Fitness Seller

Creatine en caffeine

S T I E R E N S T R O N T

:D :D

• Topic Starter Topic Starter
Veel reactie's ;)

maar het maakt dus geen ene reet uit? want alles is bij jou stierenstront :D

Laatst bewerkt:
dan zeg ik dat het geen reet uitmaakt.. caffeine dehydrateert.. terwijl voor een goede werking van creatine veel water nodig is.. gewoon veel water drinken dus.. dat is de enige reden dat caffeine mogelijk de werking van creatine zou verminderen.. dehydratatie

Ik sluit mij eigen aan bij Eclipse.

Veel water drinken dus...

Maar dan ook wel goed op de inname van mineralen en zouten letten, anders is meer drinken vrij nutteloos.

imho kun je wel caffeien drinken..maar niet binnen 3 uur nadat je creatine hebt ingenomen

waarom 3 uur? :D

ik merk als ik een tijd veel koffie drink (dus caffeine binnen krijg) ik altijd 1/ 1,5kg lichter ben...tot ik hier weer mee stop...

denk dus dat het de creatine niet zal helpen aangezien creatine grotendeels door vocht zou moeten werken...

ECLIPSE zei:
dan zeg ik dat het geen reet uitmaakt.. caffeine dehydrateert..

Dan zeg ........ achterhaald

Koffie drijft geen extra vocht af, je moet alleen vaker naar de wc. De hoeveelheid vocht die je kwijtraakt blijft normaal.

Meer over koffie en… diuretica

Het diuretisch effect van cafeïne is verwaarloosbaar klein bij een normale cafeïneconsumptie door mensen zonder nierproblemen. De inname van cafeïnehoudende dranken leidt niet tot een aantoonbaar verschil in urinevolume in vergelijking met water (Nussberger, 1990).
Een plotselinge cafeïne-inname door mensen die dat niet gewend zijn, evenals het plotseling afbouwen van chronisch cafeïnegebruik, heeft een kort stimulerend effect op de uitscheiding van urine; dit effect is echter binnen een uur weer verdwenen (Neuhäuser-Berthold, 1997).
Een recente epidemiologische studie naar het diuretisch effect van alcohol en cafeïne, geeft aan dat er onvoldoende aanwijzigen zijn dat cafeïne een aantoonbaar diuretisch effect heeft bij normale omstandigheden (Stookey, 1999).

Cafeïne kan evenwel een licht stimulerend effect uitoefenen op bepaalde spieren die met de blaas zijn verbonden. Hoewel cafeïneconsumptie leidt tot een iets verhoogde druk op deze spieren, en daardoor tot een verhoogde regelmaat van urineren, is van een diuretisch effect geen sprake omdat het totale urinevolume gelijk blijft. Zo blijkt uit onderzoek onder vrouwen met een instabiele blaasspier (Creighton, 1990). Bij vrouwen met een normaal functionerende blaas traden geen significante verschillen op.
Een recentere studie onder vrouwen met reeds aanwezige symptomen van urine incontinentie wijst op een aantoonbare associatie tussen een verhoogde cafeïne inname en een instabiele blaasmusculatuur (Arya, 2000).

Referenties:

Arya L.A. et al. Obstetrics & Gynecology (2000); 96: 85-89.
Creighton S.M., Stanton S.L. British Journal of Urology (1990); 66: 613-14.
Neuhäuser-Berthold M. et al. Annals of Nutrition & Metabolism (1997); 41: 29-36.
Nussberger J. et al. Journal Cardiovascular Pharmacology (1990); 15: 685-91.
Stookey J.D. European Journal of Epidemiology (1999); 15: 181-88.

Dat je van veel cafeine afvalt kan, het werkt namelijk op dezelfde receptor als adrenaline en zet dus je "afbraak" (katabolisme) uit en tegelijkertijd opbouwen (anabolisme) gaat natuurlijk niet.

steefdv zei:
Dat je van veel cafeine afvalt kan, het werkt namelijk op dezelfde receptor als adrenaline en zet dus je "afbraak" (katabolisme) uit en tegelijkertijd opbouwen (anabolisme) gaat natuurlijk niet.

Waarom niet?

Je kan dus in principe je creatine gewoon in je koffie gooien voor een betere oplossing??

GAAF, ik ben namelijk een BEETJE verslaafd aan koffie........:p

Wie niet :D

Terug
Naar boven