gemarteld wordt.
Maar wat ik niet kan begrijpen is waarom mensen huilen wanneer iemand dood is, een empathisch persoon die zich inleeft in de dode zou alleszins geen pijn voelen, want doden voelen geen pijn;)


dus om te zeggen dat mijn empathisch vermogen nogal laag ligt, is een beetje ongeoorloofd als je het mij vraagt:)


leg mij de "waarom" dan eens uit (srs)

Als je een rouwproces niet begrijpt is er volgens mij wel iets mis met je en volgens mij is het niet begrijpen van een rouwproces in direct verband te brengen met een laag empathisch vermogen. Je hebt in ieder geval nogal een selectief empathisch vermogen.

Je rouwt om het verlies van een persoon, niet om jezelf in te leven in de overledene.

---------- Post toegevoegd Sun 14 Aug 2011 om 15:32 ----------

Kan je ff paar kaarten van mij weghalen?

Kan je er wel nog 1 geven, uitgedeelde kaarten worden niet besproken op het forum.
 
Maar wat ik niet kan begrijpen is waarom mensen huilen wanneer iemand dood is, een empathisch persoon die zich inleeft in de dode zou alleszins geen pijn voelen, want doden voelen geen pijn;)
Rauwen heeft niks met empathie voor de overledene te maken. De rauwende persoon zelf heeft pijn door gemis. Net zoals dat liefdesverdriet niks te maken heeft met inleven in de andere persoon. Fun fact: de emotionele pijn komt in beide situaties van rauwgevoelens.

Empathie faal.
 
Als je een rouwproces niet begrijpt is er volgens mij wel iets mis met je en volgens mij is het niet begrijpen van een rouwproces in direct verband te brengen met een laag empathisch vermogen. Je hebt in ieder geval nogal een selectief empathisch vermogen.

Je rouwt om het verlies van een persoon, niet om jezelf in te leven in de overledene.

---------- Post toegevoegd Sun 14 Aug 2011 om 15:32 ----------



Kan je er wel nog 1 geven, uitgedeelde kaarten worden niet besproken op het forum.
ik snap het idd niet.
ik ben al op tal van begrafenissen geweest en er waren mensen die huilden terwijl ze de overledene max 1x per jaar zien. No offense, maar dan is er toch amper sprake van "verlies".
 
ik snap het idd niet.
ik ben al op tal van begrafenissen geweest en er waren mensen die huilden terwijl ze de overledene max 1x per jaar zien. No offense, maar dan is er toch amper sprake van "verlies".

Dat is toch niet aan jou om te bepalen? Er zijn hier beta-boys die Zyzz totaal niet kenden maar toch kapot zijn van zijn dood. Althans daar lijkt het op, kan ook allemaal getroll zijn natuurlijk.
 
Dat is toch niet aan jou om te bepalen? Er zijn hier beta-boys die Zyzz totaal niet kenden maar toch kapot zijn van zijn dood. Althans daar lijkt het op, kan ook allemaal getroll zijn natuurlijk.

true, maar de kans is groot dat het gewoon onwetendheid is + een gelovige opvoeding.

(jaja uitgezonderd als je je beste vriend o.i.d verliest, aangezien die een belangrijk onderdeel van je leven is)
 
ik snap het idd niet.
ik ben al op tal van begrafenissen geweest en er waren mensen die huilden terwijl ze de overledene max 1x per jaar zien. No offense, maar dan is er toch amper sprake van "verlies".
Sommige meiden huilen al als er iets zieligs in een film gebeurt. Dat heet emotioneel zijn.
 
cVGnC.jpg
 
ak6Eu.png


edit: damn je was me voor
 
Trollen in deze tijd wordt meer als argument gebruikt, wanneer mensen een discussie niet kunnen winnen. Daardoor valt er ook bijna niks meer te discussiëren. Omdat mensen die het gebruiken een superioriteits gevoel ervan krijgen, die enkel hun eigen ego voedt. En de rest met een nare nasmaak achterlaat.
 
Chestbrah spreekt zich wel tegen :)
Er is nog hoop dat die toch wel leeft en het 1 grote conspriracy is.
 
De plotselinge dood van Zyzz maakt bijna meer lol dan de plotselinge dood van Ossama, lol.
 
Ik kan al een paar dagen niet bijkomen door deze grote verlies. Denk er zelfs aan om met me kuur te stoppen kan toch niks eten, ben te verdrietig.
 
Ik kan al een paar dagen niet bijkomen door deze grote verlies. Denk er zelfs aan om met me kuur te stoppen kan toch niks eten, ben te verdrietig.

Stats: M 22j 1m86 86kg 12%

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Zyzz would be disappointed.
 
Stats: M 22j 1m86 86kg 12%

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Zyzz would be disappointed.

Leeftijd is 21 :( en vet% 13
Sorry zyzz :(
 
Back
Naar boven