XXL Nutrition

Coronavirus

Het zou volgens mij om gecertificeerde medische mondmaskers gaan.

Helemaal mee eens. Al zouden die cijfers ook totaal niet kloppen omdat hier simpelweg te weinig wordt getest.
Wil wel graag zien waar die die maskers vandaan heeft getoverd. En hoop dat hij ze daadwerkelijk doneert als het echte ffp2 maskers zijn want die zijn echt nodig. Bij mijn vader op de SEH (waar nu geen corona patienten meer zijn) moesten alle artsen zonder masker werken en dus op 20 centimeter afstand mensen behandelen die binnen kwamen met corona klachten. Laat staan de artsen die in het epicentrum van nederland werken daar is het zwaar nodign

Het zou volgens mij om gecertificeerde medische mondmaskers gaan.

Helemaal mee eens. Al zouden die cijfers ook totaal niet kloppen omdat hier simpelweg te weinig wordt getest.
Klopt worden toch geen tests uitgevoerd. Maar wel beetje raar dat alle andere landen WEL de capaciteit hebben om te testen en om aan te geven hoeveel mensen hersteld zijn en Nederland niet. Ik heb bovendien gewoon suppliers voor corona testkits( minimum afname 100k) en hydroxiechloroquine die legit zijn en waar ik zou kunnen bestellen, heb er alleen niet zoveel aan. Dus als ik aan die dingen kan komen moet een staat dat al helemaal kunnen

Gewoon de standaard chirurgische mondmaskers. Ik werk in de industrie en wij krijgen er 2 per dag (moeten er veprlicht 2 per dag aanpakken) om in situaties waarbij 1,5m afstand tussen 2 personen niet mogelijk is gewoon te kunnen blijven werken. Er worden er ca. 1500-2000 stuks per week uitgedeeld waarvan er maar een paar worden gebruikt. Prima als er geen tekort zou zijn, maar we horen weken dat ook wat deze mondmaskers er tekorten zijn.
Dat zijn de zogenaamde type 2 maskers, die zijn niet geschikt om te gebruiken in ziekenhuizen. In ziekenhuizen heb je inderdaad minimaal de FFP2 nodig en die zijn moeilijk verkrijgbaar. Je kunt wel wat stoffen maskers of andere lager kwaliteit krijgen, maar dat wil je niet.

Dat zijn de zogenaamde type 2 maskers, die zijn niet geschikt om te gebruiken in ziekenhuizen. In ziekenhuizen heb je inderdaad minimaal de FFP2 nodig en die zijn moeilijk verkrijgbaar. Je kunt wel wat stoffen maskers of andere lager kwaliteit krijgen, maar dat wil je niet.
@Steks zij ervoor gewoon dat het heel goed kan dat de maskers die geleverd worden bij ziekenhuizen niet aangenomen werden, ik vroeg welke maskers zij hadden hij heeft nergens volgens mij gezegd dat deze maskers ook voor ziekenhuizen nu geschikt waren.

Wel jammer dat Nederland niet zelf gewoon ffp2 maskers gaat proberen te produceren. Laat maar weer zien dat we echt van China af moeten als producent

@Steks zij ervoor gewoon dat het heel goed kan dat de maskers die geleverd worden bij ziekenhuizen niet aangenomen werden, ik vroeg welke maskers zij hadden hij heeft nergens volgens mij gezegd dat deze maskers ook voor ziekenhuizen nu geschikt waren.
Het ging mij ook niet om de discussie of deze standard maskers wel of niet geschikt zijn, maar dat wij ze in overvloed hebben en ze onnodig aangereikt krijgen, terwijl (o.a.) Feike Sijbesma aan heeft gegeven dat deze maskers ook schaars zijn en dat ze door de schaarste niet toegestaan zijn straks in het O.V.

Of het Amerikaanse systeem. Gevangenissen ombouwen tot halve fabrieken.
Want dat is geen concurrentievervalsing en/of slavenarbeid?

Doet me denken aan mensen die geloosd werden bij hun schamele baantje en als "tegenprestatie" voor de uitkering hetzelfde werk moesten doen.

Doet me denken aan mensen die geloosd werden bij hun schamele baantje en als "tegenprestatie" voor de uitkering hetzelfde werk moesten doen.
Concurrentie is geen probleem als het hier anders niet wordt geproduceerd. Slavenarbeid mits niet vrijwillig maar dat is hun gevangenschap ook niet? (en werk buiten gevangenschap ook niet)

Als ze niet voor dwangarbeid gevangen genomen wilden worden hadden ze maar geen vijanden van het volk moeten zijn door niet naar de coronamaatregelen te luisteren!

Laatst bewerkt:
Mag je eerst wel eens mensen zoeken die voor de zelfde uren en het schrale loontje voor de zelfde prijs dingen maken. Gaat hier dus nooit gebeuren.
Nee natuurlijk gaat dat niet gebeuren. Maar zoiets als zo een crisis als nu waarbij de productie in china dus gestopt is kunnen we ons af gaan vragen of het wel handig is om bepaald materiaal in het buitenland te laten produceren en met name commi china

Nee natuurlijk gaat dat niet gebeuren. Maar zoiets als zo een crisis als nu waarbij de productie in china dus gestopt is kunnen we ons af gaan vragen of het wel handig is om bepaald materiaal in het buitenland te laten produceren en met name commi china
Juist als we het zelf niet goedkoper kunnen produceren maar wel nodig hebben kun je je afvragen of we het daar dan wel ten koste van mensenrechten moeten laten doen. Dat is immers precies waarom het hier niet goedkoper zou kunnen. Schuif je de verantwoordelijkheid af dan zijn de gevolgen van die afhankelijkheid karma.

En moet het wel zo goedkoop mogelijk? Als het maar goedkoper is dan IC-dramas en economische lockdown, toch?

Juist als we het zelf niet goedkoper kunnen produceren maar wel nodig hebben kun je je afvragen of we het daar dan wel ten koste van mensenrechten moeten laten doen. Dat is immers precies waarom het hier niet goedkoper zou kunnen. Schuif je de verantwoordelijkheid af dan zijn de gevolgen van die afhankelijkheid karma.

En moet het wel zo goedkoop mogelijk? Als het maar goedkoper is dan IC-dramas en economische lockdown, toch?
Ja ik zeg ook niet het moet zo goedkoop mogelijk, denk dat het handig is om dan mondmaskers en andere dingen die echt nodig zijn gewoon duurder in eigen land te maken. Hoeveel ziekenhuizen maken nieuwe kantines en stoppen geld op onnodige plekken ipv de zorg wat beter te maken? Ik denk dat deze hele crisis even iedereen, regering, ziekenhuizen whatever nieuwe prioriteiten moet laten stellen. Ik heb niemand meer gehoord over gekke feminazi lgbtqbbqklm+ zooi en over dat we nu meteen onze CO2 uitstoot moeten verlagen. Dus het is naar mijn mening tijd om nieuwe prioriteiten te stellen en geld in de juiste plekken geïnvesteerd moet worden

Wat is er mis met wat slavenarbeid op zijn tijd?

De werkeloosheid onder een bepaalde bevolkingsgroep is nog nooit zo laag geweest.
:trollface:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven