Fitness Seller

Coronavirus

Lees nou eens goed wat in post. Je leest niet of wilt het niet zien.

We weten dat van de mensen die < 40 jaar oud zijn en geen medische diagnose hebben, maximaal 1 op de 10.000 mensen dermate last van symptomen krijgt dat hiervoor ziekenhuis opname vereist is. Dat staat nog los van de intensive care.

Iedereen weet van zichzelf als zij een ernstige kwaal als diabetes, copd, hart-en vaatziekte, etc heeft. Dus je WEET zelf wanneer jij hoog risico loopt. Mijn voorstel is dat deze mensen doen wat jullie willen dat IEDEREEN doet, lockdown.

Dus er komt geen persoon extra op de IC als enkel gezonde mensen minder strikte maatregelen nemen. Dit moet echt niet zo ingewikkeld zijn.

Er is nog steeds capaciteit op IC dus al die paniek, dat is allemaal koffiedik kijken, de werkelijkheid toont keer op keer aan dat deze doemscenario’s geen werkelijkheid zijn.

Kijk als gezonde mensen doorwerken dan blijft onze economie voor het grootste gedeelte in tact. Deze economie is nodig om kwetsbare mensen te voorzien van voldoende middelen om te herstellen. Is dit werkelijk nou zou moeilijk te begrijpen?

Laat iedereen nou eens gewoon even de TV uit staan en mainstream media voor een week totaal negeren. Lees de rapportages van het RIVM en denk logisch na.

Ik heb een heel simpel excelletje en dan kan je een beetje spelen met de cijfers en dan zie je dat zelfs in worst case scenario’s de huidige aanpak helder is: the cure is worse than the disease.

Mensen zien 300 doden en schreeuwen moord en brand en zien niet dat deze cijfers prima binnen normale marges vallen. Ja we moeten allemaal even opletten, ik zeg niet dat er geen maatregelen hoeven zijn. Maar goed, natuurlijk schiet DBB weer in de bekende verontwaardiging want ik zeg het. In het land der blinden is eenoog koning.
Iedereen weet van zichzelf dat hij een ernstige kwaal heeft....man man man.

ik voel me niet onveilig. Loop ook niet constant met de gedachte rond dat de zombies gaan overheersen.

Maar mocht er ooit echt stront aan de knikker zijn dan kan ik effe verder.

iedereen gaat er maar vanuit dat er nooit iets kan gebeuren/gaat gebeuren. Ik denk gewoon dat het kan.

Beter in huis hebben en nooit nodig hebben dan 1 x nodig hebben en het niet in huis hebben.

En het kost mij niks. ja in het begin effe de voorraad opbouwen. maar nadien wordt wat eerst vervalt opgebruikt en wordt het gewoon als ik inkopen doe bij aangevuld.Dus niks wordt slecht.
Ik hoef er zelfs al 10j geen extra moeite voor doen.
Ik oordeel niet over "preppers", ik ben alleen benieuwd wat mensen ertoe beweegt. Ik heb een joodse vriendin gehad en wat die thuis hadden daar stond ik echt versteld van. Schijnt een bekend verschijnsel te zijn bij mensen met een dergelijke achtergrond c.q. familiegeschiedenis. Volgens mij zie je het ook bij mensen die bijvoorbeeld in de jeugd niet zoveel middelen hadden of waar eten een heel belangrijk onderdeel van het leven was.

Iedereen weet van zichzelf als zij een ernstige kwaal als diabetes, copd, hart-en vaatziekte, etc heeft. Dus je WEET zelf wanneer jij hoog risico loopt. Mijn voorstel is dat deze mensen doen wat jullie willen dat IEDEREEN doet, lockdown.

Gevaarlijke uitspraak, ken toch wel wat jongens van het wielrennen die ieder jaar gekeurd werden, incl. hartfilmpje en toch opeens niet meer wakker werden.......
Zelf ook mijn wielrencarrière moeten stoppen door hartritmestoornissen, midden in het seizoen terwijl ik gewoon gekeurd was met inspanningstest.

