XXL Nutrition

Craze en diabetes.

Tny

Novice
Waardering
1
Lengte
1m86
Massa
84kg
Goedendag,

Ik zit al een tijdje met de volgende vraag: ik heb diabetes type 1 en ik wil graag een pre workout gaan gebruiken.
Nu train ik al langer als een jaar en heb ik veel verschil gemerkt, nu wil ik nog een stapje hoger dus heb ik gehoord van een nieuwe pwo genaamd craze van drive sports.
Nu wil ik weten of dit slecht is voor iemand met diabetes en of het nou echt risico's met zich mee draagt, zo ja wat zijn die risico's en is er een manier om het als nog te gaan gebruiken?
Of raden jullie mij een andere pwo aan.

Ik hoor van jullie

Groetjes

Als je het toch wilt en niet zeker weet kun je beter bij je dokter ten rade gaan.

zou kijken naar hoeveel kh er per schep inzitten en daarop anticiperen ifv van je bloedsuiker

kijk naar je sport patroon hoe kom je uit met je waardes voor en na het sporten
hoelang werkt jouw insuline door in je lichaam
hoeveel koolhydraten zit er in je schep
en belangrijkste is pas spuiten 2u na het sporten!

fiasp ultra rapid werkt 4u lang door bij mij
ga ik kracht training doen met 8.0 dan kom ik na 1u op 4.0 uit dus voor ik begin eet ik 2 meergranen boterhammen op
dan zit ik vaak na de training op 16.0 en 2u na de training zit ik vaak op de 8.0 of 9.0 en dan heb ik maar een kleine boles
nodig om naar de 6.0 te zakken

dit was voor ik op de pomp kwam eenmaal op een pomp ben je de langwerkende insuline kwijt en krijg je alleen maar kortwerkende insuline
wat nu resulteerd in 300 eenheden per 30u en bij gebak of lekkere broodjes is dat 300 eenheden in 24u

dus ja ik mis die langwerkeden insuline heel erg en nog erger ik mis mijn mix RYZODEG maar goed het is niet anders
het is vooral een schaak spel!
wat eet ik, wat ga ik doen, wat ga ik spuiten!

ps: zorg ervoor dat je ten alle tijden een GLUCAGEN SPUIT op zak hebt
want elke leek mag die toe dienen als de zuikerwaarde zo laag is dat je buitenwesten raakt en 112 gebeld moet worden
dit voorkomt dat je in coma komt

Terug
Naar boven