XXL Nutrition

Conditie trainen

NoahD

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Als je je conditie wilt trainen maar zo min mogelijk of geen gewicht wilt verliezen moet je dan juist langdurig rustig bewegen of bijvoorbeeld 20 min interval training?

Ik doe namelijk juist BBing om in lichaamsgewicht aan te komen maar nu merk ik dat mijn conditie wel erg slecht wordt.

Of je intervals gebruikt zou ik baseren op hoever je huidige conditie van je doel af ligt. Als je bijvoorbeeld 30 minuten wilt kunnen joggen en je kunt 20 minuten volhouden heeft het weinig nut, maar als je tempo wilt verbeteren of bijv maar de helft van dat doel kunt volhouden weer wel.

Voor afvallen of aankomen zou ik eerder kijken naar hoe vaak je het doet dan hoe lang precies. Bijvoorbeeld 1-3 keer per week terwijl je aan wilt komen en 5-7 keer per week tijdens het afvallen.

Speel een beetje met dat soort parameters en kijk hoe het gaat. Met een beetje mazzel kun je sterker worden en aankomen terwijl je met die cardio je vet weg krijgt.

• Topic Starter Topic Starter
Oke, ik heb geen direct doel voor conditie. Ik doe nu krav maga en zou ook/in plaats daarvan op muay thai/MMA willen. Daarvoor wil ik gewoon me conditie blijven verbeteren.

Vet verbranden heeft echt 0 prioriteit aangezien ik nu tussen de 8-10% zit. Ik weet dat dit wel gaat gebeuren tijdens cardio en dit probeer ik op te vangen met nogmeer eten. Mijn totale doel is allereerst sterker worden en me conditie verbeteren. En het zou daarbij natuurlijk mooi meegenomen zijn als ik zwaarder/breder word.

Maar 2/3 keer per week 'normale' cardio is dus genoeg als je niet de wens hebt om af te vallen?

Intervaltraining is naar mijn mening veel beter voor conditie voor iets als vechtsporten of andere explosieve dingen. Alles wat je met langzame cardio traint is precies dat, uithoudingsvermogen voor dingen die heel lang duren maar waar je nooit echt veel energie in korte tijd moet geven.

Daar dacht ik dus ook al aan, zat er eerst aan te denken om 1x i/d week me cardio als kickbox op de bokszak te doen, dit is dus een soort van interval cardio. 1x i/d week Hardlopen. In het park achter mijn huis zijn allemaal dingen waar je jezelf aan kan optrekken enzo dus daar zou ik een leuk parcours van kunnen maken en 1x interval fietsen (gewoon in de gym). Je ziet ook vaak boksers touw springen maar dat moet ik soms al bij krav maga en ik ben er niet echt dol op dus dat ga ik niet vaker doen.

Laatst bewerkt:
Dat kan ik wel in de gym doen, gewoon de loopband schuin zetten. Kan me zo snel geen berg rondom Almere bedenken haha. Bedankt voor de tip!

Kan me zo snel geen berg rondom Almere bedenken haha.
voor mountainbiking heb nog niks interessants kunnen vinden maar op en neer rennen moet prima kunnen hoor...

Dijken, bruggen, verhoogde wegen of winkelcentra (zowel in stad als haven), en er zijn hier en daar wel wat kleine kunstmatige heuveltjes.

En anders trappen opstormen? Die zijn er ook genoeg.

In welke wijk woon je?

Laatst bewerkt:
Hee een almeerse bodybuilder! Ik woon in filmwijk (vlakbij hp) aan de rand met parkwijk.
Ik zou inderdaad op bijvoorbeeld het spoorbaanpad kunnen.

Als het puur om de conditie gaat moet je gewoon elke keer voluit gaan. Eerste week zal je dit misschien een paar minuten vol houden maar elke week kan je ietsje langer doorgaan. Na een weekje of 7-8 ben je als het goed is op de top van je conditie. Om dit weer uit te bouwen moet je weer meer spiermassa kweken.

Terug
Naar boven