AndroidHealthClinic

Check up (advies) op mijn Schema

22Roy

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
72kg
Hoi,

Ik train al jaren maar sinds 1,5 a 2 jaar wat serieuzer en altijd 3 x per week.
Nu is mijn doel om een stuk droger te worden en daarom voer ik ook 3 tot 4 keer per week cardio uit na mijn training (20 tot 30 minuten).

Mijn huidige schema ziet er als volgt uit en ik zou graag wat tips of adviezen van jullie willen aannemen, mocht ik dit kunnen verbeteren:

Borst
Bench Press
Inclince Press
Dumbbell Pullover

Biceps
Barbell Curl
Dumbbell Incline Curl
Cable Curl

Rug
Cable Pull Down
Dumbbell Row
Pull ups

Triceps
Triceps cable press down
Barbell Lying Triceps Extension
Dippen

Schouders
Dumbbell Shoulder Press
Dumbbell Lateral Raise
Dumbbell Upright Row

Ik voer eigenlijk altijd 3 setjes uit met 10 - 8 - 6 herhalingen.

Alvast bedankt voor jullie feedback!

Groeten,

Roy

heb jij geen benen?

• Topic Starter Topic Starter
Hahaha :) begreep het grapje hoor ;)

Benen trainde ik eigenlijk niet apart omdat ik 3 x per week hardloop maar het is dus verstandig om dit alsnog erbij te doen?
Buik train ik ook altijd tussen 2 spiergroepen in. 2 oefeningen tussen borst en biceps en hetzelfde bij rug en triceps en wanneer ik me schouders train.

Vinden jullie 3 oefeningen per spiergroep goed?

Als ik jou was zou ik deathlift bij de rug toevoegen. 4 oefeningen vind ik zelf beter bij de rug. Voor de rest moet je indd nog een dag benen erbij zetten en ik zou proberen het hardlopen iets te minderen. Ik neem namelijk aan dat je massa aan wilt komen en als je massa aan wil komen en je loopt 3x per week hard dan verbrand je kostbare caloriën die je nodig hebt om je massa aan te komen. Ook zou je eventueel nog een extra oefening voor schouders kunnen toevoegen. Ik zelf maak gebruik van een split bij de schouders. Zijkant en voorkant train ik op de vrijdag bij triceps mee en achterkant schouders train ik bij de rug erbij. Ik gebruik voor ieder stukje schouders 2 oefeningen. Is iets om over na te denken voor je. Het enigste risico wat je ermee loopt is om iets sneller overtraint te raken, maar dit zal in jouw geval waarschijnlijk niet zo snel aan de orde zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Ah okey! Dat is inderdaad iets wat ik nog zou kunnen proberen, thx.

Nog even over de calorieën ;), mijn doel is droger worden zodat je dus uiteindelijk meer spieren gaat zien. Is massa dan wel goed 8-) of is dit juist de reden waardoor je uiteindelijk meer gaat zien. Dan zou ik dus aan 2 x hardlopen genoeg hebben +- ?

lees de stickies bij voeding aub

Terug
Naar boven