AndroidHealthClinic

Coronavirus

Jij bent echt vol in de oppositie gegaan, niet?

De man die iedere dag op TV te zien was om zijn zegje te doen wegens autoriteit data-analyse en statistiek, krijgt geen zendtijd wanneer zijn feiten niet stroken met de algehele toon van staatspropaganda.

:aluhoedje:

Verder geeft hij mooie inzichten in cruciale factoren die C19 impact voorspellen: temperatuur en luchtvochtigheid.

Even voor mijn beeldvorming: Zo'n complot vanuit de overheid he, hoeveel mensen werken daar nou aan mee? De hele politieke top en de top van de staatsomroep? De top van in ieder geval de kabinetsfracties moet ook mee werken vanwege de stemmen, dus die zitten ook het complot. Samen minstens 100-200 mensen, die ook nog eens zo nu en dan rouleren?

Niet dat ik per se zo ontzettend veel vertrouwen heb in de overheid (wantrouwen t.o.v. de machthebber is altijd gepast), maar heb je al eens nagedacht hoe lastig/onmogelijk dit praktisch te organiseren is? Al die journalisten, politici en gepensioneerde politici die overal aan mee moeten werken en vooral hun mond moeten houden. Denk je niet dat als er echt zo'n complot was, er al iemand zijn mond open had getrokken? Bijv. tegen hun echtgenoot, familie of vrienden in een dronken bui. Of bij een krant. Er lekken zoveel schandalen uit via kwaliteitskranten als Volkskrant en NRC en dan zou zo'n megacomplot met zoveel medewerkers wel stand houden? Zeker tussen journalisten zitten nog wel een boel integere mensen, die dat echt niet zouden pikken. En ontslag is ook niet per se heel erg voor een journalist, want wanneer je zo'n onthullend artikel zou publiceren, kun je overal aan de slag als freelancer (doen ze nu vaak ook al).

Is het dan niet veel waarschijnlijker dat jij het gewoon een keertje mis hebt en dit geen complot is?

Even voor mijn beeldvorming: Zo'n complot vanuit de overheid he, hoeveel mensen werken daar nou aan mee? De hele politieke top en de top van de staatsomroep? De top van in ieder geval de kabinetsfracties moet ook mee werken vanwege de stemmen, dus die zitten ook het complot. Samen minstens 100-200 mensen, die ook nog eens zo nu en dan rouleren?

Niet dat ik per se zo ontzettend veel vertrouwen heb in de overheid (wantrouwen t.o.v. de machthebber is altijd gepast), maar heb je al eens nagedacht hoe lastig/onmogelijk dit praktisch te organiseren is? Al die journalisten, politici en gepensioneerde politici die overal aan mee moeten werken en vooral hun mond moeten houden. Denk je niet dat als er echt zo'n complot was, er al iemand zijn mond open had getrokken? Bijv. tegen hun echtgenoot, familie of vrienden in een dronken bui. Of bij een krant. Er lekken zoveel schandalen uit via kwaliteitskranten als Volkskrant en NRC en dan zou zo'n megacomplot met zoveel medewerkers wel stand houden? Zeker tussen journalisten zitten nog wel een boel integere mensen, die dat echt niet zouden pikken. En ontslag is ook niet per se heel erg voor een journalist, want wanneer je zo'n onthullend artikel zou publiceren, kun je overal aan de slag als freelancer (doen ze nu vaak ook al).

Is het dan niet veel waarschijnlijker dat jij het gewoon een keertje mis hebt en dit geen complot is?
En wat dacht je van landen als Duitsland waar 2 separate staatsomroepen zijn. Juist om de politiek goed te kunnen controleren.
De top van in ieder geval de kabinetsfracties moet ook mee werken vanwege de stemmen, dus die zitten ook het complot. Samen minstens 100-200 mensen, die ook nog eens zo nu en dan rouleren?
Ja, zowel Kuzu, Baudet, Wilders, Marijnissen, maar ook Ben van Beurden (Shell), Pieter Elbers (KLM), Peter Wennink (ASML), Michael van Praag en Nikkie Plessen zitten in het complot.

