Fitness Seller

Nieuws Commotie rond nieuwe Clouseau single.

Arminius

Epic Ruler
Waardering
45.374
Geert Bourgeois: "Clouseau-single 'Leve België' is propagandalied"

Vlaams Minister Geert Bourgeois is niet opgezet met de Clouseau-single 'Leve België, een nummer waarmee de groep zich tegen het separatisme keert. "Voor ons is dit geen politieke boodschap, maar een lied over vaderlandsliefde", zegt Koen. Geert Bourgeois, Vlaams-nationalist, spreekt echter van een "propagandaliedje". "Clouseau houdt een pleidooi voor slecht bestuur. België werkt niet meer."

Vlaamsgezinden verstoren optredens Clouseau

De heisa rond het lied 'Leve België' van Clouseau is nog niet bekoeld. Een tiental Vlaamsgezinden van Voorpost voerden actie tijdens een promoconcert dat de groep gaf in de Carrefours van Oostakker en Schoten. Koen Wauters was alvast niet onder de indruk. "Mannen, ik hou mij hier echt niet mee bezig", zei hij schouderophalend. Bij Voorpost laten ze weten dat ze mogelijk ook tijdens de concerten in het Sportpaleis actie zullen voeren.

Vaderlandsliefde

In het gewraakte nummer bezingen de broers Wauters hun liefde voor ons land, in het Nederlands én in het Frans. Onmiddellijk na de release zorgde dat al voor felle kritiek van Vlaamsgezinden. Zelfs Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Geert Bourgeois (N-VA) kon het niet laten om te zeggen dat het "pure propaganda" was, schrijft de krant Het Laatste Nieuws. De storm is nu, meer dan twee maanden later, nog niet gaan liggen. Toen Koen en Kris Wauters zaterdag het kleine podium van de Carrefour van Schoten beklommen, haalden een tiental betogers affiches boven met daarop 'België Barst'. Die leuze werd ook luidkeels gescandeerd.

Boze fans

De fans waren niet te spreken over de protestactie. Omdat sommige kinderen begonnen te wenen door het lawaai, keerden verscheidene ouders zich tegen de actievoerders en namen hun affiches af.

Nieuwe acties

"We weten dat we ons niet bij iedereen populair maken met zo'n protest", reageert Björn Roose van Voorpost. "Maar we konden deze gelegenheid niet laten voorbijgaan. Dat lied zit ons nog steeds hoog, we krijgen er nog vaak reacties over, zelfs van Clouseaufans. In de toekomst plannen we nog acties, en ja, mogelijk ook in het Sportpaleis."

Wat vinden jullie ervan ???

Laatst bewerkt:
/care

Is wel degelijk een politieke boodschap, maar zij zijn uiteraard vrij die te brengen als ze dat willen.

ten 1e : oud,die commotie is niet nieuw,want die single is al maanden oud
ten 2e : koen wouters is de ergste ecto die ik ooit op tv zag,dus slotje

Ik denk dat de Belgen beter hun tijd kunnen besteden aan het falende rechterlijke systeem dan aan dit soort flauwekul. Wel een beetje typerend :D

Schandalig!!

Hoe durft hij????:mad::mad::mad::mad:

hehehe...grappig...als rechts het heeft over "vrijheid van meningsuiting" ze altijd die van anderen willen verstoren, verbieden, verbranden of het land uit willen zetten.

Verder zal het em een zorg zijn.

ik moet toegeven ik HAAT dat nummer over België...
De Walen verstaan nog niet eens wat hij zingt, dus wat is het nut?
Koentje moet niet gaan doen alsof Vlamingen en Walen dikke vrienden zijn want dat zullen ze nooit worden.

ach vroeger zongen ze toch allemaal protestliedjes .....

Één maar, en dat is Corleoné.

:roflol:, en Manny Ribera.:D Snap trouwens niet wat het probleem is, we leven in belgië, dus waarom zou je dan geen nummer mogen maken dat over belgië gaat??? Zulke opmerkingen zijn eig onaanvaardbaar voor een minister, hopelijk krijgt hij er een sanctie voor.

eerst dat KvK liedje over allah mocht niet en nu gewone vaderlandsliefde niet :roflol: waar gaat t heen? :D

Clouseau ???

hahah 1 keer in een doldwaze bui met maten kaarten voor clouseau gekocht. Echt keihard gelachen en gezopen zeg. Een een beetje vrouwen versieren met leuke teksten En zij had in haar ogen het...blblblabababal. Die clouseau is zo slecht nog niet hoor!

Terug
Naar boven