Fitness Seller

Compound schema - back to basic!

powerhouse09

Dutch Bodybuilder
Waardering
5
Onder het motto: back to basic!

Ben nu precies een half jaar bezig, met eerlijk gezegd te veel poespas (check maar in mijn log). Jullie oordeel graag over dit schema! :cool:

UB1:
Bench Press
T-Bar Row
Db Shoulder Press
Dips

UB2:
Bench Press
T-Bar Row
Military Press
Chin Up

LB1:
Squat
Deadlift
Seated Calve Raises
Leg Press

LB2:
Squat
Deadlift
Seated Calve Raises
Lying Leg Curl

Weekoverzicht
Maandag: UB1
Dinsdag: LB1
Woensdag: -
Donderdag: UB2
Vrijdag: LB2
Zaterdag: -
Zondag: -

BASICS RULEZ !

ik zou voor iets als Push-Pull gaan:
(zodat SQ en DL uit elkaar worden getrokken)

bv:
- Squats / FrontSQ
- Bench / overhead
- SG bench / Dips
- calves
- buik

- Deads
- Rows / Pulls
- Laterals
- Curls
- Buik

Goed programma, ik zou enkel 1 x de t bar ruilen met bent over rows.

Ik zie wel 2 keer DL, is dat niet teveel dan?

Ik zou het dan zo doen:

UB 1:
BenchPress
MP
BOR

UB 2:
BenchPress
MP
T-BAR Row

LB 1 & 2:
Squat
DL
PoweCleans
Legg Press

• Topic Starter Topic Starter
BASICS RULEZ !

ik zou voor iets als Push-Pull gaan:
(zodat SQ en DL uit elkaar worden getrokken)

Ook een goede optie, zou ik ook eens aan kunnen voelen een tijd. Bedankt voor je commentaar!

Goed programma, ik zou enkel 1 x de t bar ruilen met bent over rows.

Dat is inderdaad een goed plan, anders lijken de work outs wel erg veel op elkaar! Bedankt voor het checken!

Ik zie wel 2 keer DL, is dat niet teveel dan?

Denk dat het wel goed te doen is toch? In jou schema staat overigens ook 2 keer DL. :cool:

Onder het motto: back to basic!

Ben nu precies een half jaar bezig, met eerlijk gezegd te veel poespas (check maar in mijn log). Jullie oordeel graag over dit schema! :cool:

UB1:
Bench Press
T-Bar Row
Db Shoulder Press
Dips

UB2:
Bench Press
T-Bar Row
Military Press
Chin Up

LB1:
Squat
Deadlift
Seated Calve Raises
Leg Press

LB2:
Squat
Deadlift
Seated Calve Raises
Lying Leg Curl

Weekoverzicht
Maandag: UB1
Dinsdag: LB1
Woensdag: -
Donderdag: UB2
Vrijdag: LB2
Zaterdag: -
Zondag: -

compound trainen vin ik persoonlijk wel het beste , de grote DL MP BP SQ BOR etc beste oefeningen toch :)

ik zie datje in LB1 DL/SQ en nog eens leggpress heb zitten

met DL train je ook je benen mee dat en squat is al helemaal voor je benen/quads als je dan gaat leggpressen zal je een hoop kracht missen, teminste ik miste t wel voor mij werkte het gewoon niet, ik raad het je af om dan ook nog eens te gaan leggpressen

Thanks bro's!
Technisch lastige oefening, duurt lang voordat je die goed onder de knie krijgt.
En niet noodzakelijk in dit schema, daarom laat ik het achterwege!
compound trainen vin ik persoonlijk wel het beste , de grote DL MP BP SQ BOR etc beste oefeningen toch :)

ik zie datje in LB1 DL/SQ en nog eens leggpress heb zitten

met DL train je ook je benen mee dat en squat is al helemaal voor je benen/quads als je dan gaat leggpressen zal je een hoop kracht missen, teminste ik miste t wel voor mij werkte het gewoon niet, ik raad het je af om dan ook nog eens te gaan leggpressen

Wat bedoel je hiermee?
Gister heb ik mn eerste LB1 training gedraaid:
LB1:
Squat
1 x 8 x 80kg
3 x 5 x 100kg
1 x 8 x 100kg

Deadlift
1 x 8 x 60kg
4 x 6 x 80kg

Seated Calve Raises
3 x 15 x 147kg

Leg Press
4 x 6 x 147kg

Overigens verzuur ik niet heel erg in mn quads tijdens het squatten, meer het gevoel dat er andere dingen zijn die mijn belemmeren om hoger te gaan in gewicht. Als ik in de Smith squat dan kan ik mn quads wel echt laten ontploffen... Moet even goed achterhalen wat de oorzaak daarvan is!

dat het overkill is om SQ / DL EN LEGGPRESS in 1 benen dag te doen zeker als je eenmaal wat grotere/sterkere quads krijgt en bv 300+ KG leggpressed

precies wat ik zeg dus door dat je al 2 oefeningen voor quads heb gedaan SQ/DL
zul je de 3de leggpress niet effectief kunnen uitvoeren/kracht missen bij die oefening

dat het overkill is om SQ / DL EN LEGGPRESS in 1 benen dag te doen zeker als je eenmaal wat grotere/sterkere quads krijgt en bv 300+ KG leggpressed

precies wat ik zeg dus door dat je al 2 oefeningen voor quads heb gedaan SQ/DL
zul je de 3de leggpress niet effectief kunnen uitvoeren/kracht missen bij die oefening

Zit wel wat in, bedankt voor je comment! Zal het goed in de gaten houden en als ik merk dat het niet meer effectief is schrappen. Heb je wellicht een andere vervangende oefening in gedachte?

LB1 is duidelijk een benen dag ik zou dan de DL eruit laten (je pakt toch al 2x quads met SQ/leggpres) ipv DL leggextension pakken leggextension is wel niet compound maare is eigelijk iets wat niet mag ontbreken aan een benentraining,
zie datje kwa reps/herhalingen wat aan de lage kant zit voor leggpres/sq prima goed voor massa/kracht maar je quads zijn je grootste spieren van je lichaam benen groeien ook goed met meer reps dus bv 12/10/10/8 ofzo maareh is niet zo heel erg van belang succes metje nwe schema iig

Je squat wel veel meer dan je deadlift he ?

* van gewicht bedoel ik

LB1 is duidelijk een benen dag ik zou dan de DL eruit laten (je pakt toch al 2x quads met SQ/leggpres) ipv DL leggextension pakken leggextension is wel niet compound maare is eigelijk iets wat niet mag ontbreken aan een benentraining,
zie datje kwa reps/herhalingen wat aan de lage kant zit voor leggpres/sq prima goed voor massa/kracht maar je quads zijn je grootste spieren van je lichaam benen groeien ook goed met meer reps dus bv 12/10/10/8 ofzo maareh is niet zo heel erg van belang succes metje nwe schema iig

Wellicht ipv leg press, leg extension of lunges doen is misschien ook een optie. Bedankt voor tip, benen zal ik wat meer op volume nemen ipv 6 reps 8 reps of iets dergelijks.

Je squat wel veel meer dan je deadlift he ?

Reden daarvoor is dat ik relatief heel weinig heb gedeadlift sinds ik ben begonnen met trainen. Voor mijn gevoel heb ik ook de techniek nog niet helemaal onder de knie (het ziet er wel goed uit, maar als ik zwaarder ga word het rommelig). Neemt natuurlijk niet weg dat ik hard moet gainen op de deadlift de komende tijd om boven mijn squat uit te komen. Word aan gewerkt!

oke blijf zo voort doen zou ik zeggen !

Terug
Naar boven