XXL Nutrition

Compleet nieuw met bodybuilden

D1rkje

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
52kg
Hey,

ik ben 17 jaar, bna 18 (in november) en ik zou graag met bodybuilden beginnen. Ik ben niet zo tevreden met mijn lichaam en zou wat gespierder willen worden. Even duidelijk maken dat ik geen échte bodybuilder wil worden,
maar gewoon een gespierder lichaam. ik ben slank en ik weeg ook niet zoveel,
mijn vetpercentage weet ik niet maar is er een manier om daarachter te komen?

Ik ga me deze zomervakantie inschrijven in een fitness om zo spieren te kweken. Maar ik weet niet hoe het daar allemaal in zen werk gaat, stellen zij een plan voor jou op? Of moet je dat zelf nog vragen of.....
Zoals gezegd ben ik nieuw dus sorry voor 'domme vragen', maar hebben jullie bepaalde tips die jullie aan nieuwelingen willen geven? Ook vraag ik me af of ik het lichaam dat ik wil kan realiseren op 2 maanden of duurt dat langer? Ik zou graag mijn hele lichaam trainen, en daarna focussen op borstkas en armen, maar moet ik daarvoor meer eten? 'Kheb ook gehoord dat 'proteïneshakes' kunnen helpen om je lichaam sneller te trainen, maar ik weet niet echt hoe dat werkt en of het wel zo goed is voor je lichaam.
Kzou ook graag mijn kuiten trainen, 'kheb gehoord dat dat echt lastig is als je je kuiten gespierder wilt krijgen, maar waarom?

Alvast bedankt !!

In 2 maanden ga je niks realiseren. Een lichaam bouwen kost tijd. Alles wat er mee te maken heeft kost tijd en moeite. Verdiep je via dit forum bv op trainingschema's en ga gewoon zelf een beetje kloten in de sportschool. De oefeningen leren kennen en hoe je deze goed uitvoert. Goed eiwitrijk eten uiteraard, maar carbs en vetten zijn ook heel belangrijk. Ik zou nog wachten met supplementen, voordat je daar je hoop op gaat vestigen. Je groeit als beginner best snel. Dat wordt na een poosje minder, dan kan je eventueel naar supps kijken. Veel geduld hebben verder.. En als je eenmaal verandering ziet wil je meer.

Maargoed het meeste leer je door je in te lezen. Voordat ik met BB begon heb ik eerst 2 maanden informatie verzameld via dit forum :)

Even goed gaan inlezen. Het is te veel om even snel voor je samen te vatten.

Schema's die de meeste sportscholen maken: zijn om te janken. Beter lezen dus en zelf een schema maken. Daarna door ons laten nakijken als check.

Ga ook naar je voeding kijken, lees de voedingssticky's ;)

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de tips! :d

haha grappig toch , het is zomer en ja ik wil gewoon deze 2 maanden trainen om dan 'shredded' te zijn. IF IT WAS THAT EASY ...

Binnen 2 maanden heb je wel zichtbare progressie en ts wil alleen 'wat gespierder' worden.

Maar goed, binnen 2 maanden een beachbody figuur behalen is inderdaad niet haalbaar.

Gewoon goed eten, keihard trainen en je rust pakken.. En ik zou voor zomer 2013 mikken als je t daar voor doet.

Je hebt denk ik bijna exact hetzelfde lichaam als dat ik heb, verhouding is zo'n beetje hetzelfde : 1m 79 en 56kg (15 jaar)

Wat mij werd geadviseerd is om te gaan bulken, eerst ga je je benodigde kcal per dag uitrekenen. Stel dat is 2100kcal, dan maak je een voedingsschema en zorg je dat je daar +- 500kcal boven zit. Denk aan dingen eten als : Brinta, noten, banaan, kipfilet (voor op brood), natuurlijk het avondeten en voordat je gaat slapen kwark.

Dan zit het met je eiwitten wel goed, grofweg 2x52 = 104. Als je dan rond de 100 zit is prima en zou ik geen shakes kopen als ik jou was. ;-)

Inderdaad, 104eiwitten is wel genoeg om te beginnen.
En stel dat je kwark niet lust kun je altijd nog een beetje limonade erdoorheen gooien voor de smaak, in het begin is het even wennen, maar daar kom je wel overheen.

ik weet niet wat precies je doelen zijn maar ik denk dat er met 1,72m bij 52kg nog best wat werk aan de winkel is. 2 maanden is sowieso te weinig.

Terug
Naar boven