Fitness Seller

Coronavirus

Geforceerd scholen open houden, horeca dicht, ipv miljoen vaccins ineens nog maar de helft krijgen.
Lijkt wel op tijd rekken en ondertussen een hele sector bewust de nek om draaien.

"Het vaccin zorgt er weliswaar voor dat je niet ziek wordt van het coronavirus, maar misschien neemt het de besmettelijkheid niet weg", aldus De Jonge. "De maatregelen zullen dus blijven gelden totdat ze losgelaten kunnen worden." (... :dunno: )

Moet je eens zien wat er bij het voetbal weer wel kan.
Het is allemaal niet geloofwaardig en (eindelijk) behoorlijk kritische vragen van met name RTL na de persconferentie worden ontweken.

Als je je wel aan de regels wilt houden mag je het bezoek ook niet verdelen in groepjes over dezelfde dag, je mag namelijk maar 3 volwassenen per dag (leuk als je bezoek om 00:30 naar huis gaat) over de vloer hebben. Dat slaat nergens op want ik mag 's middags 3 man op bezoek hebben, en dan 's avonds niet, maar ik mag dan wel bij anderen op bezoek die nog geen bezoek hebben gehad en alle verplaatsingen mogen met het openbaarvervoer. Je kan ook gewoon vanaf kerstavond t/m nieuwjaarsdag elke dag 2 of 3 man op bezoek krijgen, dan heb je toch hetzelfde effect als wanneer er in een keer een man of 6 bij je over de vloer komen.
Ik kom uit een groot gezin, en in mijn geval zouden wij niet welkom zijn bij mijn oma, omdat we dan met teveel gasten zijn. Daarentegen mag mijn oma + twee andere gasten wel bij ons op visite komen, want dan houden we ons netjes aan de regels. De regels zijn inderdaad compleet kansloos. Helaas heeft mijn vriendin een figuur in het gezin zitten, dat ook kerst voor de rest wil blocken i.p.v. dat ze zelf zielig thuis gaat zitten starend naar haar Zoom-meeting met de familie als ze het zo erg vindt. Vreselijk.

Het is allemaal heel menselijk, maar dit wordt een ongeluk in slow motion.

Mensen spreken bv eerst met kerst af met familie, tweede dag eventueel de andere kant, vervolgens een paar dagen later met vrienden thuis o&n vieren. Gezellig samen aan tafel of op de bank, drankje erbij, heerlijk weer even mensen om je heen alsof er niets aan de hand is.

Zullen we de verscherpte maatregelen proberen te raden die 5 of 12 januari worden afgekondigd?

Het is allemaal heel menselijk, maar dit wordt een ongeluk in slow motion.

Mensen spreken bv eerst met kerst af met familie, tweede dag eventueel de andere kant, vervolgens een paar dagen later met vrienden thuis o&n vieren. Gezellig samen aan tafel of op de bank, drankje erbij, heerlijk weer even mensen om je heen alsof er niets aan de hand is.

Zullen we de verscherpte maatregelen proberen te raden die 5 of 12 januari worden afgekondigd?
Ja, maar moet je dan helemaal niet meer afspreken?

Wij houden ons over het algemeen al maanden vrij goed aan de maatregelen, maar zal ze heel onzinnig zijn dan wijk je daar wel eens vanaf, zeker als hele volksstammen met Black Friday gaan winkelen in de steden

Als mij dat overkomt zet ik mijn advocaato erop
hVgiWz5.png
Komt er dan ook een avocadoletselschade expert aan te pas?

Laatst bewerkt:
Ja, maar moet je dan helemaal niet meer afspreken?

Wij houden ons over het algemeen al maanden vrij goed aan de maatregelen, maar zal ze heel onzinnig zijn dan wijk je daar wel eens vanaf, zeker als hele volksstammen met Black Friday gaan winkelen in de steden
Ik zeg nergens wat individuele mensen wel/niet moeten doen, ik spreek een verwachting uit wat er gaat gebeuren als veel mensen iets gaan doen en probeer te anticiperen.

Dat iemand iets wel kan doen omdat diegene het onzinnig vindt of omdat anderen zich ook niet aan de regels houden, andere regels op een ander moment desnoods, zijn drogredenen die mensen zichzelf vertellen om hun keuzes te rechtvaardigen voor zichzelf. Gevoelsmatig snap ik het wel dat mensen gehoopt hadden iig nog met kerst of o&n een beetje lucht te krijgen, maar mensen moeten zichzelf niet in de maling nemen.

Ik zeg nergens wat individuele mensen wel/niet moeten doen, ik spreek een verwachting uit wat er gaat gebeuren als veel mensen iets gaan doen en probeer te anticiperen.

