XXL Nutrition

Coronavirus

Omdat die eigenlijk niet te definiëren zijn, aldus Fleur.

Ik kan alleen uit mijn eigen ervaring praten. De kinderen die gepest werden, werden niet gepest vanwege hun kleding. Het waren wel vrijwel altijd de zwakkeren die niet voor zichzelf op konden komen.
Een kneus met de duurste mooiste kleertjes werd dan nog meer gepest dan eentje die niet probeerde te pronken.

Ik kan alleen uit mijn eigen ervaring praten. De kinderen die gepest werden, werden niet gepest vanwege hun kleding. Het waren wel vrijwel altijd de zwakkeren die niet voor zichzelf op konden komen.

Nou prima, denk jij dat kleding geen factor is om gepest te kunnen worden.
Er zullen vast legio onderzoeken te vinden zijn over dit onderwerp naast deze, dit was slechts de 1e hit.

Ik blijf het sneu vinden voor ouders die hun kinderen geen kleding kunnen geven als dit een beetje zou helpen getreiter te voorkomen. Als je kaarten al slecht geschut zijn, kan je maar beter die schoenen hebben die iedereen heeft.

Er zullen vast legio onderzoeken te vinden zijn over dit onderwerp naast deze, dit was slechts de 1e hit.

Ik blijf het sneu vinden voor ouders die hun kinderen geen kleding kunnen geven als dit een beetje zou helpen getreiter te voorkomen. Als je kaarten al slecht geschut zijn, kan je maar beter die schoenen hebben die iedereen heeft.

heeft ook te maken met hoe jij als ouder bent. Wij zijn vrij betrokken als vrijwilliger bij de school van onze kinderen. Dat zien die kids natuurlijk ook
Oh ja, papa met spierballen werkt ook goed ;)

denk jij dat kleding geen factor is om gepest te kunnen worden.
Ik zeg nergens dat het geen factor is, maar jij doet het voorkomen alsof een stelletje leuke schoenen je vrijwaard van pesterijen.

Je kinderen leren om mee te gaan met de menigte lijkt mij niet de juiste les. Mijn vader leerde mij altijd om de diegene met de grootste bek aan te pakken. Het heeft mij geen windeieren gelegd.

Ik zeg nergens dat het geen factor is, maar jij doet het voorkomen alsof een stelletje leuke schoenen je vrijwaard van pesterijen.

Je kinderen leren om mee te gaan met de menigte lijkt mij niet de juiste les. Mijn vader leerde mij altijd om de diegene met de grootste bek aan te pakken. Het heeft mij geen windeieren gelegd.

eens.

Wat zijn volgens jou factoren waardoor kinderen van een jaar of 12 gepest worden? Er moet iets zijn waardoor een kind verkozen wordt om het pispaaltje te worden. Zou kleding dus geen factor kunnen zijn denk je?
Ik denk dat sociaal wat onhandig zijn een grotere rol speelt ja. Maar dat was het punt niet

Daarnaast is het tegenwoordig heel anders dan toen wij jong waren met al die social media bullshit. Iedereen een smartphone.

Wij hadden alleen Hyves. Keyloggers en fake programma's in de taaltuin en mediatheek op de middelbareschool op computers installeren, mensen hun hotmail en Hyves hacken. Vervolgens allemaal fokt up shit rondsturen naar mensen. Fake liefdesbrieven rondsturen en in kluisjes doen rond 14 februari. Chaos creeëren. Gewoon bij random slachtoffers, niemand bleef gespaard.

Machtig mooie tijden waren dat.

Daarnaast is het tegenwoordig heel anders dan toen wij jong waren met al die social media bullshit. Iedereen een smartphone.

Wij hadden alleen Hyves. Keyloggers en fake programma's in de taaltuin en mediatheek op de middelbareschool op computers installeren, mensen hun hotmail en Hyves hacken. Vervolgens allemaal fokt up shit rondsturen naar mensen. Fake liefdesbrieven rondsturen en in kluisjes doen rond 14 februari. Chaos creeëren. Gewoon bij random slachtoffers, niemand bleef gespaard.

Machtig mooie tijden waren dat.
Ik voel me ineens bejaard.

Niet verkeerd bedoeld...

Het is toch hartverscheurend als je zo weinig zelfvertrouwen meekrijgt? Eigenlijk zeg je nu: van mijn persoonlijkheid en looks moest ik het niet hebben. Maar met de schoenen kan ik het verschil maken.
Het hangt er ook een beetje vanaf waar je school staat, maar mijn indruk is dat dit in grote steden, in kakdorpen en op kakscholen anders is dan in de meer landelijke gebieden.

Wat @apfelstrudel zegt is ook zo, kinderen zijn gemeen en genadeloos, ze zoeken en vinden altijd wel een reden. Daarom vermoed ik dat vuurtorens binnenkort net als zwarte piet worden afgeschaft.

Anderzijds zijn er heel veel ouders die het veel te belangrijk vinden dat hun kinderen niet afgerekend worden op de "verkeerde" spullen.

Neem Conor McGregor en die belachelijke horloges van hem, sommige dingen raak je niet of nooit meer kwijt.

