AndroidHealthClinic

Cut in het nieuwe jaar

Tomkk

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
88kg
Vetpercentage
16%
Dag iedereen,

Zoals veel mensen het hier hebben denk ik; december is een echte eet maand, moeilijk om goed op de lijn te letten. En de mensen die altijd net dat buikje houden in de zomer. Waar ik dit jaar dus ECHT vanaf wil.

Dus wil ik per 2 januari beginnen met een nieuw eetschema, graag tips/trucs toevoeging zodat ik goed begin aan het nieuwe jaar.

1: Whey (40 gr), magere melk (200 ml), brinta(40 gr)
2: 3 krentenbollen
3: salade op het werk (ong. 50 gram paste, met afwisselende groente ong 200 gr)
4: 3 stuks fruit
5: 60 gr zilvervlies rijst, 100 gr groente, 150 gr kipfilet
Trainen (zie onder)
6: 150 gr kipfilet, 100 gr groente
7: halve/hele bak kwark

Ik wil de alcohol bij dit schema sowieso de eerste 2 maanden helemaal laten staan. Daarna max 1 keer in de week een paar drankjes doen.

Ik sport veel, dit doe ik nu al, dus zal niet een al te grote wisseling zijn, schema:

Ma: borst triceps, daarna voetbal trainen (voetbal niet hoog/zwaar, meer hobby)
Di: Schouders, benen
Wo: zaalvoetbal (idem aan voetbal, wel iets zwaarder)
Do: boksen (1 a 1,5 uur)
Vr: Rug, biceps
Za: wedstrijd voetballen

Probleem nu is dat de buik blijft omdat ik een beetje inconsequent ben. 'Ach, wat maakt dat ene koekje/biertje nou uit'. En dan worden het er al snel meer, kan er prima vanaf blijven, als ik er maar niet aan begin.

Tips over schema zijn meer dan welkom.

Dank alvast!

krentenbollen zou ik schrappen voor volkoren brood + kipfilet of rosbief
en de 3 stuks fruit zou ik verdelen over de hele dag.
Gebruik je ook shakes na je trainen (krachttraining) als post-workout ?
En ik zou nog wat noten nemen bij maaltijd 2 & 7

Als ik jou was zou ik even je EKV waardes erbij zetten. Ik heb zelf even snel gekeken en op zich is het schema goed, alhoewel raad ik(net zoals Vortexx) de krentenbollen en de fruit af. Krentenbollen zijn gewoon niet goed ivm de onnodige snelle KH's en fruit kan wel maar dan idd verspreid.

Ik zie trouwens erg weinig vetten. Vetten zijn belangrijk voor de hormoonspiegel.

Nogmaals, reken de EKV waardes uit en je zal een mooi schema hebben, waarop wij wat meer kritiek/advies kunnen geven

Succes

noten vertragen de eiwitopname, als ik het goed heb. + het zijn goede vetten en dat is ook belangrijk.

• Topic Starter Topic Starter
Oke, dus als ik 2 keer een handje noten pak (zeg 20 gr per keer) zou ik een betere vetten opname hebben? Natuurlijk gebruik ik, met het warm eten maken (2x) boter in de pan.

Verder heb ik wel vaker horen zeggen dat krentenbollen juist goed waren, natuurlijk doe je er geen beleg op die rijk zijn aan eiwitten. Dit gaan we dan even aanpassen naar volk brood.

Verder ben ik iets meer gaan kijken naar mijn trainingsschema. En ben ik een beetje gaan zoeken, aangezien ik ong 30 uur werk+ hbo studie doe, is het (voor mezelf) toch wel fijn als ik 1 avond in de week 'vrij' ben om volledig studie te doen, want na het trainen met ik meestal zo dood dat ik echt niks meer doe....

Kwam het volgende schema hier tegen:

a1.
bankdrukken : rust/pauze 11-20 reps
Neckpress : Rust/pauze 15-25 reps
Close grip bench: Rust/pauze 15-20 reps
Latt pull down: Rust/pauze 11-15 reps
T-bar row: 10-15 reps

a2.
schuin bankdrukken: r/p 11-20 reps
voorzijde drukken:schouders: r/p 11-20 reps
EZ extention: R/p 11-20 reps
Close grip pull down: R/p 11-15 reps
Bent over row: 10-15 reps

a3.
Decline bench smith: r/p 11-15 reps
machine press: r/p 11-20 reps
Push down: r/p 11-20 reps
Front pull down: r/p 11-15 reps
Deadlifts: 8 reps

b1.
Barbell curl: r/p 11-20 reps
hammercurls: 10-20reps
Legpress: 10-12 reps
Lying leg curls: r/p 15-25 reps
Kuiten: 6-10 reps en 20 reps

b2.
seated dumbbell curls: r/p 11-20 reps
Hammer curls: 10-20 reps
Kuiten: 10-12 reps
SL deadlifts: 12-20 reps
Front squat: 6-10 reps en 20 reps

b3.
preacher curl: r/p 11-20 reps
Reverse grip barb. curl: 10-20 reps
Standing calf raises: 10-12 reps
legcurl: 12-20 reps
squat smith: 6-10 reps en 20 reps

Wat mij opzich wel een mooie leek, je pakt een paar spiergroepen 3x in de week, dan de week erop andere spiergroepen. Het zal er dan volgende uit gaan zien:

Ma: a1/b1 + voetbal trainen
Di: school (evt. 's avond laat nog even hardlopen)
Wo: a2/b2 + zaalvoetbal
Do: boksen
Vr: a3/b3
Za: voetbal wedstrijd
Zo: rust

Bedankt alvast iedereen voor de tips!!! MEER dan welkom :)

Trainingsschema ben ik persoonlijk niet zo'n fan van. Je traint bij A1/B1 dezelfde spiergroepen als bij A2/B2 twee dagen later. Je spieren zullen hierdoor niet voldoende rust krijgen!

Laatst bewerkt:
Je pakt spiergroepen 3 keer per week?

Terug
Naar boven