- Waardering
- 12.551
Na het nog een keer goed gelezen te hebben moet ik je hier nog een keer quoten.
Als je ADHD afdoet als " een beetje storm in je hoofd" dan heb je of geen of een lichte vorm van ADHD.
Denk dat je met zo een uitspraak een hoop mensen waarvan hun hele school, jeugd en relaties en omgang met autoriteiten in de soep lopen doordat ze dus geen rust kennen tekort doet.
dan komen daar vaak drank en drugs bij kijken omdat deze ontdekt worden in het uitgaansleven alleen vallen deze heel anders bij de ADHDer als bij de persoon zonder ADHD.
Voor de ADHDer is coke of drank ontspanning op bestelling en daar kom je dus uit bij zelfmedicatie.
Als je het erg hebt is het niet slechts een beetje storm in je hoofd het zal je hele levensloop bepalen en pas als je er achter komt dat je het hebt en hoe het in elkaar zit is er vaak al teveel schade.
Misschien ben jij manisch depressief of gewoon een moeilijk typetje maar echt ADHD, ik twijfel door de uitspraken die je doet.
Agree.
Als gediagnosticeerd ADHD'er vind ik 'een beetje storm' inderdaad een understatement, als ik het al op dergelijk plastische wijze moest uitdrukken zou ik het eerder als een niet aflatende orkaan willen omschrijven van een sterkte die Beaufort's schaal ontstijgt.
Ik doe het nu ook al een aantal jaren zonder medicatie maar heb er nog elke dag moeite mee, het 'alternatieve' traject (coke, speed en dergelijke hobbyfarmaceutica) heb ik ook doorlopen net als Sjors ook zonder blijvend positief resultaat.
Dat zij een methodiek heeft gevonden die werkt voor haar vind ik super, ik vind het alleen te kort door de bocht om te beweren dat elke ADHD'er zichzelf op die manier zou kunnen 'genezen'.
Zoals hierboven ergens al gezegd zijn er gradaties in deze en een universeel geneesmiddel of geneeswijze/behandelmethode is er eigenlijk niet zover ik dat kan beoordelen, van de bestaande medicijnen ken ik alleen ritalin en dat was voor mij een goede tijdelijke symptoombestrijder met teveel negatieve bijwerkingen op langere termijn, concerta kan ik niet over oordelen.
OT: Probeer een gulden middenweg te vinden wat je dosering betreft en theoretisch maakt het niet uit wanneer je eet als je maar dagelijks aan je kalorieen komt.
Succes.

)