AndroidHealthClinic

Creatine stoppen in cut?

iLoco

Dutch Bodybuilder
Waardering
21
Lengte
1m82
Massa
95kg
Vetpercentage
9%
Eetschema okeee?

Mensen,

Ik vroeg me af of mijn cutschema op deze manier goed is?

Stats;

Gewicht; 89,4 Kg (Gebruik wel creatine)
lengte; 183 cm
Leeftijd; 19
vet%; 17,5%

Formule
88,362 + (89,4 X 13,397) + (183 X 4,799) - (19X 5,677) = 2056

Mijn trainingsschema zal worden
zondag Rug+Biceps
Maandag Borst+Schouders
Dinsdag Kickboks
Woensdag Rust
Donderdag Benen + Triceps
Vrijdag kickboksen
Zaterdag rust

Moet ik nu activiteitsfactor 1,55 pakken of moet dit meer worden?
En hoe moet ik dit doen met creatine, ik weet niet precies voor hoeveel deze creatine nu zorgt maar is het slimmer om ermee te stoppen en dan nog eens te bereken hoeveel kcal ik nodig heb?

Laatst bewerkt:
De activiteitsfactor blijft een indicatie. Je zou het beste zelf kunnen kijken hoe jouw lichaam op een activiteitsfactor van 1,55 reageert. De een vindt 1,55 fijn, de ander 1,35.

Over het gebruik van creatine in de cut:
1. http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/creatine-cut-276142/
2. http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/creatine-blijven-gebruiken-cut-328190/
3. http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/cutten-creatine-287781/
4. http://forum.dutchbodybuilding.com/f188/creatine-cutten-161052/

Hoe reageert jouw trouwens lichaam op het gebruik van creatine?

Wil dat nog een beetje ... kickboksen op vrijdag als je op donderdag benen en triceps getraind hebt ?

Gewoon doorgaan met creatine

• Topic Starter Topic Starter
ga pas vanaf deze week kickboksen, dit kickboksen is dan ook alleen op een zak. Gevorderde training volgt hopelijk later.
Als ik eenmaal vrijdag kickboks heb gedaan zal ik het laten weten. Als ik het nu zo bedenk zal het niet veel uithalen aangezien ik altijd gesloopt ben de 2 of zelfs 3 dagen na beentraining.

Mijn lichaam reageert niet sterk op creatine, ben er misschien 1 kilo zwaarder door maar veel zal t niet zijn.

de berekening gaat nu alsvolgt

2056*1,55= 3167. Aangezien ik op dit moment 17,5% procent bodyfat heb ga ik ongeveer een tekort van 300 kcal toepassen. Het eetschema zal er als volgt uit komen te zien

3167-300 = 2867

M1
Halfvolle melk 250ML
Brinta 80Gr
Whey 30Gr
Banaan 1St

M2
Brood 120Gr
Pindakaas 20Gr ---> Kan dit kwaad in de cut? als ik maar een tekort heb uiteindlijk (dacht ik zelf)

M3
Spaghetti volkoren 80Gr
kipfilet 250Gr
Groenten 150Gr

M4
Brood volkoren 90Gr
Ei eiwit 4St
Ei 1St

Direct na de training
Dextrose 30Gr

Half uur tot uur later
Whey 30Gr

M5
Avondeten, meestal rijst + vlees + groenten

M6
Kwark 500Gr

Totaal Kcal 2889 Eiw 249 Koolh 307 Vetten 62

Eetschema in de laatste reactie goed?

Ik zit ook in cut en gebruik creapure, ik zie dat je genoeg kh eet ,dus geen low carb, waardoor de creatine goed opgenomen wordt.

Is toch niet per se nodig om low carb te eten als ik ga cutten. Zaterdag is over het algemeen mijn rustdag dan pak ik bijna geen koolhydraten.

Kan het kwaad dat ik 6 dagen blijf trainen in de cut?

Is toch niet per se nodig om low carb te eten als ik ga cutten. Zaterdag is over het algemeen mijn rustdag dan pak ik bijna geen koolhydraten.

Kan het kwaad dat ik 6 dagen blijf trainen in de cut?
Kan geen kwaad. Niks aan je trainingsschema veranderen.

Ik bedoelde dat het goed is dat je veel kh eet omdat anders de creatine niet goed opgenomen wordt en je minder er van merkt.

Ik bedoelde dat het goed is dat je veel kh eet omdat anders de creatine niet goed opgenomen wordt en je minder er van merkt.

Jaaa dat snapte ik! Alleen goede vriend van me is van de week ook begonnen met zijn cut maar die doet heel veel carbs uit zijn eetschema en verklaarde me voor gek dat ik nog zoveel carbs in mn schema had.

Hoef me nergens druk om te maken dus. Het eten gaat allemaal goed dus hoop over een 4-tal weken wel wat verschil te zien. Als het niet zo lekker gaat zal ik toch mijn voedingsschema aan gaan passen, achja dat is misschien een zorg voor later

Ik vermoed dat de creatine net zo goed wordt opgenomen.. en dan nog, als je eenmaal verzadigd bent is er bar weinig (2 a 3 gram per (trainings?) dag) nodig om op niveau te blijven... dat neemt het lichaam ook vast wel op zonder een shitload aan carbs.

Wat creatine nemen tijdens cut is goed.. om krachtverlies wat tegen te gaan. Zoals al is aangegeven, zou ik opteren voor Creapure. geen onnodige toevoegingen, die wat minder zijn als je stevig wilt cutten. Kdoe het zelf ook en ik vind het goed!

Terug
Naar boven