Je denkt te zwart/wit. Er is geen complot waarin iedereen wel of niet mee werkt.

Het is genuanceerd. Framing.

De sociale norm bepaald wat acceptabel is. Dit kan door nadruk op bepaalde feiten te leggen eenvoudig worden beïnvloed. Mensen zijn schapen en kijken naar een ander om te zien wat te doen en wat te zeggen.

De maatregelen die worden genomen, bijvoorbeeld lockdown, wordt op hoog niveau bepaald. Maatschappelijk draagvlak is afhankelijk van media. Ik neem aan dat je inziet dat Telegraaf en ander nieuws geeft dan volkskrant. Is dit dan een complot? Zit bij de telegraaf iedereen met elkaar in achterkamertjes te bepalen hoe ze het gaan spelen?

Nee het is een langzaam proces van sociale waarden en normen die worden beïnvloedt.

Voorbeeld:
Het is algemeen bekend dat wanneer je wetenschappelijk onderzoek uit wilt voeren je onderzoeksvoorstel bepaald of je wel/geen funding krijgt. Wetenschap voeren is een micro analyse van een enkel onderdeel van een groot geheel. Binnen universiteit is dus een grotere onderzoeksvraag, deze bepaald de details. Je kunt niet zomaar onderzoeken waar je zin in hebt. Welk onderzoek belang heeft is afhankelijk van beleid, is afhankelijk van maatschappelijk draagvlak.

Ik moet nu naar verjaardag. Ik zal straks toelichten. Maar je moet meer denken in sociale acceptatie, dat creërt of mensen haast hebben of rustig aan doen,etc. Het is een feedback loop waarbij kleine aanpassingen bepalen welke richting het gehele process gaat.

Ben jij bevriend met onze koning? Zit jij ook in het complot? Veel plezier op zijn verjaardag, houd wel afstand.

Je hebt maar een paar top secret figuren nodig om een plan uit te voeren en geheim te houden hoor. Er zijn toch zat van zulke projecten gedocumenteerd. Wacht lang genoeg voordat je het openbaar maakt en er is geen haan die ernaar kraait. Juist ook met het stiekem blootstellen van bevolking aan bioweapons. :o

Klik vooral even rond in de See also sectie. :o

In deze lijkt het me meer relevant om te denken aan bias jegens angst en autoritair gedrag in veel/alle mensen. Nu is er geen geheim plan, maar een grote onzekerheid en men 'kiest' 'gezamelijk' voor extreme maatregelen waar ook nuance of common sense mogelijk is. Daarin hoeft niks geheim te worden gehouden. Gewoon prevalentie van groepsdenken. Wil je daar niet aan meedoen ben je een conspiracy gekkie of gevaar voor de maatschappij, enemy of the people.

Het voornaamste verschil met totale autoritaire overheid is of je in een gulag verdwijnt of enkel op facebook wordt geschandpaalt om het niet meeklappen voor de zorgwerkers.

Volgens mij is de wetenschap er na decennia nog steeds niet uit wat weersomstandigheden exact bijdrage aan het verspreiden van ze griep. Best knap dat je dat dan 6 maanden na het “ontstaan” van een nieuwe ziekte dat voor die ziekte wel kan weten.
Exact is misschien ook teveel gevraagd. Stel het verlaagt de R0 met .2 ofzo dan is er zonder dat we precies weten hoe of waarom toch weer een grotere buffer voor vrijheid/economie.

Volgens mij is de wetenschap er na decennia nog steeds niet uit wat weersomstandigheden exact bijdrage aan het verspreiden van ze griep. Best knap dat je dat dan 6 maanden na het “ontstaan” van een nieuwe ziekte dat voor die ziekte wel kan weten.

Wordt ook uitgelegd. Nog niemand resistent voor C19 derhalve makkelijk traceerbaar.

Kijk maar gewoon eerst ff

Wat is dit dan weer.. dingen open gooien waar de grootste risicogroep inzit.
Het herstelwerk aan de Notre-Dame kan weer worden hervat.

