AndroidHealthClinic

compound schema

gta4jwz

Freaky Bodybuilder
Waardering
227
Lengte
1m77
Massa
88kg
Vetpercentage
15%
halloow

ik train 4/5 dagen perweek en het wil niet helemaal lukken met een schema maken ik ben een beginner dus ik ik weet al wel dat ik het beste compound oefeningen kan doen ik wil eigenlijk een schema met deze oefeningen maar ik weet niet hoe je het moet indelen over 4/5dagen?

Squad
Deadlift
benchpress
military press
bent over barbell row
pull ups

Doe gewoon bill starr, 3 dagen.

gewoon een split: als je benen doet gewoon squatten en deadliften, op rugdag bor's en pullups enz.

• Topic Starter Topic Starter
kan dit?

maandag
benchpress
military press

dinsdag
squad
deadlift

woensdag
pull ups
bent over barbell row

donderdag
bench press
military press

vrijdag
squad
deadlift

ja en dan nog paar andere oefeningen toevoegen en ook nog wat isolatie aan het eind.
dus bijv woensdag: BOR, DB row, pull ups, latpulldowns

ja ik heb mij laten vertellen dat je als beginner niet bezig moet houden met isolatie oefeningen maar alleen moet richten op compounds oefeningen om eerst massa te maken ofzow

Ik vind het een gigantische overkill, je lichaam heeft tijd nodig te herstellen.

Voel zelf meer voor je 1e advies, gewoon een standaard 3 daagse split of 3 daags fb ala starr.

Ik vind het een gigantische overkill, je lichaam heeft tijd nodig te herstellen.

Voel zelf meer voor je 1e advies, gewoon een standaard 3 daagse split of 3 daags fb ala starr.

Meeste mensen die een split doen doen het op een soortgelijke manier. Natuurlijk is het zwaarder dan alleen een paar compounds maar dit is toch voor velen de beste manier om alles uit hun workout te halen. En overdreven om hier weer aas bij te betrekken.

dus dit is beter denken jullie?

maandag
benchpress
incline benchpress
military press
dumbbell lateral raise
woensdag
squad
deadlift
sit ups
vrijdag
pull up
bent over barbell row
barbell curls

Meeste mensen die een split doen doen het op een soortgelijke manier. Natuurlijk is het zwaarder dan alleen een paar compounds maar dit is toch voor velen de beste manier om alles uit hun workout te halen. En overdreven om hier weer aas bij te betrekken.
Less is vaak more. Beter een paar oefening met goed volume dan een bij elkaar geraapte workout, dan kan je beter geen schema maken. Maar goed, iedereen traint op zijn eigen manier.

Aas was meer bedoelt om duidelijk te maken dat ik het te veel van het goede vind.

Als beginner kan je net zo goed beginnen met een voorgeschreven full body zoals rippetoe oid, maakt niet veel uit waar je mee begint. Je kan ook 'westside 4 skinny bastards' doen, je zal in het begin toch zat gains maken op zo'n voorgeschreven programma. Wat je nu zelf gemaakt hebt is het net niet.

Terug
Naar boven