Fitness Seller

Converse log

Converse

Competitive Bodybuilder
Waardering
167
Lengte
1m86
Massa
91kg
Vetpercentage
11%
Hallo allemaal :)

Ik heb 6 maand in een gym getraind en daar al heel wat massas gepakt.
Wat ook normaal is voor een beginner :D Ik ben niet echt ecto. Was al redelijk breed voor ik begon.

Doordat een homegym bijna evenveel kost als mijn gymabbo heb ik mij dus maar een homegym aangekocht. En zo bespaar ik ook veel tijd :)

Momenteel volg ik Blood & Guts schema van Dorian yates:
http://www.bodybuilding.com/fun/dorian-yates-blood-guts-6-week-trainer.htm

Klein beetje aangepast omdat ik niet alle toestellen heb. Aangepast versie post ik wel eens komende dagen.

Tweede week - Dag 1
Borst & Biceps
Decline Bench Press: 2 warm up sets of 10-12 reps, 1 working set of 6-8
30kg schijven
50kg schijven
55kg schijven

Incline Dumbbell Press (45 degree incline): 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 6-8 reps to failure, desired weight
15kg schijven
17,5 kg schijven

Flat Bench Dumbbell Flyes: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 6-8 reps to failure, desired weight
10kg schijven
15kg schijven

Dumbbell Concentration Curl: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 6-8 reps to failure, desired weight
15kg schijven
17,5kg schijven

Barbell Curl: 1 set of 6-8 reps to failure, desired weight
15kg schijven

Barbell = 20kg
Halters = 5kg

Ook buik getraind. Forward Crunches (met 10kg achter hoofd) and Reverse Crunches.

Laatst bewerkt:
Jij als de ultieme b & f fanboy zal de gains van je leven maken! :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
Huilen??? Wat lul je man? Succes verder

waarom heb je niet voor een wat gangbaarder schema gekozen
en wel voor yates , wat best lastig is en ook omdat je alles niet kan benaderen
omdat je niet alle toestellen heb ?

waarom heb je niet voor een wat gangbaarder schema gekozen
en wel voor yates , wat best lastig is en ook omdat je alles niet kan benaderen
omdat je niet alle toestellen heb ?

Hoe bedoel je? Deed hiervoor een 3 daagse split.
Nu eens 6 weken het schema van Yates proberen.

Mijn aangepast schema:
Maandag: Borst & Biceps
• Decline Bench Press: 2 warm up sets of 10-12 reps, 1 working set of 6-8 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets, increase weight)
Dorian's Tips: The Decline Bench Press is the most effective pec exercise.

• Incline Dumbbell Press (45 degree incline): 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 6-8 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets, increase weight)
Dorian's Tips: Lower weight slowly, explode up.

• Flat Bench Dumbbell Flyes: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 6-8 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)
5 min rest

• Dumbbell Concentration Curl: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 6-8 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)
Dorian's Tips: Squeeze at top.

• Barbell Curl: 1 set of 6-8 reps to failure, desired weight

Woensdag: Rug
• Dumbbell Pullover: 2 warm up sets 10-12 reps, 1 working set of 8-10 reps to failure,desired weight (increase weight between sets)
Dorian's Tips: Dumbbell Pullover Isolates only Lats.
1 min rest

• Bent over barbell row: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 8-10 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)
1 min rest

• One-Arm Row (each arm): 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 8-10 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)
1 min rest

• Pull-up: 1 warm up set 10-12 reps, 1 working set of 8-10 reps to failure,
1 min rest

• Barbell Deadlifts: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set 8-10 reps to failure, desired weight (1 min rest between reps)

Vrijdag: Schouders en triceps
• Dumbbell Shoulder Press: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 warm up set of 8-10 reps, 1 working set of 6-8 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)
Dorian's Tips: Don't lock elbows at the top. Keep dumbbells apart. Don't over-stretch, lower dumbbells to delts.
1 min rest

• Side Lateral Raise: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 8-10 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)
Dorian's Tips: Change order of shoulder exercises.
Dorian's Tips: Half reps push to failure when it's hard to spot.
1 min rest

• Front-Raise: 1 set of 6-8 reps to failure, each arm
Dorian's Tips: Have partner lift weight to exhaust negative.
1 min rest

• Reverse Dumbbell Flyes: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 8-10 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)
Dorian's Tips: Pull elbows forward to isolate rear delts.
5 min rest - Recuperate and mentally prepare.