Zo, dat is een opluchting. Stel je voor dat een gebouw uit 1163 een maandje of zes vertraging had opgelopen!

Het herstelwerk aan de Notre-Dame kan weer worden hervat.

Zo, dat is een opluchting. Stel je voor dat een gebouw uit 1163 een maandje of zes vertraging had opgelopen!
Je kan niet vroeg genoeg beginnen, als je iets langer wacht zijn die Fransen alweer met pensioen, een door Nederland betaald pensioen.

Renoveren die hut en rap een beetje!

R>G, maar niet sneller na al die toezeggingen.

Als er maar niet terug iemand slordig is met z'n Gauloises.

Sander Quote :

De economie is geen rechtse hobby, maar een zaak van leven en dood

Het is volstrekt logisch dat virologen en medici momenteel de belangrijkste raadgevers zijn van het kabinet, maar de ook door de regering gewekte schijn dat de economie toch vooral een tijdverdrijf is van ondernemers, is misleidend. Zodra een gevaar niet langer abstract is, maar onze belevingswereld binnenwandelt, komt het besef.

De beelden van overvolle ic’s en de emotionele verhalen uit de zorg zullen straks vervangen worden door beelden van mensen die hun huis uit moeten en emotionele verhalen van jonge mensen die hun toekomst kwijtraken. De economische crisis zal hetzelfde verloop kennen als het virus: na de onderschatting, komt het besef.

Je hebt maar een paar top secret figuren nodig om een plan uit te voeren en geheim te houden hoor. Er zijn toch zat van zulke projecten gedocumenteerd. Wacht lang genoeg voordat je het openbaar maakt en er is geen haan die ernaar kraait. Juist ook met het stiekem blootstellen van bevolking aan bioweapons. :o

Klik vooral even rond in de See also sectie. :o

In deze lijkt het me meer relevant om te denken aan bias jegens angst en autoritair gedrag in veel/alle mensen. Nu is er geen geheim plan, maar een grote onzekerheid en men 'kiest' 'gezamelijk' voor extreme maatregelen waar ook nuance of common sense mogelijk is. Daarin hoeft niks geheim te worden gehouden. Gewoon prevalentie van groepsdenken. Wil je daar niet aan meedoen ben je een conspiracy gekkie of gevaar voor de maatschappij, enemy of the people.

Het voornaamste verschil met totale autoritaire overheid is of je in een gulag verdwijnt of enkel op facebook wordt geschandpaalt om het niet meeklappen voor de zorgwerkers.

Tja, er is nogal een verschil tussen Amerika in de jaren 1950 en Nederland in 2020. M.i. totaal niet vergelijkbaar alleen al omdat er tegenwoordig geen permanente dreiging van een allesvernietigende oorlog is. En dat staat nog los van de verschillende rol die de krijgsmachten in beide hebben/hadden en het feit dat Nederland toch wel echt een stuk democratischer is dan de VS. Ook werd er toen wel meer wetenschappelijk onderzoek gedaan, waarvan men dit tegenwoordig niet langer ethisch verantwoord acht (Milgram Experiment, Stanford Prison Experiment anyone?). Daar had men toen simpelweg nog geen/weinig regels voor. Daar komt dan nog de moderne technologie bij, waardoor de burger nu veel meer informatie voorgeschoteld krijgt, die de overheid lang niet altijd kan beïnvloeden. Onze (groot)ouders hadden in de periode na de oorlog tenslotte enkel keuze uit het nieuws van diverse verzuilde omroepen, die sterk gebonden waren aan hun politieke kleur.

Er is gelukkig veel veranderd de afgelopen 70 jaar en ik denk dat de journalistiek er oprecht onafhankelijker van geworden is. True, er heerst een behoorlijke politieke correctheid, maar er komen genoeg schandalen en rellen aan het licht. Met enige regelmaat treden ministers af, dus de media is wel degelijk nog invloedrijk en onafhankelijk/kritisch op de politiek (neem bijv. de alsmaar aanhoudende kritiek in letterlijke alle media op het plan rondom de corona-apps).