Ik denk dat er door het hele leven gewoon daders en slachtoffers zijn. Mensen worden gepest omdat ze een makkelijk slachtoffer zijn, niet omdat er verder per se iets mis met ze is. Die types ontwikkelen zich op dat gebied ook nooit, waardoor ze tegen diezelfde problemen aanlopen als ze volwassen zijn.
Voor een heleboel van de daders geldt dat ze nooit verder komen dan het zijn van laffe meelopers, zit geen greintje originaliteit of creativiteit aan. Zijn vooral heel blij dat ze zelf niet de lul zijn. Dat zijn later degenen die altijd omhoog likken en naar beneden schoppen.

Voor pubers geldt wel dat acceptatie door de leeftijdsgenoten heel belangrijk is, de meesten groeien daar overheen.

De meeste kinderen zijn kut (schuld van de ouders), de meeste volwassenen nog erger, want die hebben niet meer dat excuus (dat zijn ook de ouders), gelukkig hier een forum vol met liefde en gezelligheid!

Eigenlijk geldt dat voornamelijk voor groepen, individueel valt het vaak reuze mee.

Laatst bewerkt:
Wij hadden nog niet eens msn tijdens onze middelbare school tijd. Ik had niet eens een pc of mobiele telefoon ;)

1A6FACDF-68CA-4298-95C5-D7EDECA67B31.gif

Ik zou niet zeggen dat ik overal veel kennis van heb, maar van uit gaan dat ik zo kortzichtig zal zijn... nergens heb ik het over een vrijwaring van pesterijen.
Wel kan het helpen, de kleren te hebben die je gemiddelde klasgenoot ook heeft.

Zelfde als een eerste smartphone, wanneer ga je die geven? Ik zou hier geen leeftijd aan plakken en je daar principieel aan vasthouden maar afwachten wanneer het gros van zijn klas met zo'n ding loopt.
Of zou jij je kind er geen geven als 80% er een heeft en je het makkelijk kan betalen?

Voor een heleboel van de daders geldt dat ze nooit verder komen dan het zijn van laffe meelopers, zit geen greintje originaliteit of creativiteit aan. Zijn vooral heel blij dat ze zelf niet de lul zijn. Dat zijn later degenen die altijd omhoog likken en naar beneden schoppen.

Voor pubers geldt wel dat acceptatie door de leeftijdsgenoten heel belangrijk is, de meesten groeien daar overheen.

De meeste kinderen zijn kut (schuld van de ouders), de meeste volwassenen nog erger, want die hebben niet meer dat excuus (dat zijn ook de ouders), gelukkig hier een forum vol met liefde en gezelligheid!

Eigenlijk geldt dat voornamelijk voor groepen, individueel valt het vaak reuze mee.
Zeker mee eens, denk ook aan de groep die dit gebruikt als schild om zelf niet gepest te worden. Een gepeste leert in sommige gevallen ook gewoon hoe dit soort zaken werken en wordt dan al snel een pester.
Aan de andere kant falen scholen ook totaal in begrijpen hoe dit soort situaties ontstaan en werken, en nog veel meer in de daadwerkelijke bestrijding. Meeste interventies zorgen eerder voor meer pest gedrag of een totaal verkeerde les aan het slachtoffer.

Ja, mijn eerste mobiel kocht ik toen ik in mijn derde jaar van de hbo zat

Weet nog wel dat de eerste kinderen met een pc (denk 25%) 2 strepen voor hadden op het maken van werkstukken. Het was bij voorbaat al prachtig, zo mooi getypt. :D

Alleen kleding zal niet zo veel helpen lijkt mij, er zullen nog genoeg andere dingen zijn om over te pronken. Zie ook landen met uniformen. Denk dat het een groter probleem is dat de ouders weinig te besteden hebben en wellicht een slechte thuissituatie vanwege financiële problemen. Dat vormt het karakter behoorlijk van de leerlingen en maakt ze wellicht een makkelijke target.

Zeker mee eens, denk ook aan de groep die dit gebruikt als schild om zelf niet gepest te worden. Een gepeste leert in sommige gevallen ook gewoon hoe dit soort zaken werken en wordt dan al snel een pester.
Aan de andere kant falen scholen ook totaal in begrijpen hoe dit soort situaties ontstaan en werken, en nog veel meer in de daadwerkelijke bestrijding. Meeste interventies zorgen eerder voor meer pest gedrag of een totaal verkeerde les aan het slachtoffer.

Ouders moeten het zien en ingrijpen maar ironisch genoeg dat het er op de werkvloer bij volwassen exact hetzelfde aan toe gaat. Voor sommigen is Corona en thuiswerken echt een zegen.

Ik zou niet zeggen dat ik overal veel kennis van heb, maar van uit gaan dat ik zo kortzichtig zal zijn... nergens heb ik het over een vrijwaring van pesterijen.
Wel kan het helpen, de kleren te hebben die je gemiddelde klasgenoot ook heeft.

Zelfde als een eerste smartphone, wanneer ga je die geven? Ik zou hier geen leeftijd aan plakken en je daar principieel aan vasthouden maar afwachten wanneer het gros van zijn klas met zo'n ding loopt.
Of zou jij je kind er geen geven als 80% er een heeft en je het makkelijk kan betalen?
Het is heel lastig heel tegenwoordig.

Maar ga je je kind een oude smartphone geven? Of de nieuwste Iphone?

Als iedereen een smartphone heeft moet het, helaas, wel. Smartphones zijn natuurlijk niet te vergelijken met schoenen.

Terug
Naar boven