MuscleMeat

Coronavirus

Virologen (of wetenschappers) in het algemeen zal je nooit zien debatteren over maatregelen op een wijze die jij zou willen zien. Het is namelijk altijd een politieke beslissing.
Ja we maken ons helemaal druk om de maatregelen, maar de kern vraag moet blijven: Is dit virus zo gevaarlijk dat het deze maatregelen rechtvaardigt.
Nou duidelijk nee. Dus het is keiharde falen van de politiek. Maar het lijkt me ook zo logisch als wat dat er vanuit multinationals wel aangestuurd wordt op onze zogenaamde volksvertegenwoordigers.

Wellicht dat Bruno Bruins daarom flauw neerviel. Die zag het al wel aankomen.

Grappig, wat is er mis met facebook?
Veel mensen krijgen op de reguliere media geen podium, dus moeten ze wel "schreeuwen" op facebook.

Oke, vertel mij nu dan maar eens, wat was dit jaar het sterfte aantal in noord italie en new york, en van die zelfde maanden in 2019 en 2018. Vertel mij dat maar.
Dan kan ik lachen, want dat had nauwelijks verschil.
Is meestal terecht, die viruswaanzin en anti-5g groepen moet je ook geen podium geven.

Sterfte aantal van Noord Italië en New York? Geen idee? Kun jij me dat misschien vertellen? Ben in de veronderstelling dat je een goede bron klaar hebt staan die mij kan counteren.

Sterfte aantal van Noord Italië en New York? Geen idee? Kun jij me dat misschien vertellen? Ben in de veronderstelling dat je een goede bron klaar hebt staan die mij kan counteren.
En als het een goede bron is waaruit blijkt dag het verschil verwaarloosbaar is. Zal de reactie weer zijn dag dat juist komt door de getroffen maatregelen.

Is meestal terecht, die viruswaanzin en anti-5g groepen moet je ook geen podium geven.

Zoek zelf op, als ik jou de bronnen geef dringt het blijkbaar niet tot je door.
Bovendien val je mij aan met kul argumenten maar heb je zelf de feiten niet klaar staan. Dus als je mij citeert, kom dan wel met feiten en niet met verhalen die jij gehoord hebt op de NPO,
want ik vertel je net dat dat gewoon de propaganda kanaal is van de regering, maar dat is blijkbaar ook niet tot je binnen gedrongen.

Grappig, wat is er mis met facebook?
Veel mensen krijgen op de reguliere media geen podium, dus moeten ze wel "schreeuwen" op facebook.

Oke, vertel mij nu dan maar eens, wat was dit jaar het sterfte aantal in noord italie en new york, en van die zelfde maanden in 2019 en 2018. Vertel mij dat maar.
Dan kan ik lachen, want dat had nauwelijks verschil.

Zoek zelf op, als ik jou de bronnen geef dringt het blijkbaar niet tot je door.
Bovendien val je mij aan met kul argumenten maar heb je zelf de feiten niet klaar staan. Dus als je mij citeert, kom dan wel met feiten en niet met verhalen die jij gehoord hebt op de NPO,
want ik vertel je net dat dat gewoon de propaganda kanaal is van de regering, maar dat is blijkbaar ook niet tot je binnen gedrongen.
Ik was benieuwd naar de verklaring van je vraag. Ben benieuwd naar de cijfers waarvan jij nadrukkelijk zegt dat er een insignificant verschil is tov de voorgaande jaren.

Daarnaast, ik heb je niet aangevallen noch tegenargumenten gegeven, alleen vragen gesteld over je manier van denken.

Ik was benieuwd naar de verklaring van je vraag. Ben benieuwd naar de cijfers waarvan jij nadrukkelijk zegt dat er een insignificant verschil is tov de voorgaande jaren.

