MuscleMeat

Cut en Bulk timing

groenboontje

Novice
Waardering
4
Hallo,

Tot mijn verbazing kan ik erg weinig informatie vinden over de timing van cuts and bulks icm aas.
Als ik goed heb opgelet lijkt de trend om te cutten en bulken tijdens een kuur en tijdens de off periode op onderhoud te eten.

Wat vinden jullie het optimale moment voor een cut en een bulk tijdens/tussen cycles? En wanneer jullie bulken proberen jullie dan de kcal zo te kiezen dat vet % vrijwel gelijk blijft of gaat dat er later wel weer af?

Voor mij persoonlijk is het optimale moment van cutten als ik bijvoorbeeld voor een gelegenheid echt in shape moet staan. Na 2 bulkblast heb ik eigenlijk ook wel de neiging om minimaal een mini cut te doen. Als ik ga bulken zet ik m'n kcals nooit hoger dan 500 kcals van m'n onderhoud blijf het liefst (250 kcals boven onderhoud en pas vanaf daar aan). Bedoeling is altijd geweest om zo lean mogelijke massa te pakken. Dat je in een periode van 6-8 maanden vet gaat gainen in een surplus ga je nooit helemaal tegen... Tijdens een cruise of off periode zit ik op onderhoud, omdat ik dan wat losser ben met voeding kan het zijn dat ik de ene dag over m'n onderhoud zit maar dit compenseer ik met dagen die ik onder m'n onderhoud zit (bedoeling in deze periode is voor mij vp+massa vasthouden). Vetpercentage zal nooit hoger oplopen dan een 12%. Cut vrij diep naar een 6-7% en vervolgens neem ik een hele lange periode om te bulken en wanneer m'n vetpercentage tot een 11-12% is opgelopen weet ik dat het tijd wordt weer een cut ertegen aan te gooien. Dit is voor mij altijd de formule geweest...

Terug
Naar boven