Dat iemand iets wel kan doen omdat diegene het onzinnig vindt of omdat anderen zich ook niet aan de regels houden, andere regels op een ander moment desnoods, zijn drogredenen die mensen zichzelf vertellen om hun keuzes te rechtvaardigen voor zichzelf. Gevoelsmatig snap ik het wel dat mensen gehoopt hadden iig nog met kerst of o&n een beetje lucht te krijgen, maar mensen moeten zichzelf niet in de maling nemen.
Klopt, maar dat doe ik met heel veel, vanochtend heb ik me weer eens niet aan de snelheidsbeperking gehouden. :eek:

En als we ons allemaal wel strikt aan de regels houden en maximaal 3 man over de vloer krijgen per dag is dat geen garantie dat de cijfers omlaag gaan, zeker niet als je de bezoeken gaan verspreiden over meer dan een week.

Dubbel

Laatst bewerkt:
Dat stelt me teleur, dat zijn menselijke trekjes :p
Ik had een hele goede reden, de oprit naar de snelweg stond vast, waarschijnlijk door een of andere dwaas die niet kan opletten want je kruist daar de afrit en die heeft voorrang. Ik pakte daarom de parrallelweg (60km/u) en in de verte in de mist zag ik zo nu en dan de achterlichten van mijn voorganger, ik ken die weg goed dus kon ik probleemloos naar hem toe rijden op de rechte stukken. :D

En als we ons allemaal wel strikt aan de regels houden en maximaal 3 man over de vloer krijgen per dag is dat geen garantie dat de cijfers omlaag gaan, zeker niet als je de bezoeken gaan verspreiden over meer dan een week.
Dat klopt, er is geen enkele garantie.

1. Het beperkte aantal mensen had te maken met afstand kunnen houden;
2. Minder mensen, minder kans op besmettingen (je bent niet de volgende dag besmettelijk).

Rutte & co weten, denk ik, heus wel dat mensen zich er niet aan gaan houden en het niet uitbreiden van de groepsgrootte zie ik als een manier om het nog enigszins binnen de perken te houden, maar die klap, die komt.

Dat klopt, er is geen enkele garantie.

1. Het beperkte aantal mensen had te maken met afstand kunnen houden;
2. Minder mensen, minder kans op besmettingen (je bent niet de volgende dag besmettelijk).

Rutte & co weten, denk ik, heus wel dat mensen zich er niet aan gaan houden en het niet uitbreiden van de groepsgrootte zie ik als een manier om het nog enigszins binnen de perken te houden, maar die klap, die komt.
Dat snap ik en helaas zijn zulke (soms) kromme regels nodig om het een beetje in goede banen te leiden. Gewoon maandenlang verkondigen dat we intermenselijk contact grotendeels moeten mijden gaat niet werken.

Wat moeten ze dan volgens jou?
Iedereen opsluiten in kamers?
De overheid uitleggen dat de regels in hun situatie niet uitvoerbaar zijn, maar niet zelf maar iets gaan verzinnen, tenminste niet als je wilt dat de mensen zelf ook maar hun draai geven aan de regels. Mijn woonkamer is namelijk groot genoeg om 4 volwassenen uit 2 huishoudens te ontvangen en toch de anderhalve meter maatregel na te leven

Begin sowieso een beetje het idee te krijgen dat de maatregelen bijzonder weinig uithalen, ongeacht of mensen zich er aan houden. In mijn kringen lijkt iedereen zich er redelijk aan te houden. Van de zomer hield niemand zich aan de maatregelen, die er amper waren dus het lijkt me eerder dat er een correlatie met weer is.

Begin sowieso een beetje het idee te krijgen dat de maatregelen bijzonder weinig uithalen, ongeacht of mensen zich er aan houden. In mijn kringen lijkt iedereen zich er redelijk aan te houden. Van de zomer hield niemand zich aan de maatregelen, die er amper waren dus het lijkt me eerder dat er een correlatie met weer is.
Mijn idee is dat het een optelsom is.

Het weer/seizoen heeft invloed.
De maatregelen hebben invloed. Hoeveelheid mensen die zich in meer of mindere mate aan de maatregelen houdt heeft invloed.
De ergernis over Hugo de Jonge heeft invloed.

Na covid gaan we gewoon lekker verder met schimpie. Viespeuken daaro

https://www.nporadio1.nl/wetenschap...immel-ontdekt-bij-kwart-coronapatienten-op-ic

Schimmel komt voor bij helft van de ic patiënten, verdubbeld de sterftekans, is al vanaf even bekend. Kansloos weer

Dit heeft waarschijnlijk nog wel de meeste invloed en juist dit is het minst goed te monitoren laat staan beïnvloeden.
Als dat de meeste invloed heeft, hoe verklaar je dan dat Duitsland (destijds braafste jongetje van de klas) ook ineens gigantisch steeg?

Terug
Naar boven