• Dips tussen 2 bankjes: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 8-10 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)
Dorian's Tips: Push bar in towards the body. Stagger feet to keep balance.
1 min rest

• Lying Triceps Extensions: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 8-10 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)
Dorian's Tips: Don't pull bar forward to keep triceps engaged.

• Seated Triceps Press: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 8-10 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)

Zondag: Benen

• Leg Extensions: 1 warm up set of 15 reps, 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 10-12 reps to failure, increasing desired weight (1 min rest between sets)
1 min rest

• Squat: 2 warm up sets of 10-12 reps, 1 working set of 10-12 reps to failure, desired weight ( 1 min rest between sets)
Dorian's Tips: Moderate Stance. Squat below parallel.
5 min rest. Recuperate and mentally prepare.

• Seated Hamstring Curl: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 10-12 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)
Dorian's Tips: Have partner lift weight to exhaust negative.
1 min rest

• Stiff-Legged Deadlift: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 10-12 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)
1 min rest

• Barbell Calf Raises: 1 warm up set of 10-12 reps, 3 rest-pause sets to failure, desired weight (10-15 sec rest between sets)
Dorian's Tips: Perform rest-pause sets to push beyond failure.
1 min rest

• Dumbeel Calf Raise: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 6-8 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)

2 keer per week buik:
• Body weight exercise. Short movements.
• Forward Crunches and Reverse Crunches.

Succes,
Heb DY schema ook gevolgt en dat waren goede gains. Alleen kun je in je home gym geen forced reps halen:(

Succes igg,;)

Succes,
Heb DY schema ook gevolgt en dat waren goede gains. Alleen kun je in je home gym geen forced reps halen:(

Succes igg,;)

Thx. Tot failure lukt wel hoor. Voor een paar oefeningen niet. Maar voor de meeste wel. Ik heb goede spotters op m'n rack :p

Vandaag getraind ipv morgen omdat ik toch hele dag thuis ben :p

Woensdag: Rug
Dumbbell Pullover: 2 warm up sets 10-12 reps, 1 working set of 8-10 reps to failure
15kg schijven
20kg schijven
25kg schijven

Bent over barbell row: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 8-10 reps to failure
20kg schijven
30kg schijven

One-Arm Row (each arm): 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 8-10 reps to failure

20kg schijven
22,5kg schijven

Pull-up: 1 warm up set 10 reps, 1 working set of 8

Barbell Deadlifts: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set 8-10 reps to failure, desired weight

30kg schijven
40kg schijven

Nette trainingen al. :D. En is ook een leuk schema. Ik doe straks mijn rugtraining. :D. Leuk om te volgen :D

Klein beetje aangepast omdat ik niet alle toestellen heb.

Dit bedoelde ik

Zou handiger zijn moest je uw gewichten anders neerzetten..
Het totaal gewicht ipv 20KG schijven want denk niet dat iedereen snapt wat je bedoelt.. 2 20KG schijven ? Of 20KG aan schijven

Klein beetje aangepast omdat ik niet alle toestellen heb.

Dit bedoelde ik

Aah ok. Leek me wel een goed schema en leuk om te volgen. Is ook maar voor 6 weekjes. Daarna ga ik weer gewoon mijn split volgen.

---------- Toegevoegd om 18:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:03 ----------

Gaat de goede kant op vind ik (y)

Thx :cool:

---------- Toegevoegd om 18:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:03 ----------

Zou handiger zijn moest je uw gewichten anders neerzetten..
Het totaal gewicht ipv 20KG schijven want denk niet dat iedereen snapt wat je bedoelt.. 2 20KG schijven ? Of 20KG aan schijven

Ok. Zal vanaf volgende training het totaal plaatsen :) Zo is het meteen duidelijk :)

Gisteren niet kunnen trainen door een pokertornooi :p
Vandaag heel weinig zin dus maar enkel schouders getraind. Triceps zal ik morgen dan bij mijn benen pakken :)

Week 2: Schouders
Dumbbell Shoulder Press: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 warm up set of 8-10 reps, 1 working set of 6-8 reps to failure

15kg
20kg
22,5kg

Side Lateral Raise: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 8-10 reps to failure, desired weight

10kg
12kg

Front-Raise: 1 set of 6-8 reps to failure, each arm
15kg

• Reverse Dumbbell Flyes: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 8-10 reps

7,5kg
9kg

Nette shoulder press. :D. Zet je je bankje dan recht of doe je het zonder steun in je rug?

Terug
Naar boven