Daarnaast, ik heb je niet aangevallen noch tegenargumenten gegeven, alleen vragen gesteld over je manier van denken.
Dat vraag ik me ook af bij jou. Hoe naïef kan je in het leven staan dat je denkt dat je zo even alles op slot kan zetten en dat de regering ons de hand wel boven het hoofd houd
wanneer het financieel minder gaat straks.

- Hoe druk zijn de ziekenhuizen? Waarom neem je dat aan? Ik heb nergens iets gehoord over problemen in de ziekenhuizen. Wat is de bezettingsgraad?
Begin van het jaar is gebleken minder erg te zijn dan 2018.
- reguliere zorg loopt al decennia gevaar maar dit was geen populaire mening. Er is op bezuinigd tot het onmogelijke. Toen was men banger voor het klimaat. Wat zal de volgende paniek worden?
- “weer flinke overstefte”, hoe wordt dit zo bepaald? Gaat het dan om dat normaliter op 10 October de dodenteller aanzienlijk minder hoog stond? Of dat er duizenden mensen meer sterven dan wat binnen de normale marges ligt? Er sterven 150.000 mensen per jaar in Nederland.
- wat voor actie moet worden ondernomen? Moeten we op zolder ipv woonkamer gaan zitten? Allemaal uit solidariteit ons tot het bed beperken? Het is een ding om te pleiten voor actie maar ik ga er vanuit dat je met ‘we’ niet specifiek eigen initiatieven bedoeld.

Wat is het verschil? Is dit in lijn met afgelopen 50 jaar een uitschieter die rechtvaardigt dat de halve wereld ik opsluiting gaat?
Ja, de ziekenhuizen zijn druk, nee, dat is niet verzonnen door de NPO.

Of er wel of niet te veel is bezuinigd op de zorg is niet echt relevant nu. Maar als je ziet hoeveel miljard de zorg ons afgelopen jaren heeft gekost was het geen koopje. Het feit dat de kosten elk jaar zijn gestegen ook niet echt. Probleem is dat er veel te veel oude, vette, rokende, ongezonde mensen zijn en dat dat aantal groeit. Kun je het beperken van de kostenstijging bezuinigen noemen? Nja, de overheid vindt dat bezuinigen....

Oversterfte: CBS.

Welke actie? zorgen dat mensen minder fysieke nabijheid tot elkaar hebben zodat dat virus niet door ons wordt verspreid. En deden de meeste mensen maar wat 'eigen initiatieven' ipv zich tegen alle adviezen te verzetten, zo veel mogelijk op of over de grenzen te gaan en overal over te discussiëren behalve het uiteindelijke doel daarvan (het voorkomen van een echte lockdown). En erger nog, dan kan ik weer maanden niet naar de gym vanwege die achterlijke tokkies.

Dat vraag ik me ook af bij jou. Hoe naïef kan je in het leven staan dat je denkt dat je zo even alles op slot kan zetten en dat de regering ons de hand wel boven het hoofd houd
wanneer het financieel minder gaat straks.
Laat ik het anders formuleren. Hoe zou het er nu, volgens jou, uit hebben gezien als er géén maatregelen ingevoerd waren?

Laat ik het anders formuleren. Hoe zou het er nu, volgens jou, uit hebben gezien als er géén maatregelen ingevoerd waren?
Je zou er niets een wat van gemerkt hebben. Als media niets van had benoemd was het zoals in 2018 gegaan. Druk op de IC's, maar verder niets bijzonders. Net zoals in 2018.

Moeten we Corona dan niet omarmen als de oplossing?
Tsja, als je van die school bent. Probleem is wel dat er ook veel gezonde mensen heel ziek worden en veel schade ondervinden.

Maar uiteindelijk is het gewoon een natuurlijk mechanisme waardoor overbevolking door ziekte, plagen etc tegen wordt gegaan. Oorlog zou ook een oplossing zijn. Maar het uitmoorden van een flinke groep mensen bijvoorbeeld aanhangers van een grote religie is niet echt populair meer sinds 1945. Alhoewel de communisten daar ook wel goed in waren en zijn.

Terug
Naar boven