MuscleMeat

Nieuws Cultuurverrijking, fraude met kinderbijslag onder Turken en Marokkanen

spijtig eigenlijk dat mensen profiteren van een systeem dat als enige doel heeft de mensen te helpen die het nodig hebben.

Kan me zo pissed maken in het feit als ik een 20 jarige dildokop bezig hoor dat hij te lam is om te gaan werken maar wel iedere keer uitkering wil ontvangen....

• Topic Starter Topic Starter
Dat zijn nogal verontrustende percentages die een kolk in het ''schatkistgedeelte uitkeringen'' zouden veroorzaken, zou je zo denken in eerste instantie.

Het percentage gaat om verdachten, maar ik denk dat het daadwerkelijke percentage frauders ook nog vrij hoog ligt.

Vind het trouwens belachelijk dat er voor die kinderen dubbele kinderbijslag wordt gegeven. Kind in het buitenland zou helemaal geen recht op kinderbijslag moeten geven.

ratten zijn het. allemaal in strafkampen zetten om gratis te laten werken en vervolgens het land uitzetten. ze horen in een woestijn en niet in een westerse beschaafde maatschappij, zo blijkt weer.

Het percentage gaat om verdachten, maar ik denk dat het daadwerkelijke percentage frauders ook nog vrij hoog ligt.

Vind het trouwens belachelijk dat er voor die kinderen dubbele kinderbijslag wordt gegeven. Kind in het buitenland zou helemaal geen recht op kinderbijslag moeten geven.

Moet eerlijk zeggen dat ik dat helemaal niet wist. Vind het ook raar. Begrijp best dat je ook kinderen die in het buitenland zitten en moet onderhouden wil subsidieeren maar dan moet je dat wel aan kunnen tonen....en waarom dubbel?

Verder moet elke vorm van fraude worden gestraft. Door wie dan ook. Tenzij er een extreem goede dwingende reden voor is om te frauderen...

Vooraf aan welke uitkering dan ook moet alles goed gecontroleerd worden. Hieronder even een ervaringsverhaaltje over de gemakzucht van overheden:

Mijn vriendin kreeg een jaar huursubsidie. Alles mooi prima geregeld.
Na anderhalfjaar kreeg ze een beter betaalde functie waardoor ze dus geen huursubsidie meer nodig had en wilde ontvangen. Dat heeft ze toen gelijk aangegeven.

Maar goed...je krijgt het voor een heel jaar (hier in iedergeval) dus aan het begin van het nieuwe kalenderjaar krijg je dan netjes een verrekening met het bedrag dat je terug moet storten.

Nou verwacht je natuurlijk dat als je het halverwege een jaar laat stoppen en je al moet terugbetalen dat je natuurlijk geen nieuwe huursubsidie gestort krijgt....maar helaas...zo slim is de gemeente niet. Dus kregen we samen met de brief waarin vermeld werd dat ze in het afgelopn jaar teveel had ontvangen ook gelijk de subsidie voor het nieuwe jaar.

Dus gebeld...maar volgens de gemeentelijke helpdesk kon dat niet gelijk worden teruggestort en moesten we weer een jaar wachten. Behoorlijk vreemd.Gelijk wel aangegeven dat ze GEEN NIEUWE huursubsidie wilde ontvangen.

In dat jaar zijn we samne gaan wonen...wat dus gelijk inhield dat het inkomen verviervoudigde. Aan het begin van dit jaar kregen we een brief, zoals verwacht, om terug te betalen.

Echter wel met rente...ook prima...maar ook een boete omdat we dat niet hadden aangegeven??? Wtf??? Een paar weken later,m etterlijke brieven, bezwaren en heel wat telefoontjes later werd die dan kwijtgescholden omdat er in het systeem een notitie was vermeld dat we weldegelijk gebeld hadden.

Vorige week kregen we van de gemeente een bedrag op de rekening gestort...huursubsidie 2009.... :D

Hoe moeilijk kan het zijn???

Heeft iemand enig idee hoe we hier vanaf kunnen komen? Misschien moet ik het opnenen in 5 €-ct muntjes en in een grote zak naar het gemeentehuis gaan brengen :D

• Topic Starter Topic Starter
Ehm, gemeente die huursubsidie verstrekt? Tegenwoordig heet het overigens huurtoeslag en die wordt verstrekt door de belastingdienst. Een wijziging kan je gewoon doorgeven aan de belastingdienst, dan wordt het nog tijdens het lopende jaar verwerkt.

Wanneer stoppen al die idiote subsidies eindelijk een keer? Ik vind het niet zo gek dat Wilders de grootste partij wordt, de huidige politiek faalt gewoon door dit soort dingen te laten gebeuren. Ze verdienen het om ontslagen te worden, hoewel ik het dan wel weer jammer vind dat Wilders er voor in de plaats moet komen, en niet een iets redelijker figuur.

Overheid blijft toch wel lekker betalen joh. Dit is het land van de zwakke medemens helpen, dus iedereen, die zielig doet krijgt geld.
Marokkanen, Turken, Nederlandse banken; lekker zielig doen en de overheid schept het geld met bakken op de deurmat.
Daadwerkelijk dingen aanpakken is teveel moeite. Kunnen ze beter de mensen, die zich wel keihard inzetten voor deze maatschappij aanpakken. Belastingen verhogen dus, want wat is er nu makkelijker dan dat.

