XXL Nutrition

Coronavirus

Zoals de oorzaak van overlijden? :emo:
Individuele patiëntdata die onder andere primaire en secundaire doodsoorzaak bevat ja. Jij wilt toch ook het liefst dat, per patiënt, de vaccinatiestatus bekend is? En het liefst ook nog een berg aan andere medische gegevens. Niet slechts (beperkte) geaggregeerde data zoals die voor vuurwerkslachtoffers misschien bekend zijn.

Individuele patiëntdata die onder andere primaire en secundaire doodsoorzaak bevat ja. Jij wilt toch ook het liefst dat, per patiënt, de vaccinatiestatus bekend is? En het liefst ook nog een berg aan andere medische gegevens. Niet slechts (beperkte) geaggregeerde data zoals die voor vuurwerkslachtoffers misschien bekend zijn.

Ik hoef niet perse meer naar de brandhaard om te zien dat er een fikkie is, als ik de rook van mijlenver kan zien pluimen.

Dat terzijde, uiteraard moet je de data wel zuiver hebben en zo compleet mogelijk. Daarmee kom je eigenlijk al in het onmogelijke terecht, wat het des te wranger maakt is dat we ons verschuilen achter privacy van mensen die niet meer leven. Ik gok dat als je 100 nabestaanden vraagt, of ze het naadje van de kous willen weten, er 99 ja zeggen en 1 die waarschijnlijk geen fucks geeft. Dus voor de nabestaanden de privacy van een dode proberen te waarborgen dient slechts een andere agenda dan hetgeen men ons wil doen laten geloven. En ja ik zet mijn hoedje van papier, ik bedoel alu alvast weer op.

Ik hoef niet perse meer naar de brandhaard om te zien dat er een fikkie is, als ik de rook van mijlenver kan zien pluimen.

Dat terzijde, uiteraard moet je de data wel zuiver hebben en zo compleet mogelijk. Daarmee kom je eigenlijk al in het onmogelijke terecht, wat het des te wranger maakt is dat we ons verschuilen achter privacy van mensen die niet meer leven. Ik gok dat als je 100 nabestaanden vraagt, of ze het naadje van de kous willen weten, er 99 ja zeggen en 1 die waarschijnlijk geen fucks geeft. Dus voor de nabestaanden de privacy van een dode proberen te waarborgen dient slechts een andere agenda dan hetgeen ons wil doen laten geloven. En ja ik zet mijn hoedje van papier, ik bedoel alu alvast weer op.
Begrijp me niet verkeerd: ik vind het schermen met privacy inzake het sterfteonderzoek debiel. Wat ik echter ook debiel vind zijn die prullenbakvergelijkingen met vuurwerkslachtoffers; alsof daar wél de juist data bekend van zijn die geschikt zouden zijn voor zo'n sterfteonderzoek.

Deze projecten zullen onderzoeken wat de mogelijke oorzaken van oversterfte zijn in de periode 2020-2021

Volgens mij is toch vooral 2021 t/m 2022 nu waar het om gaat toch?
Lijkt me dat ze starten met, en dat was ook de ergste variant die toen speelde

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het schermen met privacy inzake het sterfteonderzoek debiel. Wat ik echter ook debiel vind zijn die prullenbakvergelijkingen met vuurwerkslachtoffers; alsof daar wél de juist data bekend van zijn.

Ja dat is ook niet echt een vergelijking waarmee je een goed argument hebt. En het is ook nog eens niet relevant, als het goed is wordt je door de media juist ontraden om (illegaal) vuurwerk af te steken, dus de casus is in den beginne al 180 graden anders.

