AndroidHealthClinic

Shocking Christelijke indoctrinatie op Nederlandse basisschool.

Moraalridder

Huge Freak
15 jaar lid
Waardering
2.963
Het filmpje duurt 49min, maar je hebt nog geen minuut om te zien hoe fout dit is. Belachelijk dat dit als regulier onderwijs gegeven kan worden aan kinderen. Het zijn kinderen van groep 7 en 8, en meneer de meester komt met het een na het andere 'bewijs' waarom evolutietheorie (wat dus ook de bigbang behelst) verkeerd is, dat als mensen daarin geloven mensen als Hitler aan de macht komen en dat je niet gek bent als je gelooft, maar dat je gek bent als je het niet doet. (ja, ik citeer). Hij waarschuwt dat er op een volgende school mensen zijn die zeggen dat wat hij zegt niet klopt, maar dat moeten ze niet geloven, want die mensen gaan toch naar de hel. Walgelijk, walgelijk, walgelijk.

http://www.youtube.com/watch?v=cZcE0ofXYCM&feature=player_embedded

Laatst bewerkt:
Leerzaam filmpje.

''Door een knal of zoiets''
zit ie daar met zijn koffie. wat een lambal

Hoe is het mogelijk deze onwetende dwaas toestemming heeft gekregen om deze troep te onderwijzen? Ik wist niet eens dat creationisme toegestaan is in Nederlandse scholen? Zelfs in de Verenigde Staten is zoiets ondenkbaar. Had ik niet verwacht van Nederland om zo laag te vallen... :sad:

Ontslaan die kerel, verkeerde vak gekozen.

• Topic Starter Topic Starter
Het mooie is, dat als dit op een islamitische school was geweest, met hier en daar een Arabisch tekentje, dan was het land te klein geweest.

Zolang ouders er bewust voor kiezen hun kinderen op dergelijke scholen onder te brengen zal dit blijven.
Zelf heb ik ook een (vrij) evangelische opvoeding mogen genieten maar wel de kanttekening dat ik ten alle tijden vrij was om mijn eigen keuzes te maken.

---------- Toegevoegd om 11:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:58 ----------

Het mooie is, dat als dit op een islamitische school was geweest, met hier en daar een Arabisch tekentje, dan was het land te klein geweest.

We zijn ook in den oorsprong geen Islamtisch land.

5 euro zegt dat die kerel een pedo is

Dus omdat het ene sprookje sociaal geaccepteerd is vanwege traditie is het niet erg, maar het sprookje dat hier niet traditie is, is wel erg?

lijkt me eerder omdat nog een groot deel vd bevolking echt in die troep gelooft en de grootste politieke partijen christelijk zijn (of zo'n achtergrond hebben), zulke dingen werken alleen maar in hun voordeel, dus waarom zouden ze er iets aan willen doen?

Zolang ouders er bewust voor kiezen hun kinderen op dergelijke scholen onder te brengen zal dit blijven.

Daarom moet bijzonder onderwijs ook gewoon afgeschaft worden. Als ouders willen dat hun kinderen religieuze les krijgen, mogen ze dat zelf betalen en in het weekend doen. Dan krijgen kinderen doordeweeks ten minste normaal les. Bovendien neemt dat ook het belachelijke probleem weg dat op sommige scholen geen les wordt gegeven in evolutie omdat ouders daar een probleem mee hebben.

Grappig hoe hij atheïsme direct aan Hitler koppelt!

Daarom moet bijzonder onderwijs ook gewoon afgeschaft worden. Als ouders willen dat hun kinderen religieuze les krijgen, mogen ze dat zelf betalen en in het weekend doen. Dan krijgen kinderen doordeweeks ten minste normaal les. Bovendien neemt dat ook het belachelijke probleem weg dat op sommige scholen geen les wordt gegeven in evolutie omdat ouders daar een probleem mee hebben.

Wat moet er dan volgens jou aan lesstof worden gegeven?

Gemeld als ongepast, kindermishandeling.

Ziek....

Wat moet er dan volgens jou aan lesstof worden gegeven?

Ik snap waar je hiermee naartoe wilt. Maar je kan nou eenmaal niet zeggen dat het eenmaal beide subjectief is oid. Wat moet les gegeven worden? Naast de normale vakken als Taal en Rekenen moet er Biologie, Aardrijkskunde e.d. worden les gegeven. En dan gewoon hoe het zit, want over 95% (en helemaal de stof voor basischoolleerlingen) is helemaal geen discussie, dat zijn gewoon feiten. Deze man snapt niets van aardlagen, zo denkt hij dat sommige dino's toevallig begraven werden en daarom dieper liggen ofzo.

Maar wat vooral belangrijk is, is dat je iets niet zomaar moet aannemen. Ik zou niet tegen die kinderen zeggen 'je moet mij geloven'. Ik zou zeggen 'denk goed na, lees er misschien wat meer over, luister naar voor en tegen argumenten en beslis zelf wat voor jou het meest plausibel lijkt.'

Van zulke lui gaat mijn bloed koken.

Terug
Naar boven