Fitness Seller

Chocomel

= fail :rolleyes:

@Bennozzzz: Cutten of bulken is gewoon een negatieve of positieve kcal balans. Sneller vet worden door meer vet of suiker in je dieet bij zelfde hoeveelheid kcals bestaat niet.

Zie verder: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/truth-about-chocomelk-211655/ Vooral de posts van dr P en Wazzup.

Ervan uitgaande dat iemand bulkt op 4000kcal, dan beweer jij dus dat 4000kcal chocomelk per dag die persoon in kwestie niet vetter gaat maken dan 4000kcal clean voedsel?

worden vezelrijke complexe koolhydraten nou écht vergeleken met suikers van een hoog glycemische index die je gewoon dik maken ( of PWO wel nog je glycogeenspiegels aanvullen ) ,

Nee, die worden niet met elkaar vergleken (althans, niet door de chocomelknadetrainingfans)

In de window theorie heb je namenlijk niets aan vezelrijke complexe koolhydraten en zijn het juist die ""snelle"" suikers die aanbevolen worden.

Het is dus niet de chocomelk na de training mening die verkeerd is, maar het waneer het na de training goed is zal het de rest van de dag ook wel geen kwaad kunnen idee.

Laatst bewerkt:
ff snel een vraagje. Zoals jesaja al zei kan puistjes van chocomelk krijgen.Ik krijg iig van melk puistjes:(

Maar ligt dat dan aan de vetten of aan de suikers(KH) ? Karma voor answers.

Insuline kan via een omweg de talgproductie stimuleren wat acne kan veroorzaken(Cordain’s theorie), maar ook een plotse verhoging van je eiwitinname kan acne geven

Ervan uitgaande dat iemand bulkt op 4000kcal, dan beweer jij dus dat 4000kcal chocomelk per dag die persoon in kwestie niet vetter gaat maken dan 4000kcal clean voedsel?

Als je onder bulken verstaat een calorieoverschot naar binnen werken met als doel extra spiermassa an te zetten en daarnaast wat extra vet op de koop toe te nemen dan maakt, zolang de macronutrienten in dezelfde verhouding voorkomen, idd niet uit waar die calorien vadaan komen.

Als je onder bulken verstaat een calorieoverschot naar binnen werken met als doel extra spiermassa an te zetten en daarnaast wat extra vet op de koop toe te nemen dan maakt, zolang de macronutrienten in dezelfde verhouding voorkomen, idd niet uit waar die calorien vadaan komen.

is het niet zo dat je met de 'juiste' producten wel het de vettoename (iets) kan beperken..dus een cleanere bulk..

Daarom zeg ik ook zolang de macronutrienten in dezelfde verhouding voorkomen.

Als deze verschillen kan ook het resultaat anders zijn, maardat geld ook voor "schone" voeding. (ik denk niet dat verzadigde vetten je vetter maken dan onverzadigde vetten)

Als je bv clean bulkt maar veel van je calorien uit ecologisch geteelde paranoten bestaat (ik doe maar een gooi) waardoor je vetinname veel te hoog is in verglijking met eiwit en koolhydraten, dan wordt je mischien zelfs wel verder dan iemand die leeft op junkfood maar een betere EKV verdeling binnen krijgt.

Beetje zwart/wit, maar zo zien de meesten bulken/clean bulken het volgens mij ook.

Wat je binnen krijg is wat groei betreft belangrijker dan waar je het vandaan haalt.

Ik ben trouwens zelf meer een clean dan een dirty eter, maar dat heeft met andere zaken te maken dan spiergroei/vetpercentage

Ik zei clean bulken vs chocomelk, dus nee dat zijn niet dezelfde macronutriënten. Een berg suiker en vet naar binnen werken gaat inderdaad dezelfde gevolgen hebben als chocomelk.

Eindconclusie is dat chocomel wel gepast kan zijn rondom je training (als je dat wenst), maar verder dan dat nogal overroepen is.

Toch niet.

Heel simpel gesteld, insuline stimuleert vetcellen vet op te nemen. Veel snelle koolhydraten samen met vet creeert dus de ideale omstandigheden voor vetopslag.