We weten dat van de mensen die < 40 jaar oud zijn en geen medische diagnose hebben, maximaal 1 op de 10.000 mensen dermate last van symptomen krijgt dat hiervoor ziekenhuis opname vereist is. Dat staat nog los van de intensive care.

Dus er komt geen persoon extra op de IC als enkel gezonde mensen minder strikte maatregelen nemen. Dit moet echt niet zo ingewikkeld zijn.

Er is nog steeds capaciteit op IC dus al die paniek, dat is allemaal koffiedik kijken, de werkelijkheid toont keer op keer aan dat deze doemscenario’s geen werkelijkheid zijn.

Kijk als gezonde mensen doorwerken dan blijft onze economie voor het grootste gedeelte in tact. Deze economie is nodig om kwetsbare mensen te voorzien van voldoende middelen om te herstellen. Is dit werkelijk nou zou moeilijk te begrijpen?

Laat iedereen nou eens gewoon even de TV uit staan en mainstream media voor een week totaal negeren. Lees de rapportages van het RIVM en denk logisch na.

Ik heb een heel simpel excelletje en dan kan je een beetje spelen met de cijfers en dan zie je dat zelfs in worst case scenario’s de huidige aanpak helder is: the cure is worse than the disease.

Mensen zien 300 doden en schreeuwen moord en brand en zien niet dat deze cijfers prima binnen normale marges vallen. Ja we moeten allemaal even opletten, ik zeg niet dat er geen maatregelen hoeven zijn. Maar goed, natuurlijk schiet DBB weer in de bekende verontwaardiging want ik zeg het. In het land der blinden is eenoog koning.
Een 30 jarige kennis van mijn familie ligt al een week op de IC vanwege het corona virus. Ze leefde gezond en heeft geen onderliggende klachten.

We weten nog te weinig over het virus om precies te weten wie het raakt.

Ik oordeel niet over "preppers", ik ben alleen benieuwd wat mensen ertoe beweegt. Ik heb een joodse vriendin gehad en wat die thuis hadden daar stond ik echt versteld van. Schijnt een bekend verschijnsel te zijn bij mensen met een dergelijke achtergrond c.q. familiegeschiedenis.
Ik voel me ook niet beoordeeld :)

Heb geen bepaalde achtergrond wat dit zou kunnen verklaren.

Gevaarlijke uitspraak, ken toch wel wat jongens van het wielrennen die ieder jaar gekeurd werden, incl. hartfilmpje en toch opeens niet meer wakker werden.......
Zelf ook mijn wielrencarrière moeten stoppen door hartritmestoornissen, midden in het seizoen terwijl ik gewoon gekeurd was met inspanningstest.
Eerder achterlijke uitspraak.

Een 30 jarige kennis van mijn familie ligt al een week op de IC vanwege het corona virus. Ze leefde gezond en heeft geen onderliggende klachten..
Hoe weet je dat ze niet een verborgen hartafwijking heeft. Daarnaast kun je geen statistiek bedrijven op een individueel geval.

Ik oordeel niet over "preppers", ik ben alleen benieuwd wat mensen ertoe beweegt. Ik heb een joodse vriendin gehad en wat die thuis hadden daar stond ik echt versteld van. Schijnt een bekend verschijnsel te zijn bij mensen met een dergelijke achtergrond c.q. familiegeschiedenis. Volgens mij zie je het ook bij mensen die bijvoorbeeld in de jeugd niet zoveel middelen hadden of waar eten een heel belangrijk onderdeel van het leven was.
Volgens mij was het Jerry Seinfeld die wel eens vertelde dat z'n oude ouders maar niet hun auto wegdeden terwijl ze nooit meer reden, desgevraagd: als het weer gebeurt dan willen we nog weg kunnen.

De NL overheid geeft al jaren aan dat iedere Nederlander een beetje voorbereid moet zijn op een ramp en dat je een paar dagen jezelf moet zien te redden (crisis.nl), vrijwel niemand doet daar wat mee, maar wel allemaal hamsteren nu, gekkies!

