AndroidHealthClinic

cortisol injectie voor aanhoudende blessure

Adam

Novice
Waardering
0
Heeft hier iemand ervaring mee? Ik krijg een injectie binnenkort voor een zware verreking van mijn enkelgewrichtsband die nu al enkele maanden blijft duren.

Ik weet dat het hier niet volledig thuishoort, maar dit goedje is ook niet zomaar een supplement he.

Graag zou ik weten wat effect ik kan verwachten.

ik heb er jaren geleden ééntje gekregen in men elleboog.
2 dagen later was alle pijn daar verdwenen. na een 2 tal maanden was de pijn er terug van de éne dag op de andere. ging terug naar de dokter voor opnieuw ééntje, maar kreeg er geen meer. cortisol vreet spierweefsel en als je dat regelmatig opnieuw doet word het probleem alleen maar erger. je zou het dus eens kunnen laten doen ,maar niet te dikwijls.

Heb daar wat ervaring in .... Had een ontsteking in mijn hand en ben daar met blijven lopen tot ik geen baar meer in mijn handen kon nemen.Ik bij dokter dus om een cortisol-supplementje(staat op de dopinglijst). de volgende dag was de pijn al weg en kon ik weer trainen en dan denk je "waarom ben ik daar zo lang met blijven lopen". 2de keer was voor een tenniselleboog(rechts) daar had ik 2 injecties voor nodig want de pijn kwam terug. 3de keer was terug een tenniselleboog maar dan aan de andere kant. Daar 3injecties voor gehad en toch 1,5 jaar met pijn gelopen. Dan heb ik zeker nog 5a6 cortisol-injecties gekregen in mijn borst telkens voor kleine ontstekingen of schuurtjes . Al bij al moet ik zeggen dat ik er toch iedere keer met gered ben en na een weekje of twee wat lichter trainen kon ik er terug voor gaan. Die naald in elleboog en hand dat kriebelde wel een beetje.....als je begrijpt wat ik bedoel. Maar wat moet je anders doen "er met blijven lopen" weken , maanden. ga maar voor die spuit(eentje meer of minder) Mijn dokter zegt dat je al redelijk wat cortisol mag gebruiken eer het beenderen en spieren gaat aantasten. Trouwens dat is dan eerder voor oudere mensen. DIE SPUIT CORTISOL........ LIEVER VANDAAG NOG DAN MORGEN !!!!!!!!!
Bulker- groeten

Ik zou het je niet direct aanraden, zo'n cortisol injectie. Het schijnt pezen en aanhechtingen weg te vreten en dit is héél wat erger dat dat het spiermassa al zou tasten. Pezen en aanhechtingen groeien namenlijk nooit meer terug en ook herstel is erg moeilijk ivm de weinige bloedtoevoer hiernaar toe.
Een direct alternatief weet ik niet voor je, maar ik raad je aan om hier met je arts over te praten.

Terug
Naar boven