Fitness Seller

Compound oefeningen voldoende voor bi en tri ?

Luppie

Colossal Veteran
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
4.390
Lengte
1m73
Massa
75kg
Vetpercentage
15%
Na mijn idee niet en waarom niet.
Nooit een volledige rom op deze spiergroepen
en door de houden en rom niet voldoende spierprikkel
om hypertrofie te veroorzaken. Mischien voor beginners wel
maar niet voor iemand die al lang traind.

Zijn er mensen eens of on eens ?
Zo jah waarom ?

• Topic Starter Topic Starter
Bedoel je dat je bij compound oefeningen je spieren nooit maximaal verkort en verlengd?

jeps behalve dan bij small benchpress en small chinnen onderhands.
Maar dit zijn geen coumpound oefeniengen die ik bedoel Omdat de meeste deze niet doen in een kracht schema zoals rippetoe

Na mijn idee niet en waarom niet.
Nooit een volledige rom op deze spiergroepen
en door de houden en rom niet voldoende spierprikkel
om hypertrofie te veroorzaken. Mischien voor beginners wel
maar niet voor iemand die al lang traind.

Zijn er mensen eens of on eens ?
Zo jah waarom ?

Ben het wel met je eens idd dat wanneer je wat langer traint je toch echt isolatie oef zal moeten toepassen,.. maar het belangrijkste is en blijft gewoon hoe jij je erbij voelt en hoe je erop reageerd ,..... probeer een tijd enkel compounds en een tijd comp&iso ,..... Ikzelf doe idd ook genoeg iso oef hoor ;)

Idd wanneer iemand net begint zijn de compounds gewoon het aller belangrijkst en is een minimale prikkel voor de bi- en triceps vaak al voldoende om ze te doen groeien.

Persoonlijk vind ik compounds voldoende. Ik doe af en toe wat curls ofzo als ik daar zin in heb, maar zeker niet elke week. Toch zijn mijn armen in orde. Ik heb ook niet het gevoel dat ze kwa kracht een zwakke schakel zijn.

Over die ROM: dat hangt toch gewoon van je uitvoering af? Als je chins doet met volledig gestrekte armen tot volledige flexie (dus met je kin ruim boven de bar) heb je net dezelfde ROM als een volledige curl. Als je dips voldoende diep zijn en je hebt volledige lockout, dan is je ROM even groot als bij een triceps extension. In beide gevallen is de hoek tussen je bovenlichaam en je armen het enige verschil. Dit geldt voor voor veel van die oefeningen.

Als jij vindt dat je met compounds niet genoeg strekt , dan is je ROM niet groot genoeg . Als je fullrom chins doet of cable rows , dan strek je je armen to the max .

Voor big guns imo isolatie

als je beide doet, heb je het beste van 2 werelden..

zonder de 1 komt de ander tekort.

Ik train ook het liefst de tri en bi nog met isolatie, persoonlijk heb ik ook het gevoel dat ze dan sneller groeien.

doe van begin af aan al apart mn armen nog, en groeien goed. Of het zonder kan? geen idee. Maar ik laat het zo.

Thnx voor de reacties.

Wat ik wel vind is dat compound op nr 1 staat kwa oefeningen.
Met compounds worden ze al wat voor vermoeid en dan nog ff 1 of 2
oefningen iso er achteraan om het af te maken

Ik ben ervan overtuigd dat je naast je compounds ook iso oefeningen moet doen als je maximale groei wil creeeren voor je armen (spreek ook uit eigen ervaring). Het valt me op dat er toch nog veel mensen zijn die dat blijkbaar bullshit vinden (in verschillende topics). Dat verbaasd mij nogal.

Ik moet de eerste serieuze bb-er nog tegenkomen die alleen compounds doet.En al die pro's (Coleman, Cutler,etc etc etc) trainen hun armen apart erbij. Dat doen ze vast niet voor niks!

Ik moet de eerste serieuze bb-er nog tegenkomen die alleen compounds doet.En al die pro's (Coleman, Cutler,etc etc etc) trainen hun armen apart erbij. Dat doen ze vast niet voor niks!

De gemiddelde dbb-er met pro's vergelijken is een beetje kort door bocht he, maar dat snap je zelf ook wel.

Heb eens een aantal keer hier foto's op het forum voorbij zien komen van personen die eigenlijk alleen maar compound oefeningen deden, en wat me opviel is dat de armen in verhouding wel iets achter liepen.

Zelf geef ik de voorkeur om zowel biceps als triceps appart te trainen.
Maar overdrijven met bijvoorbeeld 4/5 oefeningen per week is overbodig.
Ik hou het bij 2 biceps en 2 triceps oefeningen per week met elk 3 setjes.

Voor mij is compound de basis en zijn de isoltieoefeningen een aanvulling daarop.

Terug
Naar boven