Ik voel me ook niet beoordeeld :)

Heb geen bepaalde achtergrond wat dit zou kunnen verklaren.
Ik heb wel een voorraadkast en veel wat daarin staat heb ik minimaal dubbel. In de keuken staat wat dagelijks gebruikt wordt en als dat op is pak ik het uit de voorraadkast en koop ik het die week tijdens boodschappen doen weer. Zo houd ik van producten die vaak gebruikt worden ten minste een achter de hand.
en dat je een paar dagen jezelf moet zien te redden (crisis.nl),
Degelijk advies.

Nee, dat is niet zo, regelmatig storten er bij onder andere hardloopevenementen mensen dood ter aarde omdat ze een onopgemerkte hartafwijking hebben, om maar eens iets te noemen.

Bovendien kunnen al die vitale gezonde mensen het nog steeds overdragen en verspreiden als ze gewoon door zouden werken.

Die mensen kunnen een partner hebben die wel meer risico loopt.

Bovendien met je excelberekening ben je niet beter dan Baudet met z'n zelf getekende grafiek, en die pleit juist wel voor een lockdown.

Als je de tweets van Esther van de Brink en Traumabeertje/Dieuwertje Kuipers even opzoekt en leest met gelinkte artikelen dan is dat Excelletje van jou gewoon een digitaal bierviltje.

Meer dan een digitaal bierviltje is niet nodig. Ongetwijfeld zullen er mensen zijn die niet beseffen dat ze een ernstige ziekte hebben.

Als je oma, je vrouw, wie dan ook in je omgeving een zwak gestel heeft dan kies je dus voor de optie die iedereen heeft: thuis werken en thuis blijven.

Mogelijk zullen er mensen sterven. Er steven ieder jaar in Nederland 150k mensen. Als je in de auto stapt, als je de straat op gaat, zelfs als je in je bed ligt dan loop je de kans om te sterven.

Baudet is een politicus die net als alle politici deze crisis aangrijpt om sterk leiderschap te tonen en te pleiten voor gesloten grenzen. Jetten zal pleiten voor beter internationale samenwerking en uitbreiding van macht van de EC.

Never waste a good crisis. Zoals iemand eerder zei. Iedereen probeert een graantje mee te pikken. Ondertussen maakt men zich klaar voor een flinke recessie die ons allemaal heel hard gaat raken. Alles om verwaarloosbare risico’s verder in te perken.

Laatste getallen:

Overzicht aantallen
Het totaal aantal positief geteste patiënten: 7431 (+1019)

Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 434 (+78)

Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 2151 (+315)

Waar haal je deze info vandaan?

Van de patiënten die in het ziekenhuis zijn opgenomen (geweest) had 53,1 procent met zekerheid onderliggende aandoeningen. 17,5 procent had die niet. Bij 29,4 procent is dit onbekend. (https://nos.nl/artikel/2327537-corona-in-nederland-cijfers-van-25-maart.html) Dat iedereen weet of hij in de risicocategorie valt, is dus nogal een aanname.

Vraag me vooral ook af wat de leeftijdssamenstelling is van die 17,5%.

Waar haal je deze info vandaan?

Van de patiënten die in het ziekenhuis zijn opgenomen (geweest) had 53,1 procent met zekerheid onderliggende aandoeningen. 17,5 procent had die niet. Bij 29,4 procent is dit onbekend. (https://nos.nl/artikel/2327537-corona-in-nederland-cijfers-van-25-maart.html) Dat iedereen weet of hij in de risicocategorie valt, is dus nogal een aanname.

Vraag me vooral ook af wat de leeftijdssamenstelling is van die 17,5%.
Red pill weet dat gewoon, hij is geen sheeple, is kritisch en gebruikt feiten. Jij bazelt maar wat met je mainstream media!

