Fitness Seller

Chest gaat niet vooruit

Tombrah

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
90kg
Hallo beste vrienden,

Ik ben nu een paar maanden serieus aan het trainen waarbij ik merk dat mijn chest niet vooruit gaat qua gewicht drukken. Mij chest-dag bestaat uit:

Barbell press: 3x 10 (nu 60kg)
Incline dumbbell press: 3x 8 (nu 20kg)
Fly's: 3x 10 (nu 10kg)
Cable fly's 3x 8 (9kg ong.)

Heeft iemand tips om vooruit te gaan. Ik merk ook dat ik geen tot nauwelijks spierpijn heb in m'n borst. Bij de andere lichaamsdelen is dit niet zo. Wanneer ik bij chest press de barbell small pak heb ik de dag erna wel veel meer spierpijn.

Alvast bedankt!

Als je de barbell small pakt dan train je meer de onderkant van je borst en aangezien er in je schema geen onderkant borst oefening zit is het dus logisch dat je dan meer spierpijn hebt. ( als je de barbell heel smal pakt dan pak je weer meer je triceps )

Als je de barbell small pakt dan train je meer de onderkant van je borst en aangezien er in je schema geen onderkant borst oefening zit is het dus logisch dat je dan meer spierpijn hebt. ( als je de barbell heel smal pakt dan pak je weer meer je triceps )
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

OT:
Ik heb zelf ook last van een achterhangende borst maar je pakt waarschijnlijk meer uit je voorkant schouders en/of triceps waardoor je je chest niet goed pakt. Schouders naar achteren en rustig de oefening uitvoeren met wat minder gewicht en kijk dan of je nog wat in je borst voelt.
Ps: spierpijn is niet per definitie goed getraind en geen spierpijn is niet per definitie niet goed getraind.

huh wat?

OT: probeer te wisselen in reps..

Wissel reps inderdaad en neem je uitvoering nog eens onder de loep. Speel een beetje met de uitvoering. Bij DB presses heb ik mijn gewicht flink omlaag gegooid, iets breder uit gaan voeren en voel borst branden in plaats van triceps.

Probeer ook nog supersetjes en dropsetjes er in te gooien, en bij de meeste mensen groeit de borst een stuk langzamer. Heb er zelf ook last van.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties tot nu toe! Ik zal letten op de uitvoering. Inderdaad schouders naar achteren en niet alles uit de tricpes halen. Wisselen met reps ga ik aan werken :D

Smal bankdrukken voor binnenkant borst

Small bankdrukken idd, of met een hand wil bij mij wel eens helpen!

Pak de bench eens 3x8 en dan met 75 of 80 kg.
Laat 1 flye beweging eens voor wat het is en ga als laatste nog dippen, met accent op de borst.

Probeer tijdens het bankdrukken in de stang te knijpen en dan naar het midden toe drukken met beide handen - druk zetten maar niet schuiven.

Pak eens lagere reps, setjes van 3 tot 5 herhalingen bijvoorbeeld. Daar gaat je kracht een stuk sneller van vooruit dan met 3 sets van 10. En met een wijdere greep betrek je je borst meer in de beweging. Met een smalle greep meer de triceps.

Je kunt kijken hoe het gaat als je 2x per week je borst traint (en dan 2 oefeningen per keer).

bullshit, ophokken...

OT: 10 reps zit je niet bepaald in de reprange voor kracht. Wil je voor kracht gaan trainen ga dan voor 3-5 reps. en NIET tot failure
Oh interessant, niet tot failure... wat is volgens jou dan het beste? Wel zo hoog mogelijk gewicht neem ik aan?

Oh interessant, niet tot failure... wat is volgens jou dan het beste? Wel zo hoog mogelijk gewicht neem ik aan?

Failure overload je CNS, en het trainen van je CNS is een van de redenen waardoor je sterker word. Waar je sterk van word is hoog volume bij zwaar gewicht, bv 5x5, 6x6, 5x3, 3x3 enz.

Bijvoorbeeld: als je 1RM bv 100kg bank is, begin dan bij 5x5x75, bouw dat op tot 5x5x85 in een periode van 4 weken, (2.5kg per week) en dan boven die 85kg ga je over op 3x3 voor 4 weken, dus ik week 5-8 3x3x87.5, 3x3x90 enz.

Is maar een voorbeeld, er zijn tig schema's om sterk op te worden, kijk maar eens rond bij, Wendler 5/3/1, stronglifts, rippetoe, enz, allemaal wel bekend.

EN als je echt sterk wilt worden: lees de logjes van eddine en chopperbob, en als je de zoekfunctie kan vinden zijn de oude logjes van WEAK01 zeker aanraders, is een van de sterkste powerlifters van NL en heeft hier 3 oude logjes staan.

Terwijl je borst aan het trainen bent , schouders naar achteren borst vooruit en je focussen op die mind-muscle connection. Bij fly's bv , de oefening niet gewoon doen maar echt tot boven squeezen ook de negatieve reps niet verwaarlozen. Is moeilijk uit te leggen , gasten die al langer trainen zullen snappen wat ik bedoel. Nu duw je wss veel vanuit je voorkant schouder en tricep , dit 'verleer' je door je te focussen op die mind-muscle connection.

Terwijl je borst aan het trainen bent , schouders naar achteren borst vooruit en je focussen op die mind-muscle connection. Bij fly's bv , de oefening niet gewoon doen maar echt tot boven squeezen ook de negatieve reps niet verwaarlozen. Is moeilijk uit te leggen , gasten die al langer trainen zullen snappen wat ik bedoel. Nu duw je wss veel vanuit je voorkant schouder en tricep , dit 'verleer' je door je te focussen op die mind-muscle connection.
Dit.

Jezus veel broscience in dit topic. Binnenkant borst...:o

Terug
Naar boven