MuscleMeat

Coronavirus

Hoorde van een jonge gezonde 20er die na een week koorts en keelontsteking aan de beademing moest... nare reactie op pfeiffer. Dus ik blijf benieuwd hoe het aantal van zulke heftige gevallen in jonge mensen met corona in verhouding staat met hetzelfde bij andere virussen die we met het normale leven altijd op de koop toe namen.

Ligt er een beetje aan of het sensatie is en dus kan scoren. Pfeiffer is niks nieuws, iedereen zal na dit bericht de schouders ophalen en denken "beetje pech gehad". Was het Corona dan zit de schrik er goed in.

Sterft iemand toevallig na het drinken (dus niet per se aan) van een redbull haalt het alle media. Na een paar bakken koffie of een wijntje het lootje leggen zal nooit de media halen.

Bericht moet een soort "zie je nou wel" effect hebben.

Laatst bewerkt:
Ligt er een beetje aan of het sensatie is en dus kan scoren. Pfeiffer is niks nieuws, iedereen zal na dit bericht de schouders ophalen en denken "beetje pech gehad". Was het Corona dan zit de schrik er goed in.

Sterft iemand toevallig na het drinken (dus niet per se aan) van een redbull haalt het alle media. Na een paar bakken koffie of een wijntje het lootje leggen zal nooit de media halen.
Post hoc, ergo propter hoc-denkfout

De aandacht voor de invloed van de bio-industrie was wel interessant bij 1Vandaag.

Ik heb hem bekeken en er zitten plausibele delen in betoog, maar ook feitelijke onwaarheden. Op 29 maart heeft de WHO kenbaar gemaakt dat aerosols een rol spelen bij coronabesmettingen.

Airborne transmission is different from droplet transmission as it refers to the presence of microbes within droplet nuclei, which are generally considered to be particles <5μm in diameter, can remain in the air for long periods of time and be transmitted to others over distances greater than 1 m.
Op die site staat toch dat het niet is bewezen dat aerosols een rol hebben gespeeld bij coronabesmettingen. Alleen dat het theoretisch mogelijk is om het virus onder specifieke condities of met een apparaat zo in de lucht te krijgen, maar dat het nog niet is aangetoond of het virus dan nog infecties kan veroorzaken.

Denk dat ze absense of evidence beschrijven. Wellicht dat De Hond dat verkeerd ziet als claim van evidence of absense? Wanneer was het interview opgenomen? Kan ook een issue zijn.

Ook zijn vergelijking met influenza en de resistentie gaat mank. Je kan na een influenzabesmetting 1 tot 5 jaar immuun zijn voor dezelfde variant, voor andere varianten ben je gewoon vatbaar.
Is er ook geen gedeelde/gedeeltelijke resistentie tussen varianten?

Op die site staat toch dat het niet is bewezen dat aerosols een rol hebben gespeeld bij coronabesmettingen. Alleen dat het theoretisch mogelijk is om het virus onder specifieke condities of met een apparaat zo in de lucht te krijgen, maar dat het nog niet is aangetoond of het virus dan nog infecties kan veroorzaken.

Denk een geval van absense of evidence. Wellicht dat De Hond dat verkeerd ziet als claim van evidence of absense? Wanneer was het interview opgenomen? Kan ook een issue zijn.

Er staat niet dat het bewezen is nee, maar het wordt ook niet ontkent zoals De Hond het beweert. Het interview staat sinds 25 april online.

Is er ook geen gedeelde/gedeeltelijke resistentie tussen varianten?
ik durf dat niet met stelligheid te ontkrachten, maar er heerst geen influenza resistentie (een mens in nooit resistent tegen een virus, maar heeft immuniteit opgebouwd) zoals in het interview meerdere keren wordt verkondigd.

ik durf dat niet met stelligheid te ontkrachten, maar er heerst geen influenza resistentie (een mens in nooit resistent tegen een virus, maar heeft immuniteit opgebouwd) zoals in het interview meerdere keren wordt verkondigd.
Resistentie zal de verkeerde term zijn maar ik dacht dat immuniteit ook niet zo binair was. Onbekende virussen worden ook bevochten en ik dacht dat misschien het virus soort herkennen ook wat helpt al is het misschien niet de exacte variant. Zit te denken of er misschien zelfs een generieke herkenning van coronavirussen als familie is, of bijvoorbeeld tussen SARS-Cov als je die hebt gehad en SARS-Cov2.

