Fitness Seller

check it mijn massa dieet

Dawg3

Dutch Bodybuilder
Waardering
2
wassup biches!

tijd geleden hier.. maar jullie kennen me nog wel
als het goed is start ik binnen paar weken met werken nu mijn hbo dr op zit en kan ik eindelijk egte doekoes verdienen

gaarne controleren jullie mijn fictieve massa dieet

7.00 kom brinta met eetlepel sla-zonnebloemolie en een banaan
10.00 kwarkshake (500 g kwark/500 ml melk/1 eetlepel sla-zonnebloemolie)
13.00 blik tonijn uitgelekt op twee boterhammen met e.o.a. saus
16.00 kwarkshake (idem als boven)
na werk gelijk trainen
19.00 avondeten aardappelen/vlees/groente
22.00 kwarkshake (idem als boven)

6 maaltijden in de planning

maaltijd 1 rond de 500, 2 rond de 600, 3 rond de 300 kcal, 4 rond de 600, 5 rond de 750 (groot bord), 6 rond de 600

totaal kcal: 3350 kcal (dacht dat er een goeie 250 g eiwit in zit)

moet zon 2,7 liter water naar binnen gulpen per dag volgens de calculaties

ik weeg 63 kg en 1.88 m lang, hopelijk ga ik nu egt een keer groeien

budget per dag: 2 liter melk: 0.92, 3x 500 g kwark 1,50 en tonijn 75 cent ofzo rest betalen me ouders :) ik denk dat dit de goedkoopste oplossing is

p.s. ik heb de kwarkshake leren verwerken dus dat zit wel snor!

commentaar?

ik ben eerlijk gezegd niet zo kapot van die shake en dat 3x per dag. dat 1,5 liter kwark en 1,5 melk. ik zelf zou helemaal opblazen van het vocht dat ik hierdoor zou vasthouden. maar als dit voor jou werkt, zie ik geen probleem. ik vind wel dat je tamelijk laag in je kcal zit voor iemand van jouw lengte. maar probeer dit een week en kijk of je aankomt. zo niet kcal verhogen.

• Topic Starter Topic Starter
oke thx

tja ik heb verhalen gehoord van bb-ers die 4 liter melk per dag zuipen, ik denk dat dat je wel een opgeblazen gevoel geeft jah :p

die kwark is geen probleem zo lang ik t mix met de melk

wat vind je van het ontbijt? te weinig of..?

en wat van de eetlepels olie die ik er bij doe, t zijn gezonde vetten dus hoort geen probleem te zijn

ge gaat dat weer uitschijten "dawg3", eet es wat meer vast voedsel, shakes zijn geen voedsel, damn 63kg, 'k weeg het dubbele ???

wtf? iedereen eet hier kwark maar als ik t met melk meng (wat ook iedereen gebruikt) dan schijt ik t ineens uit??

ik volg t ff nie

Dawg3 zei:
wtf? iedereen eet hier kwark maar als ik t met melk meng (wat ook iedereen gebruikt) dan schijt ik t ineens uit??

ik volg t ff nie

dude meestal eet je niet meer als 500gr kwark per dag en dus geen anderhalve liter :eek:

LOL :P

dus in jouw opinie zou dit niet werken? (en schijt ik me de t**fus de hele dag door?)

zoveel kwark zo slegt dan?? het is wel de goedkoopste en eiwitrijkste oplossing die ik t gemakkelijkst binnenkrijg

misschien ipv een liter kwarnemelk shake een halve liter kwarnemelk shake met 2 gekookte eieren ofzo.. idee?

Kwark zou ik gewoon nemen voor het slapen.. maar ik was een half jaar geleden ook 64kg @ 190cm en ben ondertussen 75kg @ 190cm en dat komt vooral door:

Ontbijt: volle bak crusli + 1 / 2 boterhammen met pindakaas
13:00: 2 boterhammen met achterham of tonijn
15:00: 1 banaan (evt boterham) voor t sporten
16:00: sporten
18:00: flinke bak aardappels, boerenkool... oid
21:00: 2 boterhammen vleeswaren of iets lekkers ;)
23:00: 500gr kwark (7,5gr eiwit) voor het slapen

Ik heb hier alleen effe gelet op het eten. Qua drinken neem ik ongeveer één liter melk per dag en een glas of vier aanmaak limonade ;)

Hopelijk heb je er iets aan (niet dat mijn dieët perfect is :P) :)

veel carbs dus, mag meer proteine ook hoor ;)

kwarkfanaat zei:
Kwark zou ik gewoon nemen voor het slapen.. maar ik was een half jaar geleden ook 64kg @ 190cm en ben ondertussen 75kg @ 190cm en dat komt vooral door:

Ik heb hier alleen effe gelet op het eten. Qua drinken neem ik ongeveer één liter melk per dag en een glas of vier aanmaak limonade ;)

hahaha .. zo gaat hij van zn stokje!!

kwarkfanaat zei:

loop jij niet de hele dag rond met een honger gevoel? ???

