AndroidHealthClinic

Check up

criminalmindz

Dutch Bodybuilder
Waardering
21
Lengte
1m83
Massa
58kg
Vetpercentage
14%
Beste Leden,

Ik ben op zoek naar het excel bestand waarmee ik de voedingswaarden kan berekeken.
Of iemand die dit voor mij wil doen.

Ik heb berekend met de calculator dat ik:
Lichaamsgewicht: 62 KG
Lichaamsvet percentage: 11.3%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 3041 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 110 Gram
Dagelijkse behoefte vetten: 41 Gram
Dagelijkse behoefte koolhydraten: 559 Gram

Als je niet weet wat de nutricia compact is, kijk dan ff hier: http://www.nutriciamedischevoeding....tridrink-compact/voedingswaarden-ingredienten

Daarbij eet ik nu dit schema:
08.00:
2 volkoren boterhammen met kipfilet en boter
2 glazen volle melk

10.00:
1 Nutricia Nutridrink Compact

12.00:
150gram gekookte rijst met 75gram kipfilet en 75gram brocolli, 2 eieren en een scheutje wokolie
1 Nutricia Nutridrink Compact

14.00:
2 Volkoren boterhammen met kipfilet en boter
2 glazen volle melk

16.00:
2 Nutricia Nutridrink Compact

18.00:
150gram gekookte rijst met 75gram kipfilet en 75gram brocolli, 2 eieren en een scheutje wokolie
2 Glazen volle melk

20.00:
50gram Cashew Noten
Nutridrink compact

22.00:
500gram kwark met een scheutje limonade

Laatst bewerkt:
[Link niet meer beschikbaar]

Op die sheet kan je zowel je behoefte berekenen als je voeding invullen.
Sheet 3 is de sheet met producten. Staat je product er niet tussen, plaats het dan op de plek van een bestaand product. Vervolgens kun je in sheet 1 de voeding en hoeveelheden invullen en die rekent dan uit hoeveel kcal en wat de k/e/v verhouding is.

• Topic Starter Topic Starter
Heb geen excel hier dat is het probleem :(

Download gratis open office. Heb ik ook. Kan je dit bestand mee openen en werkt prima.

Waarom drink je 3 keer nutridrink per dag? Ik snap dat het snelle calorieën zijn, maar ik kan me wel wat lekkerdere maaltijden bedenken :D
Probeer verder gewoon de richtlijnen aan te houden:
Aankomen: 250 tot 500 kcal boven onderhoud
Eiwitten: 2 tot 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht
Vetten: Minstens 1 gram per kilogram lichaamsgewicht
Koolhydraten: De rest van je caloriebehoefte

Denk dat je nu te weinig vetten eet...

Ik gebruik zelf ook nutri.. alleen in de nacht om extra bij te nemen... overdag gewoon met normaal eten... het isniet mijn favo en
als je het uit gewone voeding kan halen waarom dan nutri?
neem gewoon eens bij al je broodmaaltijden 1 bth erbij. 2 bth stop je in een holle kies. Kies als beleg eens pindakaas oid
Met de rijst kan je makkelijk 200-250 gram gekookt nemen. Ik eet zelf nu 200 gram gekookt. Kan makkelijk en valt licht.
Je eet ook maar heel wienig vlees.. 75 gram kip als hoofdmaaltijd is echt minimaal. Kan ook makkelijk 150 gram zijn.
Voeg nog een hand noten toe aan je kwark. Je kan echt nog meer uit gewone voeding halen.

Tenzij het een echte medische reden is natuurlijk en als je het dan vergoed krijgt...

Oke dan iets meer noten, zal even kijken of ik wat meer rijst naar binnen kan proppen en qua hoofdmaaltijd wat meer vlees.

En die sheet werkt niet.

---------- Post toegevoegd 6 April 2013 om 20:00 ----------

Ik gebruik zelf ook nutri.. alleen in de nacht om extra bij te nemen... overdag gewoon met normaal eten... het isniet mijn favo en
als je het uit gewone voeding kan halen waarom dan nutri?
neem gewoon eens bij al je broodmaaltijden 1 bth erbij. 2 bth stop je in een holle kies. Kies als beleg eens pindakaas oid
Met de rijst kan je makkelijk 200-250 gram gekookt nemen. Ik eet zelf nu 200 gram gekookt. Kan makkelijk en valt licht.
Je eet ook maar heel wienig vlees.. 75 gram kip als hoofdmaaltijd is echt minimaal. Kan ook makkelijk 150 gram zijn.
Voeg nog een hand noten toe aan je kwark. Je kan echt nog meer uit gewone voeding halen.

Tenzij het een echte medische reden is natuurlijk en als je het dan vergoed krijgt...

Pindakaas valt me om de een of andere reden zwaar op de maag.
Vandaar dat ik hier ook vraag wat er nog meer mogelijk is qua voeding, wil graag leren over voeding.

Oke dan iets meer noten, zal even kijken of ik wat meer rijst naar binnen kan proppen en qua hoofdmaaltijd wat meer vlees.

En die sheet werkt niet.

Hmm ik zie het... shit.
Weet niet hoe ik bestanden bij kan voegen, voorheen deed die link het wel.
zal ff kijken of ik die link nog ergens hebt staan.

Ik kan geen lege vinden en kan niet uploaden :o
Kijk even in 1 van de vele wie wil mijn voedingsschema checken topics. Die kan je dan gewoon aanpassen door jou gegevens in te vullen.

Laatst bewerkt:
deze werkt wel.

heb hem vast even ingevuld voor je... ik kom dan op ruim 4200 kcal uit...
ik heb even een gewone nutri ingevuld gezien die in mijn lijst staat. dus 200 ml ipv 125 ml maar in kcal is dat evenveel.

Bijlagen

deze werkt wel.

heb hem vast even ingevuld voor je... ik kom dan op ruim 4200 kcal uit...
ik heb even een gewone nutri ingevuld gezien die in mijn lijst staat. dus 200 ml ipv 125 ml maar in kcal is dat evenveel.

Hihi zat al te wachten tot dat jij zou posten :D
Ben die link elke x kwijt.

Hihi zat al te wachten tot dat jij zou posten :D
Ben die link elke x kwijt.
hahaha.. hij staat in mijn eigen log op de eerste pagina. dan kan ik hem makkelijk vinden.
Vaak kan ik hem ook gewoon uploaden... scheelt he! hahaha

OT
ik hoop dat je er wat mee kan. :)

Jazeker, als ik op onderhoud rond de 3100 kcal zit en nu dus een schema heb van 4200 is dat meer dan genoeg toch?

Jazeker, als ik op onderhoud rond de 3100 kcal zit en nu dus een schema heb van 4200 is dat meer dan genoeg toch?
Dat klopt. Maar ik zou proberen meer normale voeding te nemen in plaats van 5 nutridrink op een dag.
Als jij bijvoorbeeld:
* bij al je broodmomenten 1 boterham met beleg erbij neemt
* al je brood met roomboter besmeert
* bij de 2 warme maaltijden 100 gram kip neemt ipv 75 gram kip en 200 gram groente ipv 75 gram
* 75 gram nootjes neemt ipv 50 gram
* volle kwark pakt ipv magere

Dan heb je al die 5 nutridrinks niet nodig en overdreven veel meer eet je niet.

Laatst bewerkt:
Nee daar heb je gelijk in, maar gezien ik een dochtertje heb van bijna 4 maand heb ik soms niet alle tijd om goed te eten.
En dan is die nutri wel lekker makkelijk natuurlijk.

Wat is het verschil tussen 2 of 3 bth eten? bij mij 2 minuten...
of je nu gewone boter smeert of roomboter.. scheelt geen tijd...
Of je nu 1 ol van iets neemt of 2.. het zal in tijd misschien 5 minuten uitmaken om het op te eten
50 of 75 gram cashenootjes.. dat halve handje erbij kan in 1 hap in je mond
volle ipv magere kwark kost ook geen extra tijd..

sorry.. maar ik snap het niet helemaal.. geen tijd is een excuus... want een flesje nutri wegwerken kost net zoveel tijd als in 3 a 4 happen een boterham wegstoppen. Net als met de cashewnoten.
De rest is allemaal dingen voller maken en kost geen extra tijd...

Daarbij slaapt een kind van 4 maanden een groot deel van de dag.

Waarom zou jij medische drinkvoeding nemen als het met normale voeding kan?

Laatst bewerkt:
krijg je die nutricia op recept?
2 euro per flesje is namelijk een dure hobby als je ook gewoon kunt eten.

Ik raad je aan je levenspatroon aan te passen...meer eten, minder snuiven / roken.

Nutricia is op recept.
Sos en roken doe ik niet aan.

Wat is dan de reden dat je de nutricia vergoed krijgt als ik mag vragen?
want je gewicht is wel laag maar niet te laag...

wat maakt dat je het niet met gewone voeding wil/kan doen? want de opties liggen open.

Wat is dan de reden dat je de nutricia vergoed krijgt als ik mag vragen?
want je gewicht is wel laag maar niet te laag...

wat maakt dat je het niet met gewone voeding wil/kan doen? want de opties liggen open.

Ben erg ziek geweest en kom vanaf 54,8kg.
Gewone voeding kan wel, maar die nutri is nu gewoon ff makkelijk en snel.

Tevens is volle kwark ook weer wat duurder en zoals het nu gaat is het te betalen en krijg ik genoeg calorieën binnen toch?
Want door mijn ziekte zit ik ook zonder werk, vandaar dat ik ook een beetje op de kosten moet letten.

Terug
Naar boven