Fitness Seller

Shocking Christelijke indoctrinatie op Nederlandse basisschool.

Maar wat vooral belangrijk is, is dat je iets niet zomaar moet aannemen. Ik zou niet tegen die kinderen zeggen 'je moet mij geloven'. Ik zou zeggen 'denk goed na, lees er misschien wat meer over, luister naar voor en tegen argumenten en beslis zelf wat voor jou het meest plausibel lijkt.'
De focus moet inderdaad meer liggen bij redeneren, logisch en kritisch denken, wetenschappelijke methodes begrijpen dan bij gewoon tekst van buiten leren. Dat is het hele probleem met onderwijs wereldwijd, leerlingen worden niet gestimuleerd om voor zichzelf te denken. Je kan zo wel een hoog diploma halen, maar je denkvaardigheid staat nog op 0. Volgens mij ook de reden dat veel kinderen en tieners te weinig belang hechten aan school, de gebruikte methodes zijn gewoon niet goed.

De focus moet inderdaad meer liggen bij redeneren, logisch en kritisch denken, wetenschappelijke methodes begrijpen dan bij gewoon tekst van buiten leren. Dat is het hele probleem met onderwijs wereldwijd, leerlingen worden niet gestimuleerd om voor zichzelf te denken. Je kan zo wel een hoog diploma halen, maar je denkvaardigheid staat nog op 0. Volgens mij ook de reden dat veel kinderen en tieners te weinig belang hechten aan school, de gebruikte methodes zijn gewoon niet goed.

een maatschappij die voor zichzelf denkt is onwenselijk voor elke overheid:)

Haha ongelofelijk dit..

Dus omdat het ene sprookje sociaal geaccepteerd is vanwege traditie is het niet erg, maar het sprookje dat hier niet traditie is, is wel erg?

Juist, plus dat we de Islamieten wel ff door de verlichting heen moeten zullen bashen, want zelf staan ze niet bepaald te trappelen om te moderniseren.

Gister toevallig vol verbazing een stukje van gezien. Kan proberen uit te leggen wat hier allemaal wel niet aan scheelt, maar dat lijkt me onnodig.

Jammer om te zien dat er direct wordt aangeleerd om allerlei onzinredeneringen te volgen, zonder de kans te krijgen zelf maar eens te kunnen nadenken.

www.godvoordommen.nl is wel een leuke atheistische blog.

En inderdaad dat iedereen Hitler aan atheisme koppelt. Hij sprak zich daar zelfs openlijk tegen uit.

In Duitsland (en andere landen) gebeurt dit overigens ook, kinderen die onderwijs krijgen in creationisme :

http://www.youtube.com/watch?v=JhoZs5OivMI

In Nederland hadden we een debiele minister (Maria van der Hoeven) die maar wat graag Intelligent Design wilde laten opnemen in het lesmateriaal. De invloed van de christelijke partijen en instituten reikt dan ook best in Nederland, ook al is van der Hoeven dan er gelukkig niet in geslaagd om haar idiote plannetjes uit te voeren.

• Topic Starter Topic Starter
Maar ik zie het gevolg van zulk onderwijs ook: Niet bij mensen die toch al loodgieter zouden worden (met alle respect naar loodgieters), maar serieus mensen op de universiteit die in hun jeugd zo ge****t zijn, dat ze erbij blijven. Uiteindelijk gaan dit soort lui de politiek in, en krijg je van die idioten als Van der Staaij of Rouvoet.

---------- Toegevoegd om 12:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:46 ----------

Maar als ik christenen weer eens loop af te zeiken, dan ben ik respectloos en arrogant.

Dit soort onderwijs wordt, helaas, in de Biblebelt heel erg normaal gevonden. Ik woon in Zeeland, en dit zou zomaar een klasje van een school op een dorp hier kunnen zijn. Dit soort leraren (en dit soort scholen, want zij faciliteren de hele boel natuurlijk), zijn eigenlijk nog veel radicaler dan de islamitische scholen waar vaak zo op afgegeven wordt. Mijn ouders zijn gelukkig verstandig en stuurden me naar een openbare school. Maar die christenfundamentalisten willen hun kinderen (een stuk of 10 per gezin, als ze een beetje goed gefokt hebben) niet verloren laten gaan en zullen er alles aan doen om ervoor te zorgen dat ze geindoctrineerd worden door dit soort foute, foute figuren.

