MuscleMeat

Coronavirus

Noodziekenhuis in loods Madrid

ETsb901UEAAjql7.jpeg

Wat een heerlijk weertje. Ik denk dat ik zo maar eens ff naar de bouwmarkt ga. Misschien daarna picknicken in het park en als afsluiter nog een verfrissende strandwandeling ga maken.

Natuurlijk met het OV want klimaat enzo dus eerst mijn OV chip-kaart opladen in de supermarkt. Ik ga natuurlijk met al mijn vrienden want die zijn vandaag gelukkig vrij.

Wat een heerlijk weertje. Ik denk dat ik zo maar eens ff naar de bouwmarkt ga. Misschien daarna picknicken in het park en als afsluiter nog een verfrissende strandwandeling ga maken.

Natuurlijk met het OV want klimaat enzo dus eerst mijn OV chip-kaart opladen in de supermarkt. Ik ga natuurlijk met al mijn vrienden want die zijn vandaag gelukkig vrij.
Ik ben al een tijdje niet meer bij mn oma geweest, vanmiddag maar even langs. :) Zal daarna even met de hond langs mn moeder haar werk, vinden die oudjes ook altijd leuk, vooral nu ze niet zoveel bezoek krijgen

Ik ook niet, maar je hoeft daar geen PhD in te hebben om te begrijpen dat in de hele Westerse wereld mensen hun "vrijheden" als first right zien en daarmee niet meer in staat zijn om de ernst van de situatie in te kunnen zien. Men vergeet dat er naast die rechten ook plichten zijn, softe maatregelen tegen een virus zo grillig als deze gaan gewoon niet werken. Na 2 weken softe lockdown (overigens verdergaand dan bij ons) in Italie, nemen ze daar nu pas hardere maatregelen terwijl de situatie al lang niet meer controleerbaar is. Bij ons in NL lijkt deze nu no controleerbaar, maar we maken dezelfde fouten door te denken dat we kunnen rekenen op eenieders medewerking. Terwijl gezond verstand bij 25% van de bevolking gewoonweg ontbreekt :(

25% ?

:roflol: Jij hiel optimistisch

Beter spreek je steeds met verschillende mensen af.

Wanneer je eindelijk weer een leuke partner hebt maar die in quarantaine thuis blijft en iig tot 6 april wilt afwachten ivm ouders besmetten enzo. Zit ook allemaal niet mee deze tijd, ik ga wel weer levenloos gamen :o

Sinds gisteren zijn 573 mensen positief getest op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 4204. Onder hen zijn 988 mensen die in het ziekenhuis opgenomen zijn (geweest).

43 patiënten zijn sinds de vorige update overleden aan COVID-19. Er zijn in totaal 179 mensen overleden aan de ziekte. De leeftijd van de overledenen ligt tussen de 57 en 97 jaar.

"Sehraz was nog nooit echt ziek geweest in zijn leven en hij had geen onderliggende gezondheidsklachten. Dat hij dus zó ziek werd van het coronavirus, was voor de familie zeer onverwacht."

Dus eigenlijk willen we een complete lock down en ook al gaan er dan ongeveer even veel mensen dood, dan kunnen we in elk geval zeggen dat alles aan gedaan hebben wat binnen onze mogelijkheden lag.

M.a.g. een gigantische economische kaalslag.

Ik denk dat het gros nog niet verder kijkt. Nu thuis zitten in je huis met lage rente en gewoon doorbetaald krijgen, laatste waar je dan naar kijkt is de economie als jou baantje nog niet getroffen is.
Toch zal het voor iedereen flinke gevolgen kunnen hebben als de dominosteen uiteindelijk verder blijft vallen. Maar dat besef komt later pas.

Wanneer je eindelijk weer een leuke partner hebt maar die in quarantaine thuis blijft en iig tot 6 april wilt afwachten ivm ouders besmetten enzo. Zit ook allemaal niet mee deze tijd, ik ga wel weer levenloos gamen :o
Al blijf Ij wel gewoon doorwerken zit ik er ook aan te denken om m’n pc te upgraden. :roflol:

Ik denk dat het gros nog niet verder kijkt. Nu thuis zitten in je huis met lage rente en gewoon doorbetaald krijgen, laatste waar je dan naar kijkt is de economie als jou baantje nog niet getroffen is.
Toch zal het voor iedereen flinke gevolgen kunnen hebben als de dominosteen uiteindelijk verder blijft vallen. Maar dat besef komt later pas.
word ook niet gedaan

Terug
Naar boven