Waar het om draait is de verhouding

Maar, hoe zit het dan met 'Een maaltijd met een x-aantal vet vertraagd de opname van het andere voedsel'

Met deze zin suggereert u dat het helemaal niet vertraagd maar zich JUIST als vet gaat nestelen in je lichaam, of heb ik dat mis?

Zo neem ik kwark met noten omdat onderandere de vetten uit noten de kwark langzamer doen opnemen..

denk niet dat het nodig is omdat kwarm toch langere tijd afgeeft dan bijv whey..
maar noten i prima.. goeie vetten ed

Het is ook niet de enigste reden ;) Na het avondeten geen KH meer hier (Train toch altijd sochtens/smiddags) Dus vetten+eiwitten regeren na het avondeten!

Het is ook niet de enigste reden ;) Na het avondeten geen KH meer hier (Train toch altijd sochtens/smiddags) Dus vetten+eiwitten regeren na het avondeten!

ja dat heb ikzelf ook.. 1800 avondeten.. daarna soms nog wat kh als boterham, maar dan mx 2.. gewoon eiwitte als kip of tonijn rond 2100 en voor slapen cashews en kwark

ff snel een vraagje. Zoals jesaja al zei kan puistjes van chocomelk krijgen.Ik krijg iig van melk puistjes:(

Maar ligt dat dan aan de vetten of aan de suikers(KH) ? Karma voor answers.

probeer eens biergist- en zinktabletten. werkt bij mij wel maar het gaat niet helemaal over.

Toch niet.

Heel simpel gesteld, insuline stimuleert vetcellen vet op te nemen. Veel snelle koolhydraten samen met vet creeert dus de ideale omstandigheden voor vetopslag.

Waar het om draait is de verhouding

Toch wel:

Er zijn vele enzyme die invloed hebben op vetsynthese en lipolyse. Insulin is hier slechts 1 van. Dat de meeste mensen alleen insuline kennen als het grote boze opslaghormoon, maakt het niet waar.

FAT/CD36, FATP-1 tot en met -6, en FABPpm hebben invloed op vetopname.

Fatty acid synthase heeft invloed op jawel, vetzuur synthese.

Voor de opname van suiker zijn er 12 GLUT transporters, slechts 1 daarvan wordt door glucose upgereguleert.

GPAT, PAP1, DGAT1 en DGAT2 voor verestering.

HSL, perilipin, en Protein kinase A voor lipolyse

Insulin is NIET het enige hormoon dat invloed heeft op al deze enzymen.
Zo heb je ook angiotensin II, de adrenergic receptor (catacholamines), FoxC2, PTP1B, en ASP.

ASP stimuleert TG meer dan welke andere factor dan ook (inclusief insuline dus) en het stimuleert ook de opname van suikers. Het werkt onafhankelijk van insulin door een andere pathway. en het kan TG synthesieren in de afwezigheid van glucose en insulin. En wat is de voornaamste stimulator van ASP? Juist, vet. Vet en ASP leiden tot een positieve vetbalance netzoals koolhydraten en insuline dat doen, daarom gaat het allemaal om calorien.

De bullshit logica van de ''chocomelk club'' blijven maar doorgaan. Gewoon negeren die onzin.

Bullshit logica? Onzin? Een iets meer open mind zou geen kwaad kunnen, anders heeft discusseren geen zin en ben je net zo erg als de chocomel club waar je afkeer aan hebt omdat ze gewoon roepen hoe goed chocomel wel niet is.

worden vezelrijke complexe koolhydraten nou écht vergeleken met suikers van een hoog glycemische index die je gewoon dik maken ( of PWO wel nog je glycogeenspiegels aanvullen ) ,

Zou je de bron eens kunnen posten waar je vandaan hebt dat hoge GI CHO je dik maken?

Laatst bewerkt:
:popcorn:Chocomel topics doen het altijd goed :)

• Topic Starter Topic Starter
ja he die dr p zie je alleen posten als het over chocomel gaat.. alsof er bij zijn computer belletjes gaan rinkelen als iemand zo'n topic opent :p

Terug
Naar boven