AndroidHealthClinic

Coronavirus

kon ook bijna niet anders na de vrije val van de afgelopen dagen

Als dit zo doorgaat (zowel de besmettingen als het stilleggen van de dagelijkse bezigheden), dat er nog wel een paar meer vrij vallen aan zullen komen. Vooral tech-bedrijven zoals Apple en Samsung kijk ik vol verwachting toe

• Like
Waarderingen: LM
Als dit zo doorgaat (zowel de besmettingen als het stilleggen van de dagelijkse bezigheden), dat er nog wel een paar meer vrij vallen aan zullen komen. Vooral tech-bedrijven zoals Apple en Samsung kijk ik vol verwachting toe
Ja misschien wel, alhoewel de grootste impact van het nieuws nu wel geweest is zou je denken.

Overigens hebben mijn ouders mij gister toestemming gegeven om mijn spaargeld te investeren op de beurs :)

Plan is wachten totdat het virus zijn piek bereikt (tenminste, dat het dagelijks leven echt zo goed als plat ligt) en daarna in te stappen. Vervolgens laten staan en bij wederkerende stabiliteit op de markt deel bij deel eraf halen. Hopelijk heb ik dan genoeg rendement behaald om ook nog een leuk bedrag over te houden en daarmee verder te speculeren.

Overigens hebben mijn ouders mij gister toestemming gegeven om mijn spaargeld te investeren op de beurs :)

Plan is wachten totdat het virus zijn piek bereikt (tenminste, dat het dagelijks leven echt zo goed als plat ligt) en daarna in te stappen. Vervolgens laten staan en bij wederkerende stabiliteit op de markt deel bij deel eraf halen. Hopelijk heb ik dan genoeg rendement behaald om ook nog een leuk bedrag over te houden en daarmee verder te speculeren.
beleggen is net als pannenkoeken bakken; de eerste mislukt altijd.

Heeft iemand nog een link naar een accurate map met besmettingen?

ING kopen dan. En als je durft crypto. Maar ondergrens is moeilijk bepalen.

beleggen is net als pannenkoeken bakken; de eerste mislukt altijd.

Ik zie 2 mogelijkheden:

1. Iedereen gaat dood aan corona. Dan heb ik niks meer aan mijn geld.
2. Het virus verdwijnt/mensen worden resistent. Langzaam aan begint het dagelijks leven weer en komt de beurs op gang.

Just my 2 cents

Gaan wij hier ook doen, nog even wachten en dan instappen.

De piek wordt verwacht in april/mei.

Heeft iemand nog een link naar een accurate map met besmettingen?
Geen map maar wel zeer handig om alles bij te houden. Wordt om de paar minuten geupdate.

Ik zou sowieso durven te investeren in het bankenwezen. Maar dan heb ik het wel over een langere tijdshorizon. Aangezien we nu in hoogconjunctuur zitten en de ECB de rente al 0 heeft gemaakt (en voor hoge bedragen zelfs negatief), verwacht ik op langere termijn als de groei stagneert/afneemt zeker dat de ECB de rente weer gaat verhogen.

• Like
Waarderingen: LM
Principieel nog wel.... Gelukkig voldoende andere mooie kansen dan op de stockmarket.

Ja. Reden is vrij simpel: geen tastbare onderliggende waarde. De euro is gebaseerd op goudvoorraden, dat zal altijd enige waarde hebben. Crypto daarentegen heeft geen tastbare onderliggende waarde. Daarnaast vond ik de hype rondom de voordelen zwaar overdreven. Tegenwoordig heeft bijna niemand het er meer over en het is zeker niet een groot betalingsplatform geworden. Speculaties bepalen de grootste fluctuaties in koers, dus ik vind de beweeglijkheid van de koers veel te onvoorspelbaar

Ik ben dan weer principieel tegen banken. Maar als je er geld aan kunt verdienen laat ik die principes maar even voor wat ze zijn. :D

Terug
Naar boven