MuscleMeat

Coronavirus

Volgens mij was het MIT (een team dat breder kijkt dan het OMT, iets waar veel critici om vroegen) voorstander om nog langer te wachten met het afschaffen van alle restricties rondom corona.

Vind het toch maf hoor dat dat risico zo verschilt tussen studies.

The 6-month point prevalence of PCC was similar in infected and noninfected individuals, thus questioning the usefulness of the WHO case definition. Symptom severity at baseline was the main risk factor, and correlated with personality traits. Low physical activity and loneliness were also associated with the outcome. These results suggest that factors often labeled as psychosocial should be considered risk factors for persistent symptoms. This does not imply that PCC is “all in the mind,” or that the condition has a homogeneous, psychological etiology. Rather, there might be heterogeneous biological, psychological, and social factors engaged in triggering and maintaining the symptoms of the individual.50 However, the results do suggest that nonpharmacological interventions may be beneficial and should be investigated in future studies, in line with experiences from PIFS following other infections.51

Ik haalde er heel andere dingen uit dan @Sparks79, vooral over hoe groepen mensen zijn gaan samenleven. Heb ik in deze draad in het kader van geen varkensvlees eten al eens iets over geroepen.

De schrijver is wel een atheïstische zwever die eigenlijk wil dat iedereen veganist wordt en aan Vipassana gaat doen, maar dat zit niet in Sapiens.

Absolute aanrader, daar ben ik het mee eens!

Compleet irrelevant om nu deze post weer te quoten in dit topic, maar ik kan ook geen topic over boeken vinden. Ik vind de boeken van Harari heel interessant, maar ben ook opzoek naar dergelijk leesvoer van een ander met een andere invalshoek. Iemand tips?

@BB_ en @Sparks79 hebben het dacht ik ook weleens over de boeken van Harari gehad.

Compleet irrelevant om nu deze post weer te quoten in dit topic, maar ik kan ook geen topic over boeken vinden. Ik vind de boeken van Harari heel interessant, maar ben ook opzoek naar dergelijk leesvoer van een ander met een andere invalshoek. Iemand tips?

@BB_ en @Sparks79 hebben het dacht ik ook weleens over de boeken van Harari gehad.
‘Hoe we mensen werden’. Of ‘De reis van onze genen’. Een wat andere ‘take’ op Sapiens.

Ook interessant is Daniël Kahneman, thinking fast and thinking slow over biases. Dat is dan wel weer relevant voor dit topic.

1693433101885.png

Ach hou toch op.

:aluhoedje:

1693439627184.png

• Like
Waarderingen: Vonk
Heb ff link opgezocht van je screenshot;

Covid was to blame for just 1 percent of weekly deaths from all causes across the US in the most recent week, CDC data shows.

The Centers for Disease Control and Prevention (CDC) Covid dashboard shows 324 Covid deaths were registered in the week ending August 19 - making up just 1.7 percent of the overall fatalities that week.

Ok..wat fijn :)

Gelukkig niet :o normaal slaap ik al wel, alleen ben m'n medicatie vergeten (is voor pijn maar werkt ook lekker met slapen) dus kon nog niet in slaap komen :roflol: jij wel nachtdienst?
Ik probeer maar weer eens :p
Gewoon een aftrekken val je zo in slaap.

Ik wel ja nachtdienst dan.

Terug
Naar boven