XXL Nutrition

Chest gaat niet vooruit

i lol'd Zoveel mensen met een borst die niet wilt groeien, heb is geduld en blijf trainen.
Eet meer en train langer.

Failure overload je CNS, en het trainen van je CNS is een van de redenen waardoor je sterker word. Waar je sterk van word is hoog volume bij zwaar gewicht, bv 5x5, 6x6, 5x3, 3x3 enz.

Bijvoorbeeld: als je 1RM bv 100kg bank is, begin dan bij 5x5x75, bouw dat op tot 5x5x85 in een periode van 4 weken, (2.5kg per week) en dan boven die 85kg ga je over op 3x3 voor 4 weken, dus ik week 5-8 3x3x87.5, 3x3x90 enz.

Is maar een voorbeeld, er zijn tig schema's om sterk op te worden, kijk maar eens rond bij, Wendler 5/3/1, stronglifts, rippetoe, enz, allemaal wel bekend.

EN als je echt sterk wilt worden: lees de logjes van eddine en chopperbob, en als je de zoekfunctie kan vinden zijn de oude logjes van WEAK01 zeker aanraders, is een van de sterkste powerlifters van NL en heeft hier 3 oude logjes staan.
Thanks

i lol'd Zoveel mensen met een borst die niet wilt groeien, heb is geduld en blijf trainen.
Eet meer en train langer.
Langer / teveel trainen kan ook averechts werken ;)

• Topic Starter Topic Starter
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

OT:
Ik heb zelf ook last van een achterhangende borst maar je pakt waarschijnlijk meer uit je voorkant schouders en/of triceps waardoor je je chest niet goed pakt. Schouders naar achteren en rustig de oefening uitvoeren met wat minder gewicht en kijk dan of je nog wat in je borst voelt.
Ps: spierpijn is niet per definitie goed getraind en geen spierpijn is niet per definitie niet goed getraind.

Terwijl je borst aan het trainen bent , schouders naar achteren borst vooruit en je focussen op die mind-muscle connection. Bij fly's bv , de oefening niet gewoon doen maar echt tot boven squeezen ook de negatieve reps niet verwaarlozen. Is moeilijk uit te leggen , gasten die al langer trainen zullen snappen wat ik bedoel. Nu duw je wss veel vanuit je voorkant schouder en tricep , dit 'verleer' je door je te focussen op die mind-muscle connection.

Hier heb ik aan gewerkt. Ik heb vandaag weer borst getraind. Bij het uitvoeren van de oefeningen schouders naar achteren drukken en zo veel mogelijk tegen de bank aan blijven houden. Hierbij merkte ik meteen dat ik meer in me chest voelde dat in m'n triceps en schouders! :) Nu maar afwachten of ik morgen er spierpijn er aan overhoud, maar idd geen spierpijn hoeft niet te betekenen dat je niet goed getraind hebt..

Zelf net begonnen met Wendler 5/3/1 met als doel krachttoename. Tot nu zeer tevreden hierover.

Als je sterker wil worden op een oefening, doe hem dan vaker en in lagere rep range.
Drie keer per week enkel bench voor borst met minder dan 8 reps en je zal vooruit gaan als je een goeie techniek hebt.

Terug
Naar boven