XXL Nutrition

Chin-up bar bevestigen aan zolderbalk

Laak

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
88kg
Vetpercentage
13%
Omdat ik graag af en toe thuis een snelle workout eruit wil gooien ben ik onder andere op zoek naar een chin-up bar. Genoeg keus zou je zeggen, maar het probleem is dat ik hem aan een zolderbalk wil bevestigen omdat de lange wand niet vrij is. De balk in kwestie bevindt zich op een ideale 230cm hoogte (doe er nu ook wel eens pull-ups aan) en is 16cm hoog, maar vrijwel alle bevestigingsplaten zijn >20cm.
Op eBay vond ik wel de volgende oplossing, maar om nu €20-50 aan alleen verzending (laat staan invoerrechten) te betalen zie ik niet zo zitten... Of kent iemand een adresje in de EU?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Ik kan niet echt opmaken wat je nodig hebt nu? een verbindigsijzer tussen de balk en de pull-up bar?

Stuur eens een mail naar henk van powercage.nl of hij deze voor je kan maken

Laatst die van Bruce lee fitness besteld. Wel een aardig ding. De power utility doorgym heet ie.

Genoeg mogelijkheden om te bevestigen

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb Henk gemaild, binnenkort bestel ik een chin up bar bij hem :D

Ik kan op de foto's niet echt goed zien waar de balk zich precies bevindt en of je aan de bovenkant erbij kunt, maar Scooby1961 heeft op Youtube een handige video over het monteren van pullupbars. Hij bevestigde de pullupbar in feite gewoon compleet doorheen de balk. Dus hij boorde een verticaal gat dwars door de balk waar hij een schroefdraad in monteerde. Bovenaan werd de schroefdraad vastgezet met een moer en rondelletje, onderaan monteerde hij gewoon de pullupbar.
Als jij echter niet bij de bovenzijde van je balk kunt, is dat natuurlijk niet mogelijk. :)

Terug
Naar boven