met linksmenschen als jou wel
Een typisch berichtje aan de hand van een dergelijk kansloos lid van deze maatschappij. Maar laten we er eens even naar kijken;
Dit is een leermoment Schavuit. Makkelijk te herkennen als u hier wat vaker rond leest. Grijpt naar de spuit terwijl z'n ectolichaam nog niet volledig was volgroeid, parallel lopend aan de mentale luiheid. Grote meningen over ingewikkelde maatschappelijke problemen, terwijl die nooit moeite doet om iets te bestuderen of lezen dat daadwerkelijk meer inzicht verschaft in desbetreffende problematiek. Herkent u een patroon?
Jammerend over depressiviteit, altijd afgeven op alles dat niet eigen is en zich vervolgens afvragen waarom hij is veroordeeld tot zwaar lichamelijk werk en waarom dit zo slecht betaald wordt. Zelfreflectie is een groot goed, doe wat met deze raad zou ik zeggen.
Een ander goed voorbeeld is Gorillor. Het behoeft geen diepgaande studie om ook hier een aantal patronen te herkennen. Wederom de grote ongenuanceerde woorden, zonder ooit iets te laten blijken van weloverwogen onderbouwing. Ontevreden over zijn leven, afschuivend naar andere elementen waar hij zelf geen invloed op heeft en verlangend naar het idyllische Amerika.
Kortom, veel gejammer over van alles en nog wat maar nooit ook maar een klein beetje wilskracht tonen, op geen enkel vlak. Even het haar fatsoenlijk laten knippen voor een baan die je als ongeschoolde zou moeten omarmen is al te veel gevraagd. Wilt u echt zo worden, verbitterd en onwetend, denkend dat het zonnetje om het eigen bolletje heen draait? In dat geval, hoop ik dat u snel vertrekt naar het beloofde land dat u zo idealiseert, ver weg van het kapotte Nederland.
Jammer is wel dat het juist die mentaal luie broze zieltjes zijn, om zich heen schoppende zwakkeren die dit het hardste roepen en nooit voor elkaar krijgen of in feite ook maar durven. Ik ben bang dat we nog heel lang opgescheept zitten met types als Gorillor, Arnoldfan, boos op alles maar vooral niet op zichzelf.