Fitness Seller

Coronavirus

Hugo was natuurlijk klaar het zou onbegonnen werk zijn hem aan te houden als MVVG. En natuurlijk wisten ze al dat ze gingen versoepelen dus die kale kwam als "de verlosser".
Op zich wel een slimme zet

Nou deze griezel komt zo waar nog minder geloofwaardig over dan meneer pretschoen. Als er D66 voor staat is het natuurlijk sowieso lastig om ze serieus te nemen.
Oh ja en Huug doet het zo goed he, op die huizen in zijn portfolio :roflol:

Gaat een beetje richting: "We springen met z'n allen in het water, maar we kunnen en willen maar niet begrijpen waarom we nat zijn geworden".

Ja het is onvoorstelbaar. Openheid van zaken? Neen. Oke prima, doe zo maar voort... :emo:

Dus de machthebbers willen volgzame schapen doden en de wakkere wappies overhouden.

Kop van een paywall artikel in de Volkskrant. Wat een tijden leven we in. Heeft natuurlijk 0,0 met al die experimentele prikjes te maken :emo:

1662649504754.png
Maar als ze wél die data zouden delen dan is het land ook weer te klein omdat dat toch echt niet mag. De speelruimte die ze daar bij het RIVM en de GGD hebben om data te delen is zeer beperkt omdat het bijzondere persoonsgegevens zijn. Je kunt dat ook niet zonder meer anonimiseren oid.

Waren het ongevaccineerden tijdens corona dan had het niets uitgemaakt 😂

Mensen discrimineren buitensluiten gedwongen laten prikken het kon allemaal. Maar nu is privacy O zo belangrijk 🫡

Beetje tegenstrijdig wel, moet ik toegeven. Was het maar zo zwart-wit he @Steks
Wie er nu bezwijkt aan uitgestelde zorg staat toch los van de inenting/wappie status?

Maar als ze wél die data zouden delen dan is het land ook weer te klein omdat dat toch echt niet mag. De speelruimte die ze daar bij het RIVM en de GGD hebben om data te delen is zeer beperkt omdat het bijzondere persoonsgegevens zijn. Je kunt dat ook niet zonder meer anonimiseren oid.
Zou toch denken dat er wel iets mogelijk is, zij het met onderzoek vanuit hunzelf of andere partijen a.h.v. de juiste privacy standaarden/certificaten bij ze binnen laten. Ik denk dat ze er sowieso wel verder naar gaan kijken, alleen dan komt niet alle ruwe data openbaar te staan.

Of de locatie lijkt me voor veel zaken niet relevant, kan er dan uit, en dan is het wel anoniem genoeg?

Laatst bewerkt:
Wie er nu bezwijkt aan uitgestelde zorg staat toch los van de inenting/wappie status?

Zou toch denken dat er wel iets mogelijk is, zij het met onderzoek vanuit hunzelf of andere partijen a.h.v. de juiste privacy standaarden/certificaten bij ze binnen laten. Ik denk dat ze er sowieso wel verder naar gaan kijken, alleen dan komt niet alle ruwe data openbaar te staan.

Of de locatie lijkt me voor veel zaken niet relevant, kan er dan uit, en dan is het wel anoniem genoeg?
Locatie is juist wel belangrijk, omdat het te verwachten is dat er regionale verschillen zijn in bijv. uitgestelde zorg (wat een belangrijke reden kan zijn). Maar zonder woonplaats kun je alsnog dat echt wel achterhalen. Je hebt om dit uit te pluizen wat meer nodig dan alleen een geregistreerde doodsoorzaak en leeftijd/geslacht/woonplaats. Ze hebben nodig bij welk ziekenhuis iemand liep, welke chronische ziekten deze persoon had, op welke dagen er in het verleden behandelafspraken waren, welke medicatie er werd geslikt, welke behandelingen er waren ondergaan, enz. Je kunt je voorstellen dat een paar punten uit een medisch dossier, tezamen met het behandelcentrum, al snel ter herleiden zijn naar één of slechts enkele personen.

Ruwe data openbaar is sowieso uit den boze, maar ze kunnen het ook niet zomaar delen met een stel onderzoekers. Dat is ook een derde partij (weliswaar met een andere insteek; dus misschien valt daar wat op te verzinnen qua wetgeving).

Vind het trouwens ook wel best als niet weer al die twitterretards hun eigen lijntjes erover kunnen gaan tekenen.