Tja, er is nogal een verschil tussen Amerika in de jaren 1950 en Nederland in 2020. M.i. totaal niet vergelijkbaar alleen al omdat er tegenwoordig geen permanente dreiging van een allesvernietigende oorlog is. En dat staat nog los van de verschillende rol die de krijgsmachten in beide hebben/hadden en het feit dat Nederland toch wel echt een stuk democratischer is dan de VS. Ook werd er toen wel meer wetenschappelijk onderzoek gedaan, waarvan men dit tegenwoordig niet langer ethisch verantwoord acht (Milgram Experiment, Stanford Prison Experiment anyone?). Daar had men toen simpelweg nog geen/weinig regels voor. Daar komt dan nog de moderne technologie bij, waardoor de burger nu veel meer informatie voorgeschoteld krijgt, die de overheid lang niet altijd kan beïnvloeden. Onze (groot)ouders hadden in de periode na de oorlog tenslotte enkel keuze uit het nieuws van diverse verzuilde omroepen, die sterk gebonden waren aan hun politieke kleur.

Er is gelukkig veel veranderd de afgelopen 70 jaar en ik denk dat de journalistiek er oprecht onafhankelijker van geworden is. True, er heerst een behoorlijke politieke correctheid, maar er komen genoeg schandalen en rellen aan het licht. Met enige regelmaat treden ministers af, dus de media is wel degelijk nog invloedrijk en onafhankelijk/kritisch op de politiek (neem bijv. de alsmaar aanhoudende kritiek in letterlijke alle media op het plan rondom de corona-apps).
Het grootste probleem wat we nu nog hebben is dat het gewoon veel tijd en moeite kost om de onderste steen boven water te krijgen. NLse overheid is echt geen heilig boontje dat niet willens en wetens bepaalde zaken onder probeert te houden, bleek maar weer met die burgerslachtoffers in Iraq en de toeslagen affaire. We zullen pas kunnen weten wat wijsheid was wanneer de fog of war optrekt. Overvloed aan informatie en de parade aan gekkies met voorgekauwde complottheorien om makkelijk weg te zetten helpt ze ergens ook weer.

Bij die apps speelt denk ik ook mee dat het samenspel van onze overheid en ICT gewoonweg te incapabel is :roflol:

Hoorde van een jonge gezonde 20er die na een week koorts en keelontsteking aan de beademing moest... nare reactie op pfeiffer. Dus ik blijf benieuwd hoe het aantal van zulke heftige gevallen in jonge mensen met corona in verhouding staat met hetzelfde bij andere virussen die we met het normale leven altijd op de koop toe namen.

Wordt ook uitgelegd. Nog niemand resistent voor C19 derhalve makkelijk traceerbaar.

Kijk maar gewoon eerst ff
Ik heb hem bekeken en er zitten plausibele delen in betoog, maar ook feitelijke onwaarheden. Op 29 maart heeft de WHO kenbaar gemaakt dat aerosols een rol spelen bij coronabesmettingen.

Airborne transmission is different from droplet transmission as it refers to the presence of microbes within droplet nuclei, which are generally considered to be particles <5μm in diameter, can remain in the air for long periods of time and be transmitted to others over distances greater than 1 m.

Ook zijn vergelijking met influenza en de resistentie gaat mank. Je kan na een influenzabesmetting 1 tot 5 jaar immuun zijn voor dezelfde variant, voor andere varianten ben je gewoon vatbaar.

Zijn referentie aan de vrijkomende IC bedden en dat we dus de teugels al wat kunnen laten vieren is niet juist, we zitten met het aantal Covid-IC patiënten net onde het aantal IC bedden dat we 2 maanden geleden hadden. Veel van de extra IC bedden staan op verkoeverzalen of op andere plaatsten die we hard nodig hebben en worden bemand door personeel dat veel overwerkt en/of op andere plaatsen hard nodig is.

War betreft sommige overtrokken maatregelen ben ik het wel met hem eens, maar dat zeg ik ook al een maand.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven