XXL Nutrition

Coronavirus

Er zit nogal iets tussen communisme en een doorgeslagen kapitalisme waar we nu in zitten en waar libertariers in nog extremere vorm van dromen.

Ik vertrouw de Staat niet, maar de Mamnon nog minder.
Libertarisme is echt een heel slecht idee. Met name omdat het als theorie heel leuk klinkt, maar in de praktijk leidt tot 1 bedrijf dat machtiger is dan welke overheid ook. Die ‘absolute’ vrijheid slaat snel om in absolute onvrijheid. Je ziet dat al in Amerika, je ‘mag’ vanalles. Maar je kunt niets met die vrijheid als je hem niet kunt betalen.

Beetje zoals
In het communisme: draag bij wat je kan en neem wat je nodig hebt verwordt tot het omgekeerde: neem wat je kan en draag niet meer bij dan absoluut nodig.

Dus iets van een middenweg is nodig. Met Corona zie je dat ook. Absolute oplossingen klinken mooi maar bestaan helaas niet.

Er zit nogal iets tussen communisme en een doorgeslagen kapitalisme waar libertariers van dromen.
Jij bent toch aardig redpilled over wat de overheid/bureaucraten allemaal verpesten met hun autoriteit. Hoe zie jij dan nog meer (want we hebben meer een centraal geplande- dan een laissez-faire economie) regulatie als oplossing voor dit probleem? Wat voor regulatie precies? En hoe zou dat dan zonder enige corrupte bij-effecten de nieuwe utopie van fitte mensen teweeg brengen?

En wees niet getreurd, er is geen libertarisme voor nodig. Er is nog een andere weg.

images.jpg

Ja laten we de betrouwbaar en effectief gebleken politiek onze voedseldistributie gaan reguleren.

Nu de Corona voorbij is kunnen Hugo en Van Dissel mooi over op het voor jou gaan bepalen hoeveel kcal jij mag eten. En ik zie direct connecties met de duurzaamheidsrevolutie, reguleer die gerechten dan maar a.h.v. van de koolstof productie die ze teweeg brengen.

Sorry Mentat je vlees en bier quota zijn op, dat wordt zaterdag en zondag sojamelk met krekelburger.
Culinair marxisme

Jij bent toch aardig redpilled over wat de overheid/bureaucraten allemaal verpesten met hun autoriteit. Hoe zie jij dan nog meer (want we hebben meer een centraal geplande- dan een laissez-faire economie) regulatie als oplossing voor dit probleem? Wat voor regulatie precies? En hoe zou dat dan zonder enige corrupte bij-effecten de nieuwe utopie van fitte mensen teweeg brengen?
Ik herhaal:

Ik herhaal:

Ik weet niet wie dat is. Wil je dat en het eerder gevraagde uitleggen? Als het een andere/derde positie is ok, maar waarom zou je er dan al in meestemmen dat regulatie nodig is zonder exact te weten hoe die zou werken?

Ik weet niet wie dat is. Wil je dat en het eerder gevraagde uitleggen? Als het een andere/derde positie is ok, maar waarom zou je er dan al in meestemmen dat regulatie nodig is zonder exact te weten hoe die zou werken?
Excuus, ik bedoelde Mammon.

De afgod en/of verbeelding van geld en rijkdom.

Misschien zou ik kunnen zeggen dat ik noch Caesar, noch de Mammon vertrouw of aanbid.

Matt. 22:21: Zij zeiden tot Hem: Des keizers. Toen zeide Hij tot hen: Geeft dan den keizer, dat des keizers is, en Gode, dat Gods is.

Excuus, ik bedoelde Mammon.

De afgod en/of verbeelding van geld en rijkdom.

Misschien zou ik kunnen zeggen dat ik noch Caesar, noch de Mammon vertrouw of aanbid.
Van mij hoef je niemand te vertrouwen of aanbidden maar je stelde toch dat meer regulatie van (de door god gegeven rechten tot) vrije handel hierin de juiste keuze is. Dat is toch een positie die toegelicht kan worden?

Matt. 22:21: Zij zeiden tot Hem: Des keizers. Toen zeide Hij tot hen: Geeft dan den keizer, dat des keizers is, en Gode, dat Gods is.
Is dat geen leus tegen overheidsbemoeienis?

Overigens wel mee eens dat het een religieus probleem is.

Nieuwzuur is full of shit. Kwaadaardig propaganda gezwel op de treurbuis.

Whoops daar gaan we weer. Lekker net niet voldoende mensen gevaccineerd. En daarom te veel uitbraak. Ook mensen die gevaccineerd zijn kunnen ziek worden. Als je er maar genoeg aan het virus blootstelt.

Uiteindelijk heeft iedereen het gehad gelukkig en ben benieuwd of de ziekenhuiscijfers niet te hard stijgen.

Uitbraken in kansenwijken, biblebelt en op universiteiten en scholen incoming.

Waren er niet meer griep-achtige ziektes met redelijk dezelfde symptomen? Ik heb meerdere keren per jaar griepsymptomen; plots met een paar uur van topfit naar dikke koorts, intense rillingen, afwisselend bloedheet of ijskoud, alles pijn, 0 eetlust. Maar ook bij de huisartsenpost kreeg ik met 40 graden koorts, alle genoemde klachten + fikse benauwdheid te horen dat het een griepachtig iets is.

Waren er niet meer griep-achtige ziektes met redelijk dezelfde symptomen? Ik heb meerdere keren per jaar griepsymptomen; plots met een paar uur van topfit naar dikke koorts, intense rillingen, afwisselend bloedheet of ijskoud, alles pijn, 0 eetlust. Maar ook bij de huisartsenpost kreeg ik met 40 graden koorts, alle genoemde klachten + fikse benauwdheid te horen dat het een griepachtig iets is.
Das niet goed man meerdere keren per jaar.

Terug
Naar boven