Sequence analyses revealed that SARS-CoV is not a derivative of any known animal coronaviruses (5, 8). Nevertheless, Ksiazek et al. (4) showed that polyclonal antibodies from antigenic group I coronaviruses, including human coronavirus 229E, feline infectious peritonitis virus (FIPV), and porcine transmissible gastroenteritis virus (TGEV), reacted with SARS-CoV-infected Vero cells.

SARS-CoV polyclonal antibodies inhibit SARS-CoV-2 spike-mediated entry into cells
Als ik dit goed begrijp wel.

Echter als ik het over influenza goed lees worden nieuwe varianten daarvan juist wel herkend, maar verkeerd bestreden met het antigen dat alleen op de vorige variant werkte.

Infection by variant A results in extremely selective targeting towards antigen A. If the body is reinfected with the same variant (A), it can effectively clear the virus.

However, after reinfection by a second variant (in which antigen B dominates), immune memory cells recognise the virus, but they make antibody specific for antigen A, rather than the second variant, in which antigen B is now dominating.

So, antibody is being made but is unable to bind and eliminate the virus. To make matter worse, it appears that any new immune response to antigen B is inhibited by the memory response, although the reasons why this occurs are unclear.

Influenza is a highly variable virus, and these variations each season are why we require yearly vaccinations.

But the role of OAS in limiting our ability to respond to different variants of influenza is still highly controversial. Almost 60 years after OAS was proposed to describe the response to influenza infections, it is still a source of much current research.

Resistentie zal de verkeerde term zijn maar ik dacht dat immuniteit ook niet zo binair was. Onbekende virussen worden ook bevochten en ik dacht dat misschien het virus soort herkennen ook wat helpt al is het misschien niet de exacte variant. Zit te denken of er misschien zelfs een generieke herkenning van coronavirussen als familie is, of bijvoorbeeld tussen SARS-Cov als je die hebt gehad en SARS-Cov2.

Als ik dit goed begrijp wel.

Echter als ik het over influenza goed lees worden nieuwe varianten daarvan juist wel herkend, maar verkeerd bestreden met het antigen dat alleen op de vorige variant werkte.
Lastige materie, gelukkig hoef je daar als sociaal geograaf geen rekening mee te houden.

Zie hier de reden waarom de griepprik compleet zinloos is.
Voor de heel zwakke medemens geeft het wel wat kans op bescherming. Het griepvaccin is dacht ik een cocktail die bescherming biedt tegen verschillende varianten die men verwacht dat seizoen. Als het in 20% van de gevallen een goede gok is wat de te verwachten variant, dan werkt het af en toe.

Lastige materie, gelukkig hoef je daar als sociaal geograaf geen rekening mee te houden.

Nee hij hoeft alleen te zoeken naar data die een wetenschappelijke publicatie van viroloog wel/niet ondersteund. Als deze causaal verband tussen specifieke aerosolen en besmetting aantonen / suggereren nav eerste waarneming, hypothese testen dan hoeft de Hond niets te weten over de fysiologische details. Hij heeft toegang tot data en expertise in data analyse en statistisch onderzoek. Draagt bij aan empirische cyclus door data analyse. Daarvoor hoef je geen viroloog te zijn. Enkel toegang tot data en gezond verstand.

Nee hij hoeft alleen te zoeken naar data die een wetenschappelijke publicatie van viroloog wel/niet ondersteund. Als deze causaal verband tussen specifieke aerosolen en besmetting aantonen / suggereren nav eerste waarneming, hypothese testen dan hoeft de Hond niets te weten over de fysiologische details. Hij heeft toegang tot data en expertise in data analyse en statistisch onderzoek. Draagt bij aan empirische cyclus door data analyse. Daarvoor hoef je geen viroloog te zijn. Enkel toegang tot data en gezond verstand.

