MuscleMeat

Creatine aanschaf/kopen

Mike1985

Novice
Waardering
0
Ik zou graag een keer creatine willen gebruiken. Heb er al het één en ander over gelezen. Nu vroeg ik me af waar ik creatine (het beste) kan kopen en wat belangrijke aandachtspunten zijn (Als die er zijn). Ik zie dat er regelmatig aanbiedingen bij de Tuinen zijn. Maakt het uit of je het hier haald of in een andere winkel? Graag reactie(s) van jullie. Ik zou het graag van het weekend aan willen schaffen, zodat ik er maandag mee kan starten.

Koop de goedkoopste creatine monohydraat die je kunt vinden (maar wel bij een gerenommeerde winkel om te voorkomen dat je al te "exotische" Chinese brol krijgt)

Ik gebruik universal animal pump samen met animal pak.
Je krijgt er aardig veel energie van. Nadeel je wordt minder snel moe. Dus krijg je na je training het gevoel dat je niet hard genoeg hebt getraind.

Bij Powersupplements, goed spul.
Die van de tuinen ben ik niet bekend mee, maar heb gehoord van veel mensen dat dat weggegooid geld was.

kijk bij de sponsors op dit forum, gewoon de mono pakken

Ik had een kilo monohydraat (2x500 gram) van het huismerk bij de bodyenfitshop gehaald voor 25,-. Doet gewoon goed zijn werk, zie geen reden om ander, duurder, spul te nemen .

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie reacties!

Merkte jullie tijdens het gebruik alleen toename van kracht en energie, of ook meer spiermassa of werden spieren beter zichtbaar?

Dan rest mij nog een vraag m.b.t. creatine. Maakt het uit of ik het in tabletvorm, poedervorm of vloebare vorm neem?

Ik merkte vooral dat ik minder rust tussen de sets nodig had. En dat is weer beter voor je testeron levels geloof ik, dus ook weer beter voor kracht en massa ;).

Had wel eens gelezen dat creatine oplossen in melk geen goed idee is. Waarom is dat? Breekt de creatine dan al snel af in creatinine?

Je moet het gewoon mengen/slikken met dextrose opgelost in water of vruchtensap

Bedankt voor jullie reacties!

Merkte jullie tijdens het gebruik alleen toename van kracht en energie, of ook meer spiermassa of werden spieren beter zichtbaar?

Dan rest mij nog een vraag m.b.t. creatine. Maakt het uit of ik het in tabletvorm, poedervorm of vloebare vorm neem?

Je kunt het beste voor poeder gaan, makkelijk en goedkoop.
Capsules zijn wat duurder en voor 5 gram moet je al gauw 6 a 7 capsules innemen. Vloeibare creatine heeft geen goede reputatie, gewoon laten staan dus.

creatine is handig voor de eerste 4 seconden van een rep. Daarna is alle creatine al uit je spieren.

creatine monohydraat all the way

• Topic Starter Topic Starter
Zojuist mijn creatine ontvangen...

Had gelezen dat je de eerste 5 dagen een oplaadfase hebt. Op deze dagen neem je meer in. Is het belangrijk dat deze eerste 5 dagen ook trainingsdagen zijn?

Ik sport namelijk op ma, di, wo rust, do en vr. Stel dat ik morgen begin, sport ik in de oplaadfase maar 2 keer (Do en vr). Maakt dit iets uit? Of kan ik beter op een maandag beginnnen, zodat ik op 4 van de 5 dagen in de oplaadfase sport?

nee, maakt niet uit gewoon 5 dagen opladen
alhoewel.. opladen is achterhaald

Niemand die weet waarom melk en creatine tegelijk afgeraden wordt? Opnamesnelheid maakt me niet uit (die versneld zou moeten worden met dextrose/suikers), zolang het maar opgenomen wordt

Terug
Naar boven