@Dawg3: ik vind dat je weinig variatie hebt in je soorten eiwitten.. 1,5 liter melk en 1,5 kilo kwark is imo iets te weinig variatie.. leuk dat je tonijn erbij hebt, maar ik zou toch nog ergens wat eieren erbij gooien en wat bruine boterhammen met kip/kalkoenfilet.. ook vind ik dat je heel weinig koolhydraten binnenkrijgt.. als je 63 weegt bij 1.88 dan ben je in mijn ogen zwaar ondervoed en dan zou ik maar zorgen dat je veel koolhydraten binnenkrijgt..

7.00 kom brinta met eetlepel sla-zonnebloemolie en een banaan
10.00 kwarkshake (500 g kwark/500 ml melk/1 eetlepel sla-zonnebloemolie)
13.00 blik tonijn uitgelekt op twee boterhammen met e.o.a. saus
16.00 kwarkshake (idem als boven)
na werk gelijk trainen
19.00 avondeten aardappelen/vlees/groente
22.00 kwarkshake (idem als boven)

Ik zou die shakes gaan veranderen bijv.

Meusli met cruesli samen heb je zuivel en veel vezels naar binnen.

havermout 100 gr 363 13.0 62.0 7.0
muesli 100 gr 374 6.5 68.0 8.5

Een maatlijd met rijst of pasta met een paar gekookte eieren of tonijn.

rijst (zilvervlies) 100 gr 369 8.9 78.0 2.4
ei 1 stuk 82 7.0 0.0 6.0

Je neemt natuurlijk meer dan 1 ei minimaal 3 natuurlijk

eiwitten en kh zijn belangrijk maar vezels zijn net zo belangrijk

Alleen die kwark shake in de avond 22.00 zou ik laten staan, als je gaat slapen moet je een luchtige maatlijd hebben die snel verteerd.

Meer eiwitten bij het ontbijt kan ook geen kwaad.
Dus eet brinta/havermout/musli + paar eieren of vis (als je het weg kan krijgen s'ochtends).
Ik eet vaak een bakje hutekase bij mn ontbijt.

En zoals anderen boven mij al gemeld hebt, als je wilt groeien moet je echt meer en gevarieerder eten dan dit.

slaolie? goede vetten?

imo allemaal omega 6 = linolzuur is in principe niet slecht, maar door vooral deze plantaardige olie tot je te nemen zul de hele verhouding naar omega 3 wegnemen! Beter neem je lijnzaadolie of visolie tot je.

Ik mis carbs, eieren, vlees, kip, onv. vetten....

Alleen eiwitten uit zuivel ben ik geen voorstander van. Zo hoogwaardig zijn die witjes ook weer niet. Het is niet alleen maar zoveel mogelijk eiwitten naar binnentrappen, maar je moet ook kwaliteit binnenkrijgen ;)

inderdaad meer vlees erin

biefstuk/mager gehakt/kipfilet ben ik zelf voorstander van

oke dan

ik doe mijn inspiratie op uit www.skinnyguy.net

ik lees dus dat die kerel drie shakes per dag neemt (met wat lijnzaadolie voor cals)

"because i cant consume three extra whole meals blabla.."

nou weet ik van t forum dat veel mensen er niet mee eens zijn, maar dacht laten we gewoon kwarkshakes bouwen, als anthony ellis zo groeit ik vast ook wel

ik ben trouwens gewoon gezond en niet ondervoed hoor.. kom alleen nooit aan
zat vroeger voor de gein op dit forum te posten en te klooiren maar nu mn baan dr aan komt en geld ff serieus trainen

idd misschien 1 kwarkshake na mijn vloeibare maaltijd vervangen door 3 of 4 hardgekookte eieren

en dan twee shakes, of meer vlees idd, maar kost weer meer doekoes

en idd wat meer eiwit bij ontbijt

vraagje: stel ik sta 6.30 op en het eerste wat ik doe is shake bouwen en opzuipen, en een half uur later ga ik aan t ontbijt, zit ik dan nog niet vol?
ik zuip nl bij de fitness wel s shakes, maar die zijn zo dik en vullend dat ik ook niet meer zin heb om te eten kort daarna

bedankt voor de tips boyz

Dawg3 zei:
vraagje: stel ik sta 6.30 op en het eerste wat ik doe is shake bouwen en opzuipen, en een half uur later ga ik aan t ontbijt, zit ik dan nog niet vol?ik zuip nl bij de fitness wel s shakes, maar die zijn zo dik en vullend dat ik ook niet meer zin heb om te eten kort daarna

dat weet jij beter dan ons..

en 1x uitproberen dan heb je het antwoord..

hehe

logisch ja ;)

moet alleen dan whey kopen nog

maar ik lees vaak dat mensen first thing zon shake nemen en dan ineens half uur later weel volschransen, lijkt mij nog lastig

Terug
Naar boven