Fitness Seller

creatinne = geen koffie = ontwenningshoofdpijn

odan

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Beste mensen,
Volgens ingewijden remt cafeinne de werking van creatinne, het wordt dus afgeraden dit binnen een bep.tijdsbestek (samen) te nuttigen.
Nou was ik nogal een gebruiker van sterke koffie en ik krijg dus een loeier van een koppijn de hele dag zeker als ik het dan ook nog eens waag te gaan trainen. Iemand suggesties? (cafeinnevrije koffie bood geen oplossing)
please let me know :o

Gewoon niet binnen 1,5 a 2 uur na de inname van creatine koffie nemen. Ik nam bijvoorbeeld smorgens om half 8 mijn creatine en dan mijn 1e bakje koffie om half 10 a 10 uur of zo. Dan kan het volgens mij niet meer zo'n kwaad.

Rob G zei:
Gewoon niet binnen 1,5 a 2 uur na de inname van creatine koffie nemen. Ik nam bijvoorbeeld smorgens om half 8 mijn creatine en dan mijn 1e bakje koffie om half 10 a 10 uur of zo. Dan kan het volgens mij niet meer zo'n kwaad.
idd maar nuttig niet meer dan 2 of 3 bakken per dag

Gaat die geen creatine met caffeine stierenstront nu nooit eens vervelen ! ! ! ! :(:(

Ik dacht dat het toch al meerdere keren aangetoond was dat je gewoon creatine met koffie oid kan nemen zonder dat dit schadelijke/nadelige gevolgen heeft.

En waarom zou je niet meer als 2-3 bakken koffie per dag mogen drinken ? ? ?

ik drink zobizo geen koffie. maar als je koppijn hebt ga eens meer water drinken. dat wil nog wel eens helpen. vooral nu het wat warmer is moet je wat meer drinken.

3XL zei:
Gaat die geen creatine met caffeine stierenstront nu nooit eens vervelen ! ! ! ! :(:(

Ik dacht dat het toch al meerdere keren aangetoond was dat je gewoon creatine met koffie oid kan nemen zonder dat dit schadelijke/nadelige gevolgen heeft.

En waarom zou je niet meer als 2-3 bakken koffie per dag mogen drinken ? ? ?
Het is met zoveel dingen zo, vanaf een onderzoek aantoont dat iets nadelig/nutteloos is blijft het rondhangen. Ook al is het allang weerlegd. Leg de mythes maar eens naast elkaar :

- Eieren zijn slecht voor de lever.
- Koffie met creatine samen mag/kan niet.
- Je lichaam kan niet meer dan 30 gram eiwit per zoveel uur opnemen.

En zo zijn er nog wel wat.

Blijkbaar zijn mensen als het op degelijke dingen aankomt overdreven voorzichtig, terwijl bvb prohormonen voor nogal wat halve beginners geen probleem lijkt. Het gaat hier niet over iemand in het bijzonder ofzo, is maar een algemene vaststelling.

Hmmz, ik weet niet onder welke steen in gekropen ben in de tijden dat de creatine/cafeine mythe uit de wereld is geholpen maar dat is dus compleet langs me heen gegaan....

Naja, dan weet ik het nu :)

idd wist ik ook nog niet, maarre ik drink al helemaal geen koffie meer :D

Ik drink gewoon 10 minuten na mijn creatine inname lekker me bakkie koffie s'ochtends.
Tenslotte ga ik harder op cafeine dan op creatine!
Zolang je maar op je vocht-inname let.
Voor mij echt geen dag zonder koffie !! No Way !!!

• Topic Starter Topic Starter
Nou mensen wat mij betreft is de verwarring nu echt compleet.
Iedereen verwijst altijd eerst naar;zoeken of FAQ en wat staat daar bij punt 5 van creatine FAQ van Sticky, cafeine remt de opname van creatine, derhalve niet kort na elkaar innemen!!! Wat nu? geen wonder dat sommige (fabeltjes) zo hardnekkig blijken te zijn. Wie heeft er nu gelijk?

odan zei:
Nou mensen wat mij betreft is de verwarring nu echt compleet.
Iedereen verwijst altijd eerst naar;zoeken of FAQ en wat staat daar bij punt 5 van creatine FAQ van Sticky, cafeine remt de opname van creatine, derhalve niet kort na elkaar innemen!!! Wat nu? geen wonder dat sommige (fabeltjes) zo hardnekkig blijken te zijn. Wie heeft er nu gelijk?

Om alles uit te sluiten:

Ben zelf een koffie-junk namelijk.
Tijdens de oplaadfase gebruik ik 3 keer per dag 5 gram, op momenten
dat ik geen koffie drink.
s'Morgens is de vraag het grootst dus komt mn 1e portie creatine pas om
10 uur binnen.
Dus ruim 3 uur na mn koffie.
Zo doe ik dat ook met de volgende 2 inname's.
Is klote...dat geef ik toe, maar het is maar 10 dagen en daarna heb ik nog
maar 1 zo'n moment.
Ik weet dus niet of het flauwe kul is maar op deze manier sluit je wel
alles uit.
Je moet er wat voor over hebben ;)

Ik denk dat de stickies aangepast moeten worden :) .

Het hele verhaal dat je koffie en creatine niet zou mogen combineren berust op twee 'feiten' :

- Koffie zou diuretisch werken, terwijl je bij creatine inname net meer water nodig hebt dan normaal. Hiervoor zou je gewoon je water consumptie kunnen opkrikken. Ondertussen is trouwens gebleken dat koffie niet veel meer diuretisch is dan water (3xl had er een onderzoekje voor).

- Caffeine zou de creatine opname verhinderen. Dit berustte op één Leuvens onderzoek waarbij de onderzoekers zelf al twijfelden aan hun resultaten, en dat ondertussen allang weerlegd is (ook weer dankzij 3xl te weten gekomen).

Het komt er dus op neer dat er geen reden meer zijn om de combi te vermijden.

@ ODAN

eeej bro.......naast het wel of nie een fabel zijn dat caffeine crea tegewerkt
heb ik wel een tip voor je...

ook ik heb mega koppijn als ik bijvoorbeeld uitslaap en 4,5 of 6 uur later mijn koffie krijg.......je zou ipv ineens te stoppen eens proberen af te bouwen... dit gedurende een paar weken.....wedden dat het dan lukt mocht je per sé willen nokken met koffie :)

greetz
gixxer

• Topic Starter Topic Starter
thanks bro`s, op naar de senseo

Gixxer zei:
@ ODAN

eeej bro.......naast het wel of nie een fabel zijn dat caffeine crea tegewerkt
heb ik wel een tip voor je...

ook ik heb mega koppijn als ik bijvoorbeeld uitslaap en 4,5 of 6 uur later mijn koffie krijg.......je zou ipv ineens te stoppen eens proberen af te bouwen... dit gedurende een paar weken.....wedden dat het dan lukt mocht je per sé willen nokken met koffie :)

greetz
gixxer
Daar had ik ook last van! Ik ben nu afgekickt van 6 koppen koffie per dag naar 1. Gewoon langzaam afbouwen, elke week een kopje minder en je bent zo van je verslaving (want dat is het) af!

Terug
Naar boven