• Like
Waarderingen: Pren
Never waste a good crisis. Zoals iemand eerder zei. Iedereen probeert een graantje mee te pikken. Ondertussen maakt men zich klaar voor een flinke recessie die ons allemaal heel hard gaat raken. Alles om verwaarloosbare risico’s verder in te perken.
Sowieso gaan mensen aan de top er alleen maar beter uit komen en mensen onderaan weer een slag achteruit. Er zal wel een variant van een gegarandeerd basisinkomen nodig worden. Vraag is of het schip met 20%+ werkloosheid nog boven water te houden is.

Een 30 jarige kennis van mijn familie ligt al een week op de IC vanwege het corona virus. Ze leefde gezond en heeft geen onderliggende klachten.

We weten nog te weinig over het virus om precies te weten wie het raakt.

De broer van een neef van de achterbuurvrouw van de slager van mijn oude leraar krijgt hardkloppingen als ze te dicht bij haar televisie komt. We weten nog te weinig over elektriciteit om te weten we het raakt.

Goed, we gaan zien wat de gevolgen zijn van een recessie. We weten bijvoorbeeld al dat er in gebieden van de wereld mensen zullen sterven van de honger omdat de voedselproductie drastisch achteruit loopt.

Denk niet dat een mondiale recessie geen gevolgen heeft voor de volksgezondheid. Dit gaat veel mensen hard raken, in landen waar de sociale vangnetten minder gunstig zijn dan NL.

Baudet is een politicus die net als alle politici deze crisis aangrijpt om sterk leiderschap te tonen en te pleiten voor gesloten grenzen. Jetten zal pleiten voor beter internationale samenwerking en uitbreiding van macht van de EC.

Never waste a good crisis. Zoals iemand eerder zei. Iedereen probeert een graantje mee te pikken. Ondertussen maakt men zich klaar voor een flinke recessie die ons allemaal heel hard gaat raken.
Dit is waar, als lukt het bij Baudet niet zo.

Mooi dat we het er over eens zijn dat je een bierviltje gebruikt, heb de tweetjes nog ff voor je opgezocht:

“Bierviltjesberekeningen op Twitter werken niet in een hypercomplexe werkelijkheid waarin ziektes anders uitpakken per leeftijd, geslacht of bevolking. Het barst vd onverwachte drempelwaardes, zelfversnellende effecten & elkaar versterkende parameters”

Beste mensen die nu een enkel percentage loslaten op de hele bevolking om de sterfte door #Corona te berekenen: Als epidemiologie zo simpel was, had ik geen 6 jaar over mijn proefschrift gedaan. (Los van het feit dat ik tussen de bedrijven door 2 kinderen op de wereld zette).
De economische kosten van het moederschap, daar zouden we het eens over moeten hebben, dan had ze gewoon in 3 jaar dat proefschrift af kunnen hebben, weet je wat dat de staatskas kost! Oh wacht...

Laatst bewerkt:
Hoe weet je dat ze niet een verborgen hartafwijking heeft. Daarnaast kun je geen statistiek bedrijven op een individueel geval.
Ja dat kan je natuurlijk nooit weten. Maar ze hebben iig niks kunnen vinden.

Mijn voorbeeld was niet bedoelt om statistiek te bedrijven. Maar die "alleen oudjes op de IC" uitspraken die je overal hoort en leest kloppen niet.

Sowieso gaan mensen aan de top er alleen maar beter uit komen en mensen onderaan weer een slag achteruit. Er zal wel een variant van een gegarandeerd basisinkomen nodig worden. Vraag is of het schip met 20%+ werkloosheid nog boven water te houden is.
De gedachte dat dit een mooi moment is om te gaan experimenteren met een kortere werkweek en een basisinkomen was ook bij me opgekomen, ik denk dat Rutger Bregman opgewonden wordt van deze economische voortuizichten.

Kim Putters (SCP) heeft ook al geopperd dat dit onze kijk wel eens kan veranderen op sommige dingen, o.a. flexibele contracten een ZZP'ers en hoe daar mee om te gaan.

Terug
Naar boven