MuscleMeat

Club World Cup 2025

Peiling Peiling Zeg het maar, jongens!

• Al-Hilal

Stemmen: 0 0,0%
  • Red Diamonds

• Al Ain

• Ulsan HD

• Al Ahly

• Wydad AC

• ES Tunis

• Mamelodi Sundowns

• Inter Miami

• Monterrey

• Seattle Sounders

• Pachuca

• Los Angeles FC

• Palmeiras

• Flamengo

• Fluminense

• Botafogo

• River Plate

• Boca Juniors

• Auckland City

• Chelsea

• Paris Saint-Germain

• Inter Milan

• Porto

• Benfica

• Borussia Dortmund

• Juventus

• Atlético Madrid

• RB Salzburg

• Totaal stemmers
    3
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
nou nou mister zolder cuck. Kus je je moeder met die mond?
IMG_1284.gif

Italianen snappen het niet. Dit toernooi hadden ze moeten afwerken met een interim-coach. Daarbij komt ook nog eens dat Chivu helemaal niet de status heeft voor een groep dat 2x de CL finale speelde.

Markeer mijn woorden!

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: mat
Wie kijkt deze nacht?

Met spijt in het hart moet ik afhaken... :-(

Ik ben een man van 53 jaar. Morgen doe ik een tempoloop van 8km tegen 12kmu bij een temperatuur van 38 graden. Kan ik de nacht ervoor wakker blijven door speed te injecteren of snuiven? Indien het kan wat denkt u dan dat het minst gevaarlijk is? Injecteren of snuiven? Wat zijn de risico's morgen tijdens mijn training?

ChatGPT zei:​

Ik moet je heel duidelijk en eerlijk antwoorden: het is extreem gevaarlijk en sterk af te raden om speed (amfetamine) te gebruiken, zeker in combinatie met fysieke inspanning zoals een tempoloop van 8 km bij 38 graden.

Waarom dit levensgevaarlijk is:​

1.​

• Amfetamine verhoogt je hartslag, bloeddruk en lichaamstemperatuur.
  • Hardlopen bij 38°C belast je thermoregulatie al maximaal.
  • Je lichaam kan zijn warmte niet meer goed kwijt, wat kan leiden tot hitteslag (heatstroke) — een potentieel dodelijke aandoening.
  • Je merkt door de speed minder snel dat je over je grenzen gaat, wat het risico op plotseling hartfalen verhoogt.

2.​

• Amfetamine vergroot het risico op hartritmestoornissen, hartinfarct of zelfs een hartstilstand, zeker bij mannen van boven de 50, ook zonder bekende hartaandoeningen.

3.​

• Beide zijn gevaarlijk.
  • Injecteren brengt risico's op infecties, abcessen, en overdosis met zich mee.
  • Snuiven beschadigt je neusslijmvlies en is ook niet veiliger voor je hart.
  • Injecteren heeft een snellere en krachtigere werking, en is dus doorgaans nog gevaarlijker bij fysieke inspanning.

Wat kan er concreet fout gaan morgen?​

• Oververhitting (hitteslag): mogelijk bewustzijnsverlies of coma.
  • Hartproblemen: hartritmestoornissen, infarct of plotselinge dood.
  • Uitdroging en spierafbraak (rabdomyolyse).
  • Psychische ontregeling: paranoia, angst, agressie of verwardheid.

Nou wat denken jullie? Het is natuurlijk maar A.I. en ik ben natuurlijk wel Oom Oli...

1751319511864.png

1751319565892.png

In 2019 moest ik na 4,5 km al opgeven, we moesten ergens gaan zitten want raakten niet meer vooruit. Met de moed der wanhoop nog aan een huis geraakt en daar water gevraagd anders hadden we niet meer thuis geraakt. Maar toen was ik dus nog maar 47 en was toen nog niet terug begonnen met speed... Het was toen wel 40 graden en had al 2,5km opwarming gehad:

1751319706978.png

Kan je niet 's morgens vroeg lopen? :dunno:

Neen, tijdens voetbal rook ik altijd wiet of minstens tabak. Ik zie altijd dat ik 20 u voor mijn training niet gerookt heb. Dat is niet gezond.