Lijkt me dat ze starten met, en dat was ook de ergste variant die toen speelde

Ik snap je punt niet zo heel goed, de oversterfte in 2020-21 heeft toch een veel duidelijkere herkomst dan die van 2021-22 en 2022-23? Waarom moet je dan die voor de hand liggende gaan onderzoeken? Om te kunnen roepen dat het echt door corona kwam en niet door de vaccins toch? Het is allemaal zo voor de hand liggend, maar als iets te voor de hand liggend lijkt, dan wil men die aanname vaak als laatste pas doen.

elke periode is van belang, mens start met 2020-2021. maak me er verder niet druk om wat ze onderzoeken

elke periode is van belang, mens start met 2020-2021. maak me er verder niet druk om wat ze onderzoeken

De vraag is of men daarna doorpakt of genoegen neemt met "zie je wel", dus de rest hoeven we ook niet meer te onderzoeken. Ik heb er een hard hoofd in, maar laat me zoals altijd graag het tegendeel bewijzen en kijk uit naar verrassende uitkomsten.

In dit kader zijn er natuurlijk al wel genoeg bijzonder te noemen statistieken te vinden.

Hier kan je geen conclusies uittrekken. Is er ook een overzicht van de jaarlijkse cijfers vanaf 1966?

Wie heeft het over conclusies trekken? De tweet vraag letterlijk of er wel aandacht voor is en ik schrijf letterlijk dat er bijzondere statistieken reeds voor het uitzoeken zijn.
Toch best knap dat @Steks reacties kunnen blijven verbazen :roflol:

i.p.v. weer zo out of context opmerking te plaatsen, had je de energie natuurlijk ook kunnen steken in het kijken of die informatie die jij zoekt, ergens voor handen is.

Wie heeft het over conclusies trekken? De tweet vraag letterlijk of er wel aandacht voor is en ik schrijf letterlijk dat er bijzondere statistieken reeds voor het uitzoeken zijn.
Toch best knap dat @Steks reacties kunnen blijven verbazen :roflol:

i.p.v. weer zo out of context opmerking te plaatsen, had je de energie natuurlijk ook kunnen steken in het kijken of die informatie die jij zoekt, ergens voor handen is.
Als iemand data presenteert doet die er goed aan om dat op een zinvolle wijze te doen.

Klimaatgekkies worden voor minder slechte presentaties verguisd.

Hier nog zo’n mooi bericht.
287238C2-D01E-4CFD-9FF0-E9B7F12E070C.jpeg

In dit kader zijn er natuurlijk al wel genoeg bijzonder te noemen statistieken te vinden.

Beetje waardeloze cijfers dit, vooral als er een gat is van 17 jaar?

Je kan niet het gemiddelde van 40 jaar wegzetten tegenover 1 jaar en daarbij ook nog eens een gat van 17 jaar laten vallen zonder enige uitleg.

Ik zie ook niet wat dit met het coronavirus te maken heeft?

Je kan niet het gemiddelde van 40 jaar wegzetten tegenover 1 jaar en daarbij ook nog eens een gat van 17 jaar laten vallen zonder enige uitleg.

Wat te denken van een verandering van het totale aantal “atleten” het wegmiddelen van uitschieters door alleen een gemiddelde op te geven.

Het zou ook zomaar aan een toename van het gebruik van PED’s kunnen liggen. :rolleyes:

Dit is misschien beter. Onderzoek uit het VK.

D1CFC63F-3230-4C0B-8A8A-E2A3D7DA1794.jpeg
6E24D917-4238-41D1-ADE7-C190886DE3E9.jpeg

Wat te denken van een verandering van het totale aantal “atleten” het wegmiddelen van uitschieters door alleen een gemiddelde op te geven.

Het zou ook zomaar aan een toename van het gebruik van PED’s kunnen liggen. :rolleyes:
Er worden daar sudden death of athletes under 35 years engaged in competitive sports vergeleken met van alles en nog wat, ongeacht omstandigheden en leeftijd, in alles wat ook maar iets met sport te maken heeft. Coach met een hartaanval (die die heeft overleefd)? https://www.masslive.com/highschool...after-heart-attack-we-all-look-up-to-him.html

Gooi maar op de stapel. 62-jarige WWE hall-of-famer met hartfalen https://metro.co.uk/2022/12/10/wwe-...ry-windham-was-gone-for-20-minutes-17913741/? Gooi ook maar op de stapel.

"Good sciencing" :roflol:

Terug
Naar boven