Laat hem eerst eens wetenschappelijke publicaties opzoeken over door hem geclaimde griepresistentie en de mate waarin andere Coronavirussen zijn “nul-punt” beïnvloeden.

Zie hier de reden waarom de griepprik compleet zinloos is.
Hetzelfde geldt dus ook voor het corona vaccin wat pas op de markt zal komen nadat vrijwel iedereen het al heeft gehad. Lekker verdienmodel maar compleet zinloos.

De immuniteit had ook al geen nut had ik vernomen(ik geloof alle paniekzaaierij berichten natuurlijk als brave burger).
Nu nog een vaccin wat amper werkt en je zou de maatregelen zelfs het "nieuwe normaal" kunnen gaan noemen.

1588073565124.png

Nog steeds geen 100 doden bij 54-/ 150 doden bij 60-...

Politie aanwezig bij demonstratie 'voor vrijheid' bij Binnenhof
Op het Plein bij het Haagse Binnenhof is een demonstratie aan de gang, waaraan volgens de politie tussen de 100 en 200 mensen meedoen. De politie is aanwezig om een en ander te begeleiden, en zal ook handhaven op het niet opvolgen van de 1,5 meter-afstandsregel.
Volgens oproepen die op Facebook circuleren, is de demonstratie een roep om vrijheid en een protest tegen onder meer 5G-masten, inperking van bewegingsvrijheid en privacy en tegen de 'kapotgemaakte' economie.
Het is niet duidelijk wie heeft opgeroepen tot de manifestatie, al staat in het pamflet wel dat iedereen zich moet houden aan de 1,5 meter afstand.

Parool.nl: Live: Dodental Verenigd Koninkrijk veel hoger dan gedacht.

Voor de heel zwakke medemens geeft het wel wat kans op bescherming. Het griepvaccin is dacht ik een cocktail die bescherming biedt tegen verschillende varianten die men verwacht dat seizoen. Als het in 20% van de gevallen een goede gok is wat de te verwachten variant, dan werkt het af en toe.
Inderdaad. Ze 'gokken' op bepaalde varianten, waarvoor je dan vrijwel volledige immuniteit hebt. Omdat de influenzavirussen snel muteren, kan het zijn dat zodra jij besmet raakt, zo'n bepaalde variant zelfs al een beetje is veranderd (antigene drift) waardoor je nog maar gedeeltelijk immuun bent. Door overeenkomsten tussen de verschillende varianten kun je ook gedeeltelijke immuniteit hebben voor varianten die niet in het vaccin zitten. Het ziektebeloop is dan meestal gunstiger en bijgevolg de sterfte lager.

Van wat ik meekreeg is de veranderlijkheid om het immuunsysteem te omzeilen bij coronavirussen veel geringer. Daardoor kan een vaccin veel effectiever werken.

Waar komt trouwens het idee vandaan dat de gehele zorg op zijn tanden loopt en het zwaar heeft door Corona? Zie in mijn omgeving o.a. dat het bedrijf van mijn ouders in de thuiszorg 40% minder winst draait dan een jaar geleden en dat mijn schoonzus die in een ziekenhuis werkt betaald thuis mag blijven.

Waar komt trouwens het idee vandaan dat de gehele zorg op zijn tanden loopt en het zwaar heeft door Corona? Zie in mijn omgeving o.a. dat het bedrijf van mijn ouders in de thuiszorg 40% minder winst draait dan een jaar geleden en dat mijn schoonzus die in een ziekenhuis werkt betaald thuis mag blijven.
Waarom moeten mijn collega s die eigenlijk niks met de (burger)zorg te maken hebben dan inspringen in bepaalde rusthuizen?

Dat ligt misschien aan het ziekenhuis en de kwalificaties van het personeel. Een kennis van mij werkt normaal 16 uur per week als anesthesie assistent bij het EMC te Rotterdam, die heeft de afgelopen tijd soms het dubbele aantal uren moeten draaien.

Terug
Naar boven