AndroidHealthClinic

Check up

Ik snap je.. ik kom zelf na ziekte van ca 29-30 kg af... Dus ik kan je reden nu ook beter snappen.
Ik gebruik er nu nog 1 per dag (nou ja in de nacht) als extra. (voorheen waren dat er 3 + sonde) Mijn insteek is alleen meer van, als het met normale voeding kan dan liever dat doen, dan afhankelijk zijn van nutri. Ik zie het echt alleen als en medicijn en vind het ook gruwelijk vies omdat het zo zoet is...
Ja het is makkelijk .. maar sneller dan een extra bth eten is het niet.

Qua kosten kan ik het zeker wel snappen.. ik ben ook mijn baan kwijtgeraakt door mijn ziekte (heb nu wel weer een goede baan daar niet van).. echter moest ik de nutri, toen ik zonder werk zat, nog een groot deel van de tijd zelf betalen... Nu krijg ik het wel vergoed.
Dus ik snap je nu beter. Het wordt vergoed en dan zou ik er in zo een situatie ook gebruik van maken.

Maar als het mogelijk mocht zijn met de tijd en je vind werk. Zou je dan wel gaan proberen het meer met normale voeding te gaan doen?

even vanuit het kosten oogpunt.
wat je wel kan doen als extra.
* gebruik margarine (mij werd toen 10 gram per bth geadviseerd.)
* pak meer rijst (100 gram ongekookt). is goedkoop en levert je toch weer extra kcal op
* vul aan met pinda's. is goedkoop.
* neem eens pindakaas ipv kipfilet. meer kcal en goedkoop.

Laatst bewerkt:
Ben erg ziek geweest en kom vanaf 54,8kg.
Gewone voeding kan wel, maar die nutri is nu gewoon ff makkelijk en snel.

Tevens is volle kwark ook weer wat duurder en zoals het nu gaat is het te betalen en krijg ik genoeg calorieën binnen toch?
Want door mijn ziekte zit ik ook zonder werk, vandaar dat ik ook een beetje op de kosten moet letten.

Wat wil je precies voor advies/check-up als alles te moeilijk of te duur is? :o
Zijn hier best goede tips al gegeven om je voedingsschema te verbeteren maar je wijst alles af en wil persee vasthouden aan de nutricia.

• Topic Starter Topic Starter
Wat wil je precies voor advies/check-up als alles te moeilijk of te duur is? :o
Zijn hier best goede tips al gegeven om je voedingsschema te verbeteren maar je wijst alles af en wil persee vasthouden aan de nutricia.

Ik wijs helemaal niks af.
En momenteel inderdaad aan de nutricia ja, puur omdat dit gewoon wat makkelijker is.

Maar zodra de machtiging hiervoor verlopen is zal ik toch verder moeten kijken dan mijn neus lang is.

---------- Post toegevoegd 7 April 2013 om 13:10 ----------

Ik snap je.. ik kom zelf na ziekte van ca 29-30 kg af... Dus ik kan je reden nu ook beter snappen.
Ik gebruik er nu nog 1 per dag (nou ja in de nacht) als extra. (voorheen waren dat er 3 + sonde) Mijn insteek is alleen meer van, als het met normale voeding kan dan liever dat doen, dan afhankelijk zijn van nutri. Ik zie het echt alleen als en medicijn en vind het ook gruwelijk vies omdat het zo zoet is...
Ja het is makkelijk .. maar sneller dan een extra bth eten is het niet.

Qua kosten kan ik het zeker wel snappen.. ik ben ook mijn baan kwijtgeraakt door mijn ziekte (heb nu wel weer een goede baan daar niet van).. echter moest ik de nutri, toen ik zonder werk zat, nog een groot deel van de tijd zelf betalen... Nu krijg ik het wel vergoed.
Dus ik snap je nu beter. Het wordt vergoed en dan zou ik er in zo een situatie ook gebruik van maken.

Maar als het mogelijk mocht zijn met de tijd en je vind werk. Zou je dan wel gaan proberen het meer met normale voeding te gaan doen?

even vanuit het kosten oogpunt.
wat je wel kan doen als extra.
* gebruik margarine (mij werd toen 10 gram per bth geadviseerd.)
* pak meer rijst (100 gram ongekookt). is goedkoop en levert je toch weer extra kcal op
* vul aan met pinda's. is goedkoop.
* neem eens pindakaas ipv kipfilet. meer kcal en goedkoop.

Ik ga dan sowieso beginnen met meer rijst eten en pinda's halen.
Pindakaas kan ik altijd weer eens proberen, viel me toen erg slecht, maar wie weet als ik een bodem heb dat het dan beter gaat.

En sowieso als ik weer werk heb, ben ik van de nutricia af en eet ik weer gewoon vast voedsel.
Maar die nutricia bevalt me nu prima, drinkt snel weg en vindt het nu best lekker.

Terug
Naar boven