Het erge is nog eigenlijk dat als ouders zeggen dat zij degene zijn die mogen bepalen hoe ze hun kinderen opvoeden, en niet de staat, ik ze nog gelijk moet geven ook. Frustrerend om te weten dat dit nog wel minimaal een generatie of 2 doorgaat.

Het erge is nog eigenlijk dat als ouders zeggen dat zij degene zijn die mogen bepalen hoe ze hun kinderen opvoeden, en niet de staat, ik ze nog gelijk moet geven ook. Frustrerend om te weten dat dit nog wel minimaal een generatie of 2 doorgaat.

psychische kindermishandeling valt ook onder de noemer kindermishandeling. Bij kindermishandeling moet de staat tussenkomen:)
en in dit geval is dit soort kindermishandeling preventief "op te lossen" door zulke private scholen te verbieden.

psychische kindermishandeling valt ook onder de noemer kindermishandeling. Bij kindermishandeling moet de staat tussenkomen:)
en in dit geval is dit soort kindermishandeling preventief "op te lossen" door zulke private scholen te verbieden.

Het zijn dus geen private scholen. Ik weet niet hoe het in België zit, maar in NL wordt bijzonder onderwijs gewoon door de staat betaald, omdat die gristenen 100 jaar geleden anders geen steun gaven aan volledig stemrecht oid.

Het zijn geen private scholen, en zolang het recht op de vrijheid van meningsuiting blijft bestaan, en het verbod op discriminatie ook, zullen dit soort scholen ook kunnen blijven bestaan.
Ouders bepalen inderdaad zelf naar wat voor school ze hun kinderen brengen, daar is nu eenmaal niet veel aan te veranderen. Zolang als de toevoer voor dit soort scholen hoog genoeg blijft, (oftewel: zolang als die christenen blijven fokken, en dat doen ze), blijven er dit soort idioten voor de klas staan.

Het zijn dus geen private scholen. Ik weet niet hoe het in België zit, maar in NL wordt bijzonder onderwijs gewoon door de staat betaald, omdat die gristenen 100 jaar geleden anders geen steun gaven aan volledig stemrecht oid.

Het zijn geen private scholen, en zolang het recht op de vrijheid van meningsuiting blijft bestaan, en het verbod op discriminatie ook, zullen dit soort scholen ook kunnen blijven bestaan.
Ouders bepalen inderdaad zelf naar wat voor school ze hun kinderen brengen, daar is nu eenmaal niet veel aan te veranderen. Zolang als de toevoer voor dit soort scholen hoog genoeg blijft, (oftewel: zolang als die christenen blijven fokken, en dat doen ze), blijven er dit soort idioten voor de klas staan.

dan nog... de leerstof in scholen moet overal hetzelfde zijn en door de staat bepaald worden.
langs de andere kant moet er ook een scheiding zijn tussen staat en geloof en daar zijn we ook nog niet lang aan toe.

Angelus' advies: zie zulke schaapjes als inferieur en profiteer zoveel als je kan van hun achterlijkheid en goedgelovigheid, ze zijn toch niet meer te redden:)

Of we schaffen zoals gezegd de gelijkstelling tussen bijzonder en openbaar onderwijs af. Maar dit zal voorlopig niet gebeuren aangezien 'godslastering' nog steeds niet wordt afgeschaft.

@Belgen: Is Godslastering daar eigenlijk nog verboden?

Of we schaffen zoals gezegd de gelijkstelling tussen bijzonder en openbaar onderwijs af. Maar dit zal voorlopig niet gebeuren aangezien 'godslastering' nog steeds niet wordt afgeschaft.

betwijfel het

Mooi stukje hersenspoeling, Walgelijke kerel.

En dan ook meteen het recht op thuisscholing zwaar beperken of afschaffen, anders schiet het nog geen **** op.

Terug
Naar boven