Fitness Seller

Controle van men eerste 3split schema

Wikkes

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
69kg
Hoi,

Na een tijd het rippetoe schema te volgen, ben ik klaar voor een split programma.
Ik heb hier wat tijd in gestoken, en zou het graag eens laten controleren voor ik ermee aan de slag ga.
BTW tis het eerste schema da ik maak :p

TRAINING 1
Borst
Bench press
Dumbbell press
Flat dumbbell fly
Incline press

biceps
Barbell curl
Hammer curl
Wrist curl

buik
Dragon flag
Toe touches
Dumbbell side bend

TRAINING 2
benen
Squat
Lunges
Good morning
Calf Raises

schouders
Front raises
Overhead Press
Rear delt raise
Dumbbell side raise

TRAINING 3
Rug
Deathlift
Pull-up
Barbell Row
Cable row

triceps
Push down
Kick back
Lying french

Hebben jullie nog tips hiervoor?

1: bij biceps, wrist curl is voor onderarmen, voor biceps kan je dan beter dumbbell curl of preacher curl erbij pakken

2: ik zie nergens oefeningen voor de trapezius, ik zou dus schrugs doen voor je traps bij je schouder workout

3: dumbbell press en bench press richt zich veel op hetzelfde deel van de borstspier, ik zou dan 1 van de 2 vervangen door decline press (meer onderkant borst) en dan minstens 1 van de 2 of allebei met dumbbells, je kan voor de borst ook het beste met de incline press beginnen, die train je het lichtste en is minder blessuregevoelig dan de bench press

4: ik vind het redelijk lange trainingen ( en vooral voor de maandag aangezien je daar buik erbij doet) dan zou ik wel bij alle oefeningen aanraden maar 3 setjes te doen, anders wordt te training te lang.

Even een paar kleine verbeterpuntjes hoor, maar verder netjes schema, is wel te zien dat je goed hebt nagedacht om elke spiergroep voldoende aandacht te geven ;)

• Topic Starter Topic Starter
Merci voor de respons, als je zegt 3 sets bedoel je dan 10x50% 8x75% en 6x100% of opwarmen en dan 3sets van 8.

Tis voor massa.

Ik weet dat het lange traininen zijn, maar ik kan niet meer dan 3x per week naar de gym wegens een heel druk leven. en ik zie bijna nergens buik in 3daagse splits, daarom dat ze er maandag bij staan

Laatst bewerkt:
eerste oefening per spiergroep zou ik wel even een warmupsetje doen maar bij de volgende oefeningen van een spiergroep doe ik het zelf persoonlijk niet meer onder het motto dat die onderhand al wel warm zijn :P

en 50%, 75%, 100% zijn misschien wel grote stappen, denk dat je dan beter 10 x 70%, 8 x 80%, tot je niet meer kan x 90%

ik ben zelf ook geen prof hoor maar hoop dat dit een beetje bruikbare tips voor je zijn ;)

Terug
Naar boven