Locatie is juist wel belangrijk, omdat het te verwachten is dat er regionale verschillen zijn in bijv. uitgestelde zorg (wat een belangrijke reden kan zijn). Maar zonder woonplaats kun je alsnog dat echt wel achterhalen. Je hebt om dit uit te pluizen wat meer nodig dan alleen een geregistreerde doodsoorzaak en leeftijd/geslacht/woonplaats. Ze hebben nodig bij welk ziekenhuis iemand liep, welke chronische ziekten deze persoon had, op welke dagen er in het verleden behandelafspraken waren, welke medicatie er werd geslikt, welke behandelingen er waren ondergaan, enz. Je kunt je voorstellen dat een paar punten uit een medisch dossier, tezamen met het behandelcentrum, al snel ter herleiden zijn naar één of slechts enkele personen.

Ruwe data openbaar is sowieso uit den boze, maar ze kunnen het ook niet zomaar delen met een stel onderzoekers. Dat is ook een derde partij (weliswaar met een andere insteek; dus misschien valt daar wat op te verzinnen qua wetgeving).
Oo al die kleine dingetjes gelden nu wel maar 99% terminaal maar Corona was de boosdoener 😂😂 geniaal

Stikkie in de neus en het was Corona kale kop 99 jaar het boeide niets 🥹

Iets met doel heiligt de middelen, hebben we ook geen probleem mee om toe te passen, om die spuitjes te pushen :dunno:

Dat werd voorheen toch ook niet gedaan, dus vergelijken met pre-corona kan dan toch niet?

Om er trouwens nog aan toe te voegen: ik weet natuurlijk niet hoe zo'n dataset eruitziet, maar ik kan me voorstellen dat de datastructuur van zo'n medisch dossier vrij heterogeen is. Je kunt daardoor niet eenvoudig het e.e.a. eruit filteren om door te spelen aan een clubje onderzoekers, wat het gelijk ook quasi-onmogelijk maakt om zoiets deftig te anonimiseren. (En wat het onderzoeken van zo'n dataset ook vrij tijdrovend maakt.)

Dat werd voorheen toch ook niet gedaan, dus vergelijken met pre-corona kan dan toch niet?
Ze zijn toch niet pas die data gaan bijhouden vanaf dat er corona is? Het punt is dat met de data die ze normaliter gebruiken ze nu niet (voldoende) de oversterfte kunnen verklaren, daarom willen ze het fijnmaziger hebben. Het komt er dan op neer dat je dus méér medische data nodig hebt, en die kun je net zo goed historisch opvragen van vóór corona, want die data is er. En daarmee dus vergelijken.

Iets met doel heiligt de middelen, hebben we ook geen probleem mee om toe te passen, om die spuitjes te pushen :dunno:
Jij bent niet gevaccineerd meen ik me te herinneren, kennelijk viel dat pushen wel mee?

Er zit ook een verschil in ernst tussen het verklaren van oversterfte aan de hand van persoonlijke medische gegevens en een pandemie die nogal om zich heen greep waar je wat mee aan moest als overheid. Ook daar waren er juridische struikelblokken die de overheid geen vrij spel gaven. Het zou me overigens niks verbazen als de overheid hier ook, met wat tijd, wat op weet te vinden waardoor de data, in elk geval gedeeltelijk, wel gewoon gedeeld kan worden voor onderzoeksdoeleinden zoals beschreven in het artikel.

Laatst bewerkt:
Ze zijn toch niet pas die data gaan bijhouden vanaf dat er corona is? Het punt is dat met de data die ze normaliter gebruiken ze nu niet (voldoende) de oversterfte kunnen verklaren, daarom willen ze het fijnmaziger hebben. Het komt er dan op neer dat je dus méér medische data nodig hebt, en die kun je net zo goed historisch opvragen van vóór corona, want die data is er. En daarmee dus vergelijken.
Daar had ik niet aan gedacht.

Is de AVG eigenlijk wel van toepassing op overleden mensen en zo ja voor hoelang na overlijden?

Is de AVG eigenlijk wel van toepassing op overleden mensen en zo ja voor hoelang na overlijden?
Ha, ben ik wel benieuwd naar. Vraag me ook af welke andere verordeningen/wetten er nog van toepassing zijn op die dataset van ze.

Edit: AVG zo te zien niet, maar:
De rechten van patiënten bij hun medisch dossier staan opgenomen in zowel de WGBO, de AVG als in de Wet aanvullende bepalingen verwerking persoonsgegevens in de zorg (Wabvpz).

Terug
Naar boven