Inderdaad. Als ze persé voor die kinderen willen zorgen, verhuizen ze toch lekker daarheen. Een goede ouder zou sowieso bij zijn kinderen willen zijn, lijkt me.

Overheid blijft toch wel lekker betalen joh. Dit is het land van de zwakke medemens helpen, dus iedereen, die zielig doet krijgt geld.
Marokkanen, Turken, Nederlandse banken; lekker zielig doen en de overheid schept het geld met bakken op de deurmat.
Daadwerkelijk dingen aanpakken is teveel moeite. Kunnen ze beter de mensen, die zich wel keihard inzetten voor deze maatschappij aanpakken. Belastingen verhogen dus, want wat is er nu makkelijker dan dat.

Ach, veel erger vind ik nog de beter bedeelden die hun verantwoordelijkheid als Nederlands staatsburger niet willen nemen, door al hun geld op een Zwitserse bank te zetten en zelf in Monaco gaan "wonen". Geen fraude, maar even verachterlijk imo.

Ehm, gemeente die huursubsidie verstrekt? Tegenwoordig heet het overigens huurtoeslag en die wordt verstrekt door de belastingdienst. Een wijziging kan je gewoon doorgeven aan de belastingdienst, dan wordt het nog tijdens het lopende jaar verwerkt.

Ja dat bedoel ik...aha dat verklaart de roze enveloppen. Dacht dat het via de gemeente liep. Zelf nog nooit huursubsidie ontvangen of aangevraagd.
Verklaart ook compleet waarom het allemaal zo k*t loopt en waarom ze zo veel moeite moet doen om geen geld te krijgen :D

Ik heb persoonlijk compleet het tegenovergestelde probleem met de Belastingdienst...moet continue geld betalen...eind goed al goed zou je denken..,.aan de ene kant eruit aan de andere kant erin :D

Ach, veel erger vind ik nog de beter bedeelden die hun verantwoordelijkheid als Nederlands staatsburger niet willen nemen, door al hun geld op een Zwitserse bank te zetten en zelf in Monaco gaan "wonen". Geen fraude, maar even verachterlijk imo.

Zou wel fraude moeten zijn....vind het belachelijk dat mensen belasting ontduiken en dan welk gebruik willen maken van alle voorrechten hier. Geen belasting = geen burgerschap. Lijkt me zo...of je nou een plastic of gouden lepeltje in je mond hebt.

Je kunt het inderdaad beter hier neerzetten, zodat je vermogen door parasieten uitgehold wordt. Er is niets mis met verstandig met belastingen omgaan.
Zeker niet als je ziet hoe onze overheid met onze belastingcenten omgaat (lees; onze centen over de balk smijt).

Je kunt het inderdaad beter hier neerzetten, zodat je vermogen door parasieten uitgehold wordt. Er is niets mis met verstandig met belastingen omgaan.
Zeker niet als je ziet hoe onze overheid met onze belastingcenten omgaat (lees; onze centen over de balk smijt).

Hehehe...tja...bij dat geld stelt eeen marrokaanse kinderbijslag fraudeur geen reet voor...al zijn het er een miljoen dan nog raken ze het geld dat over de balk gesmeten wordt aan overheidssubsidies aan frauderende, niet-functionerende instanties en personen in hoge functies. Of vliegtuigen die we eigenlijk niet nodig hebben of een geldverspillende oorlog in naam van de olieproducenten waar we " onze" jongens dagelijks in gevaar brengen zodat de corporaties een paar miljoen meer kunnen verdienen.

Daar maak ik me vele malen drukker over dan een paar moslims die een huisje kopen in Marokko. Of die paar NL-bejaarden die onnodig een extra gasfornuis aanschaffen met het subsidiegeld omdat het er nu eenmaal is.

Voor die miljarden kunnen we met zijn allen een paar jaar flink frauderen...

ik vind het zo i zo een domme regeling, als je een regeling niet kan controleren moet je die niet invoeren.

In turkije eigenaar zijn van halve flat die word verhuurd aan toeristen, en hier in de bijstand zitten.

ja...inderdaad, bijna gratis scholing en geweldige gezondheidszorg is geld over de balk smijten.
Het gaat er om dat mensen hun welvaart opbouwen dankzij ons land en er vervolgens niks voor terug willen doen. Het mag, dus je kan er niks van zeggen. Schandelijk vind ik het wel.

+1, ik kan je wel vertellen dat, dat heeeeeeel veel familieleden zullen zijn!
Het is geen verklikken in mijn opinie, meer zorgen dat jouw belastinggeld in de juiste handen terechtkomt!
ik denk niet dat de belastingbetaler veel gaat merken.

Heeft allemaal met de verkiezingen te maken dit.

ja...inderdaad, bijna gratis scholing en geweldige gezondheidszorg is geld over de balk smijten.
Het gaat er om dat mensen hun welvaart opbouwen dankzij ons land en er vervolgens niks voor terug willen doen. Het mag, dus je kan er niks van zeggen. Schandelijk vind ik het wel.

Goede voorbeelden zet je neer. Alsof er 1 Nederlander is, die dat geen groot goed vindt...:rolleyes:
Laten we het inderdaad maar niet hebben over andere zaken. Richt je vooral op die paar Nederlanders, die het verstandig aanpakken en via een slimme manier wat van hun belastingdruk verlagen. Nogmaals; als je ziet hoe onze overheid met die belastingcenten omgaat, vind ik het niet schandelijk, maar eerder bewonderenswaardig.

Terug
Naar boven