Fitness Seller

creatine wel of niet met cafeine(nieuwste inzichten)

Cafeïne remt de opname van creatine. Koffie, cola en andere
cafeïnehoudende dranken kun je dus het beste niet drinken. Deze info heb ik verkregen van een skriptie over creatine.

Er zijn verschillende leden op het forum die niet geloven dat caffeïne creatine tegenwerkt. Ik hoor daar niet bij. M.a.w. ik ben tot de conclusie gekomen dat caffeïne wel degelijk creatine tegenwerkt. Zie: [Link niet meer beschikbaar]

Ik ben tot de conclusie gekomen dat je creatine gewoon met cafeine kan nemen.

Er zijn verschillende leden op het forum die niet geloven dat caffeïne creatine tegenwerkt. Ik hoor daar niet bij. M.a.w. ik ben tot de conclusie gekomen dat caffeïne wel degelijk creatine tegenwerkt. Zie: [Link niet meer beschikbaar]

Ik ben tot de conclusie gekomen dat je creatine gewoon met cafeine kan nemen.

ok, lekker tegenstrijdig :D

is het nu enkel de monohydraatversie of zijn de andere creatinesoorten ook onderhevig aan het tegenwerkende effect van caffeïne ?

Wanneer ik zie hoeveel 'serieuze' fabrikanten gewoon creatine en caffeine bij elkaar mengen in een blend dan zou je verwachten dat het in ieder geval niet is aangetoond dat het een de ander tegenwerkt. Ik noem een product als N.O.-Xplode van BSN of een Stacker V2.

Het is sowieso onderzocht en bewezen dat creatine en caffeïne competitief zijn in hun werking zoals je [Link niet meer beschikbaar] kon lezen. Wat je wel kan zeggen dat is het "slechts" om twee studies gaat. Er is echter bij mijn weten ook geen studie die kon aantonen dat creatine en caffeïne elkaar niet tegenwerken. Wat dan weer de pro caffeïne-creatine gebruikers minder geeft om op terug te vallen. Zij zullen dus spreken uit eigen ervaring, wat niet altijd even betrouwbaar is.

ok, lekker tegenstrijdig :D

is het nu enkel de monohydraatversie of zijn de andere creatinesoorten ook onderhevig aan het tegenwerkende effect van caffeïne ?
De vorm van creatine (monohydraat, ethyl-ester,...) speelt enkel een rol bij de opname, die opname wordt niet verstoort door caffeïne, het gaat om de werking. Het geldt m.a.w. voor elke vorm.

probeer het eens, weekje of 2 zonder, weekje of 2 met een shitload (bij wijze van spreke natuurlijk) aan caffeine...

weet je het ineens

Terug
Naar boven