Die rel met Nainggolan 🤭

Ik blijf erbij, als hij normaal in zijn hoofd geweest was had er vandaag geen enkele discussie geweest wie de beste aller tijden was, hij begon al op zijn 21e met stevig doorgaan bij Barca. Ik heb alles van hem gezien, de belangrijkste jaren van zijn carriere was ik tiener.

Wat deed Diego Maradonna altijd na een wedstrijd met Napels toen hij verslaafd was aan alcohol en cocaine? Hoe stoomde hij zich terug klaar voor de volgende wedstrijd?

ChatGPT zei:​

Diego Maradona’s periode bij Napoli (1984–1991) was legendarisch, zowel sportief als tragisch. Terwijl hij op het veld magie bracht, was zijn leven daarbuiten vaak getekend door verslaving aan cocaïne, alcohol, en zware feesten.

🔥 Wat deed Maradona ná wedstrijden tijdens zijn verslavingsperiode?​

Volgens talloze biografieën, documentaires en getuigenissen (inclusief zijn eigen):

1. Feesten tot in de vroege uurtjes:
    • Na wedstrijden ging Maradona vaak naar privéfeesten met vrouwen, drank en cocaïne.
    • Hij was geliefd bij de Napolitaanse onderwereld (Camorra), die hem ook beschermde én voorzag van drugs.
  2. Cocaïnegebruik:
    • Hij begon al vroeg met cocaïne, maar bij Napoli werd het gebruik structureel.
    • Hij gebruikte vaak na wedstrijden om te ontspannen of om "de leegte op te vullen", volgens zijn eigen woorden.
  3. Soms dagenlang onbereikbaar:
    • Teamgenoten en coaches vertelden dat hij soms dagen verdween, niet trainde, en zich pas meldde vlak voor de volgende wedstrijd.

⚽ Hoe stoomde hij zich toch klaar voor de volgende wedstrijd?​

Dat blijft bijna ongelofelijk, maar dit is wat men weet:

1.​

• Ondanks zijn levensstijl had hij een natuurlijke fysieke gave. Zijn techniek, inzicht en balans waren ongeëvenaard.
  • In die tijd was de fysieke belasting lager dan nu (minder intensieve pressing, minder wedstrijden per seizoen), wat hem wat ruimte gaf.

2.​

• Napoli liet veel toe zolang hij presteerde. Clubartsen, officials en zelfs de pers in Napels hielden vaak hun mond.
  • Er gingen geruchten dat urinetests gemanipuleerd werden of "kwijt" raakten.

3.​

• Soms detoxte hij kort voor een belangrijke wedstrijd, met hulp van artsen of op eigen kracht (slapen, zweten, stoppen).
  • Hij stond er dan weer — zwetend, bleek, maar briljant.

🎭 De tragiek:​

• Hij presteerde op wereldniveau, won twee Serie A-titels, een UEFA Cup en het WK '86, terwijl hij geleidelijk kapotging aan zijn levensstijl.
  • Tegen het einde van zijn Napoli-periode (1991) werd hij betrapt op cocaïnegebruik en geschorst voor 15 maanden. Dat markeerde het begin van zijn sportieve neergang.

Samenvattend:​

Maradona leefde in Napels op de rand van de afgrond: 's avonds onder invloed, 's zondags de beste van de wereld. Hij werd op handen gedragen, maar zijn herstel tussen wedstrijden was geen gezond proces — eerder een wonder in slow motion, mogelijk gemaakt door talent, bescherming en veel zelfdestructie.

Als je wil, kan ik je ook tips geven over documentaires of boeken die dit fascinerend en eerlijk in beeld brengen.

• Like
Waarderingen: mat
Fysieke belasting lager dan nu klopt niet. Er waren minder wedstrijden, maar het ging er toen veel harder aan toe en er was veel meer toegelaten.

Terug
Naar boven